07136476172 - 09172030360 [email protected]

تحقیقات جدید نشان می دهد که طی یک دوره 17 ساله، مردم ایالات متحده استفاده از مواد روانگردان طبیعی را افزایش داده اند و معتقدند که آنها بی خطر هستند. این منجر به گزارشات زیادی درمورد بروز عوارض جانبی در بزرگسالان و کودکان شده است.

Kratom و سایر مواد روانگردان طبیعی ممکن است نیاز به تنظیم مقررات سخت گیرانه تری داشته باشند.
مردم سالهاست که در طب سنتی و حتی به عنوان بخشی از اقدامات معنوی از مواد روانگردان طبیعی استفاده می کنند.

از آنجا که این مواد از منبعی مانند گیاهان و قارچ ها به دست می آیند، بسیاری از افراد معتقدند که این مواد برای استفاده، بی خطر هستند.

اما، به دلیل اینکه در سیستم عصبی مرکزی با فرآیندهای بیولوژیکی تداخل دارند، می توانند تهدیدی برای سلامتی انسان باشند. این مداخلات همچنین می تواند باعث سرخوشی و تغییر حالات آگاهی شود.

به همین دلایل، اکنون بسیاری از افراد برای اهداف تفریحی از مواد روانگردان طبیعی استفاده می کنند.

تحقیقات جدید روند تعداد افراد آمریکا را که عوارض جانبی ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد روانگردان را در طی سالهای 2000-2017 گزارش کرده اند، مورد مطالعه قرار داده است.

در مقاله جدید – که در مجله Clinical Toxicology منتشر شده است – محققان توضیح می دهند که در سطح جهانی، بسیاری از این مواد همچنان به صورت نادرست استفاده می شوند. این بدان معنی است که بدست آوردن این مواد روان گردان از طریق کانال های آنلاین بسیار آسان است.

 “تریاک، کوکائین و ماری جوانا رایج ترین آنها هستند و در کنوانسیون مواد مخدر سازمان ملل در سال 1961 گنجانده شده اند.”

با این حال، “در حالی که این سه ماده گیاهی شناخته شده بسیار تحت تنظیم و کنترل قرار دارند، سایر مواد روانگردان طبیعی هم اکنون از طریق این کنوانسیون یا اصلاحیه های آن تحت کنترل بین المللی نیستند. عدم وجود مقررات، منجر به افزایش در دسترس بودن آنها بویژه در اینترنت شده است.”

 

35٪ از مواد سوء مصرف در نوجوانان رخ داده است


برای مطالعه جدید، محققان به داده هایی از سیستم National Poison Data System در مورد قرار گرفتن در معرض مواد روانگردان طبیعی، در جمعیت ایالات متحده دسترسی پیدا کردند.

آنها دریافتند که از اول ژانویه سال 2000 تا 31 دسامبر 2017، National Poison Data System، تا 67369 مورد را از قرار گرفتن خطرناک در معرض داروهای طبیعی روانگردان به دست آورده است. این میانگین ​​به طور متوسط ​​معادل 3،743 مورد در سال یا حدود 10 مورد در روز است.

نویسندگان این مطالعه، هشدار می دهند: “این مواد با موارد مختلف پزشکی جدی همراه بوده اند، از جمله تشنج و اغما در بزرگسالان و کودکان.”

بین سالهای 2000 تا 2017، افزایش عمومی میزان قرار گرفتن در معرض مواد روانگردان طبیعی وجود داشته است. با این حال، کاهش نیز در این موارد با استثنائات اندک، وجود داشته است.

در این مدت، 150 درصد افزایش استفاده از ماری جوانا، 64 درصد افزایش در جوز هندی (که حاوی ماده توهم زایی myristicin است) و یک افزایش 4/948.9 درصد در کراتوم بود، برگ های آن حاوی مواد تغییر دهنده ذهن است- 

اسپیلر خاطرنشان می کند که 47٪ از مواجهه با مواد روانگردان طبیعی در سال 2000 تا 2007 مربوط به ماری جوانا است، که اکنون قانونی است – برای اهداف پزشکی یا تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد- در 33 ایالت، از جمله ناحیه کلمبیا، گوام، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده قانونی بوده است.

اسپیلر توصیه می کند: “در حالی که ایالت های بیشتر به قانونی کردن ماری جوانا به اشکال مختلف ادامه می دهند، والدین و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید آن را مانند سایر داروها در نظر بگیرند: از دسترس کودکان دور نگه دارند.

وی هشدار می دهد که “به ویژه غذاها و محصولاتی که از ماری جوانا در آن ها استفاده شده است. کودکان کنجکاو آنها را به جای شیرینی یا غذای بچه گانه اشتباه می گیرند، و این یک خطر بسیار واقعی برای آسیب است.”

براساس یافته های مطالعه، 41٪ از موارد مصرف خطرناک در افراد 19 ساله و بالاتر رخ داده است، و 35٪ در افراد 13 تا 19 ساله اتفاق افتاده است.

مردان بیشترین موارد (64٪) مصرف مواد روانگردان طبیعی را گزارش کرده اند و تقریباً همه (91٪) مواجهه ها در داخل خانه اتفاق افتاده است.

علاوه بر ماری جوانا، موادی که میزان مصرف آنها بین 2000 تا 2017 افزایش یافته بود علفهای هرز جیمسون، که 21٪ و قارچ توهم زا که 16٪ از آنها را تشکیل می داد.

 

نگرانی در مورد مقررات


Kratom، گیاهان مختلف آنتی کولینرژیک (سیستم عصبی مرکزی) و قارچ های توهم زا بیشترین پذیرش در بیمارستان را به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد روانگردان طبیعی تشکیل می دهند. آنها همچنین بیشتر موارد نتایج پزشکی جدی را به خود اختصاص داده اند.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید