07136476172 - 09172030360 [email protected]

نوازش باعث ترشح هورمون های “احساس خوب” می شود.

هنگامی که ما کسی را بغل می کنیم ، یا در آغوش می گیریم ، یا دست یکدیگر را می گیریم – بدن ما هورمون های “احساس خوبی” آزاد می کند. این هورمون ها شامل اکسی توسین ، دوپامین و سروتونین هستند. هنگامی که هورمون ها در بدن ما ترشح می شوند ، احساس خوشبختی ، آرامش ، بهبود خلق و خو و سطح پایین تری از افسردگی را تجربه می کنیم.

 

منطقی است که وقتی کسی را در آغوش می گیریم ، اغلب می تواند به سبک شدن حال ما کمک کند. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد بیش از شش ثانیه در آغوش گرفتن یا نوازش کردن ، اکسی توسین و سروتونین در حداکثر میزان ترشح می شود.

 

نوازش می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

 

این جمله را شنیده اید: “وقتی خوشحال باشیم ، سلامتی داریم”. درسته! هنگامی که خوشحال می شویم سطح بهینه سروتونین و اکسی توسین را آزاد می کنیم که با بهبود سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد.

 

فراتر از علم هورمون ها ، اگر کسی را بغل کرده ایم ، احتمالاً شخصی است که از او مراقبت می کنیم. این افراد به طور کلی باید ما را خوشحال کنند. وقتی به دلیل بیماری،حال خوشی ندارید. لحظه ای وقت بگذارید و کسی را در آغوش بگیرید و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.

 

نوازش استرس را کاهش می دهد.

 

روز سختی دارید؟ ممکن است فقط به آغوش احتیاج داشته باشید.

آیا این سناریو: شما روز بدی دارید -> دوستی را می بینید -> دوست می گوید ، “به نظر می رسد که به آغوش احتیاج دارید.” -> شما می گویید ، “بله ” -> دوست شما به شما آغوش می دهد.

اکنون وارد این علم شوید: اکسی توسین میزان استرس و همچنین اضطراب کاهش می یابد. روز بهتر می شود.

آشنا بنظر رسیدن؟ اگر اینگونه نباشد ، ممکن است به آغوش احتیاج داشته باشید.

 

نوازش روابط بهتری ایجاد می کند.

 

در کتاب “پنج زبان عشق” نوشته گری چاپمن ، او تشخیص می دهد که لمس فیزیکی یکی از پنج راهی است که ما ابراز عشق می کنیم یا می خواهیم عشق به ما ابراز شود. برای بسیاری ، این مهمتر از موارد تأیید ، اعمال خدمات ، دریافت هدیه یا گذراندن وقت با کیفیت با هم است. کسانی که خود را “لمسی و اهل نوازش” می دانند زبان عشق خود را شناسایی کرده اند! برای آنها بسیار مهم است که این نیاز را برآورده کنند تا احساس کنند مورد علاقه و پذیرش قرار دارند. در حالی که دریافت تماس فیزیکی توسط افراد نزدیک به ما ایده آل است ، اما با حیوانات خانگی که می توانند “نوازشگرهای” خوبی نیز باشند ، می تواند این قابلیت را افزایش دهد.

 

نوازش پیوند مادر و کودک را بهبود می بخشد.

 

هنگامی که مادران نوزاد جدیدی دارند ، اکسی توسین هورمونی است که برای ترشح شیر مادر در جریان خون آزاد می شود. کودک نه تنها ترشح اکسی توسین را القا می کند ، بلکه از آنجا که مادر کودک را در آغوش می گیرد ، او احساسات اکسی توسین کاهش استرس ، کاهش اضطراب و احساس خوشبختی را نیز دریافت می کند. این برای مادر و کودک بسیار مهم است. لمس پوست به پوست درست پس از زایمان کودک و در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان راهی عالی برای پیوند با فرزند شما است.

نوازش و در آغوش گرفتن فواید مهمی برای سلامتی دارد. به خود لطف کنید و شخصی را که امروز و هر

روز دوست دارید در آغوش بگیرید.

 

منبع:http://intermountainhealthcare.org

خود آغوشی، شما می توانید( و باید) خودتان را بغل کنید!

به این مقاله امتیاز دهید