07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

گریه یک تجربه جهانی است. تقریباً به هر دلیلی و در هر زمان افراد می توانند اشک بریزند. بسیاری از مواردی که ما هنوز در مورد گریه نمی دانیم وجود دارد اما برخی دانشمندان معتقدند اشک احساسی – در مقابل اشک روزمره که از چشم شما محافظت می کند – برای سلامتی شما نیز مفید است.

 

گاهی اوقات ممکن است بیشتر از آنچه می خواهید یا بدون دلیل مشخصی گریه می کنید.

 

هیچ استاندارد رسمی برای میزان گریه سالم وجود ندارد زیرا همه متفاوت هستند. توجه به عادت های گریه و احساس شما در مورد آن مفید است.

 

گاهی ممکن است شما ندانید که چرا گریه می کنید یا چرا نمی توانید گریه را متوقف کنید. در مواقع دیگر ، ممکن است متوجه نشوید که چقدر ناراحت هستید تا زمانی که قدم به عقب بردارید و متوجه شوید که اخیراً چقدر گریه کرده اید.

 

دلایل گریه غیرقابل کنترل

 

هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد گریه نمی دانیم ، چه کسی بیشتر گریه می کند و چرا. حتی مطالعات گسترده در مورد گریه و تأثیرات آن به افراد بستگی دارد تا خود را گزارش دهند ، که نتایج را سازگارتر می کند.

 

گریه ابزاری برای برقراری ارتباط احساسی است. این به افراد اطراف شما نشان می دهد که شما احساس چیزی

می کنید بسته به میزان حساسیت شما نسبت به محرک ها و احساس راحتی در نشان دادن احساسات خود ،

ممکن است بیشتر یا کمتر گریه کنید.

 

یک مطالعه بزرگ بر روی مردان و زنان از سراسر جهان نشان داد که مردم گزارش می کنند که هر ماه یک تا 10 بار گریه می کنند. در ایالات متحده ، زنان 3.5 بار گریه و مردان 1.9 بار گریه گزارش دادند.

این بالاتر از میانگین جهانی است که برای زنان 2.7 برابر و برای مردان 1 بار بود. اینها فقط میانگین هستند و سایر مطالعات نتایج متفاوتی را یافته اند.

 

هورمون ها

 

از آنجا که زنان معمولاً بیشتر از مردان گریه می کنند ، این یک نظریه جامع است که هورمون ها بر اختلاف گریه در افراد تأثیر می گذارد. تستوسترون ، هورمونی که در مردان بالاتر است ، ممکن است گریه را منع کند ، در حالی که پرولاکتین که در خانمها بیشتر است ، ممکن است باعث گریه شود.

 

هورمون ها بیشتر نحوه عملکرد بدن شما را تعیین می کنند و سطح آنها می تواند باعث ایجاد علائم گسترده ای شود. اگر هر چیزی بر روی هورمون های بدن شما تأثیر گذاشته است ، مانند خواب ، استرس یا داروها ، احتمالاً می تواند بر میزان گریه شما تأثیر بگذارد.

 

گریه در بارداری

 

باردار بودن کار زیادی است و گریه بیشتر یک اتفاق معمول است. احساسات شاد و غمگین اگر باردار باشید می توانند اشک زیادی ایجاد کنند.

 

دلایلی که ممکن است در بارداری گریه غیرقابل کنترل داشته باشید عبارتند از:

 

  •      تغییرات عمده هورمونی در بدن شما
  •      خستگی ناشی از تغییرات جسمی در بدن شما
  •      احساس غرق شدن در تمام آمادگی ها برای داشتن یک کودک
  •      افزایش وقوع افسردگی

 

طلسم گریه با اضطراب و استرس

 

استرس یک واکنش طبیعی به برخی از وقایع روزمره زندگی است. استرس باعث می شود بدن و ذهن شما نسبت به آنچه اتفاق می افتد هشدار دهند. با این حال ، استرس مداوم می تواند نشانه یک اختلال اضطرابی باشد.

 

اضطراب می تواند شما را از انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید و زندگی در زندگی مطابق میل شما جلوگیری کند.

 

یک مطالعه معتبر 2016 در گرایش های گریه در بزرگسالان و چگونگی ارتباط آن با احساس دلبستگی ، ایمنی و ارتباط آنها با دیگران بررسی شد. افرادی که اضطراب دارند بیشتر می گویند برای احساس کمک، گریه می کند اما غیرقابل کنترل است. اگر اضطراب دارید ، ممکن است اغلب یا غیرقابل کنترل گریه کنید.

 

علائم دیگر اضطراب عبارتند از:

 

  •      افکار رقابتی
  •      ترس و نگرانی بیش از حد
  •      کف دست عرق کرده و ضربان قلب افزایش می یابد
  •      وحشت
  •      مشکل خواب
  •      عضلات متشنج
  •      به راحتی حواس پرت می شود
  •      مسائل هضم

 

خستگی

 

بسیاری از مردم گزارش می کنند که وقتی خیلی خسته اند زودتر گریه می کنند. اگر اخیراً خیلی بیشتر گریه می کنید و می دانید که خواب کافی ندارید ، باید بیشتر استراحت کنید. بازگشت از کمبود خواب ممکن است طولانی شود.

 

بزرگسالان هر شب به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند. خوابیدن در مواقع غیرمعمول نیز کمکی نمی کند زیرا هورمون های

طبیعی، مغز شما را خسته کرده و در طول شب به خواب احتیاج دارند.

 

اضطراب و استرس می تواند باعث خستگی بیشتر شما شود ، بنابراین این موارد ممکن است برای شما مناسب باشند. اما مطمئناً می توان بدون داشتن یک بیماری زمینه ای بهداشت روان ، خسته شد.

 

برای شروع جبران کمبود خواب ، برنامه های آخر هفته خود را لغو کنید و حداقل در سه ساعت بخوابید. سپس ، بقیه هفته را هر شب یک یا دو ساعت زود بخوابید. اگر تغییر این عادت دشوار است ، قرار دادن در رختخواب و خواندن چیزی آرام با تلفن و ایمیل خاموش را ایجاد کنید. اینگونه خاموش شدن می تواند به شما کمک کند تا در آن مستقر شوید و ممکن است راحت تر بخوابید.

 

منبع: http://www.healthline.com

هفته آگاهی از مغز

دانش مغز برای همه

15 نکته مهم و البته جالب در مورد گریه