07136476172 - 09172030360 [email protected]

سوالی که برخی افراد دارند این است که کلینیک درمان خروپف در شیراز کجاست؟ قبل از آنکه به آن بپردازیم در مورد خروپف بیشتر بدانیم.

خروپف یکی از دلایل اصلی اختلال خواب و اختلافات زناشویی است. این بیماری مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می دهد (حدود 50٪ از مردان خروپف می کنند)، با افزایش سن و وزن خروپف بدتر می شود. خروپف همچنین می‌تواند یک خجالت اجتماعی باشد، هنگام ملاقات با دوستان/بستگان، در تعطیلات، در پروازهای طولانی شبانه، در قطار، و غیره.  در صورتی که افراد رژیم غذایی درست و ورزش منظم نداشته باشند وزن افزایش می‌یابد و باعث مشکلات دیگر مانند انسداد بینی، لوزه‌های بزرگ و کام نرم بلند می‌شود که اینها نیز منجر به خروپف می‌شود. استفاده از نوشیدنی های الکلی نیز  بر کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارد و منجر به شل شدن بیش از حد عضلات گلو میشوند که این نیز باعث افزایش خروپف می شود. در نهایت، مغز مادران در هنگام خواب بیشتر متوجه سر و صدا کودک خود می شود. بنابراین زن ها به راحتی با هر سر و صدایی بیدار می شود. از این رو زنان بیشتر از خروپف شوهرانشان شکایت دارند. از همینجا است که این سوال مطرح میشود کلینیک درمان خروپف در شیراز کجاست؟!

بیمارانی که به کلینیک ما مراجعه می‌کنند معمولاً برخی درمان های استاندارد مانند خوابیدن به پهلو، گیره‌های بینی، اسپری‌های گلو و غیره را امتحان کرده‌اند. این راه‌ حل‌ها ممکن است در مشکلات خفیف مؤثر باشند. با این حال عموماً بیماران ما به بررسی و درمان بیشتری نیاز دارند. خروپف و آپنه خواب دو سر از یک طیف بیماری هستند. اگر درمان نشود، خروپف ساده ممکن است به آپنه خفیف، سپس آپنه شدید تبدیل شود.

خواب آلودگی در طول روز

خروپف می تواند باعث افزایش خواب آلودگی در طول روز شود، برخی از افراد فکر میکنند چون همسرشان خروپف میکند خواب عمیقی هم دارد، در حالی که این تصور بسیار اشتباه است.  به دلیل بیدار شدن با صدای خروپف خود یا برانگیختگی خواب (خواب فرد بارها سطحی می شود) و آپنه انسدادی خواب، خواب این افراد کیفیت پایینی دارد همچنین شریک زندگی شان نیز دائماً تحت تاثیر خروپف های این افراد قرار می گیرد و او نیز خواب بی کیفیتی خواهد داشت. که این خواب بی کیفیت باعث می شود افراد در طول روز نیز خسته و خواب آلوده باشند خستگی روز به وضوح بر توانایی عملکرد صحیح افراد تأثیر می گذارد. اغلب وقتی از خواب بیدار می شوید، انگار خیلی کم خوابیده اید و احساس خستگی می کنید. و این زمانی است که باید به یک کلینیک درمان خروپف در شیراز یا متخصص اختلالات خواب مراجعه کنید.

تست خواب راهکاری برای تشخیص شدت و درمان خروپف

بسته به شدت خروپف و سایر علائم، پزشک ممکن است بخواهد یک تست خواب در کلینیک درمان خروپف در شیراز انجام دهد. گاهی اوقات ممکن است تست خواب در خانه انجام شود.

با این حال، بسته به سایر مشکلات پزشکی و سایر علائم خواب، ممکن است لازم باشد یک شب در یک مرکز اختلالات خواب بمانید تا توسط یک مطالعه به نام پلی سومنوگرافی، تجزیه و تحلیل عمیق تنفس خود را در طول خواب انجام دهید.

Sleep Test

در طی تست خواب، شما به حسگرهای زیادی در حین خواب متصل هستید و این تست یک شب تا صبح زمان بر است.

این الکترودها با سیم‌هایی که همگی به یک جعبه کنترل به اندازه یک گوشی هوشمند است منتهی می‌شوند که به قسمت جلو بدن شما متصل می‌شود. این بدان معناست که اگر بلند شوید، می توانید با دستگاه حرکت کنید، بدون اینکه هیچ اتصالی قطع شود.

در طول مطالعه خواب، در کلینیک درمان خروپف در شیراز اطلاعات زیر ثبت می شود:

  • امواج مغزی
  • سطح اکسیژن خون
  • ضربان قلب
  • میزان تنفس
  • مراحل خواب
  • حرکات چشم و پا

برای اطلاعات بیشتر در مورد تست خواب کلیک کنید

برای درمان خروپف شما، احتمالاً پزشک ابتدا تغییراتی در سبک زندگی شما توصیه می کند، مانند:

  • کاهش وزن
  • اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی
  • درمان گرفتگی بینی
  • پرهیز از خوابیدن به پشت

برای خروپف همراه با آپنه، پزشک کلینیک درمان خروپف در شیراز ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

  • ایمپلنت های دهانی. دستگاه‌های دهانی مناسبی هستند که به بهبود موقعیت فک، زبان و کام نرم کمک می‌کنند تا مسیر هوای شما باز باشد.اگر استفاده از دستگاه دهان را انتخاب می کنید، با متخصص دندانپزشکی خود برای بهینه سازی تناسب و موقعیت دستگاه صحبت کنید. شما همچنین با متخصص خواب در ارتباط خواهید بود تا مطمئن شوید که این ابزار به درستی کار می کند. ویزیت دندانپزشکی ممکن است حداقل هر شش ماه یک بار در طول سال اول و سپس حداقل سالیانه پس از آن برای بررسی تناسب و ارزیابی سلامت دهان و دندان شما ضروری باشد.

    ترشح بیش از حد بزاق، خشکی دهان، درد فک و ناراحتی در صورت از عوارض احتمالی استفاده از این وسایل است.

  • فشار مثبت مداوم راه هوایی (CPAP). این روش شامل پوشیدن ماسک روی بینی یا دهان هنگام خواب است. این ماسک هوای تحت فشار را از یک پمپ کوچک کنار تخت به راه هوایی شما هدایت می کند تا در هنگام خواب راه های هوایی شما را باز نگه دارد.CPAP (SEE-pap) خروپف را از بین می برد و اغلب برای درمان خروپف در صورت همراهی با آپنه خواب استفاده می شود.

    اگرچه CPAP مطمئن ترین و موثرترین روش برای درمان آپنه است، برای برخی از افراد استفاده از آن سخت است یا در تنظیم  دستگاه مشکل دارند.

  • جراحی راه هوایی فوقانی تعدادی از روش های جراحی  وجود دارد که به با هدف باز کردن راه هوایی فوقانی در طول خواب از طریق تکنیک های مختلف صورت می گیرد.به عنوان مثال، در روشی به نام uvulopalatopharyngoplasty (UPPP)، به شما بیهوشی عمومی داده می شود و جراح شما بافت های اضافی گلوی شما را حذف می کند.

    یک تکنیک جراحی جدیدتر به نام تحریک عصب هیپوگلوسال از محرکی استفاده می‌کند که روی عصب اعمال می‌شود که حرکت رو به جلوی زبان را کنترل می‌کند تا هنگام نفس کشیدن، زبان راه هوایی را مسدود نکند.

    اثربخشی این جراحی ها متفاوت است و پیش بینی پاسخ می تواند چالش برانگیز باشد.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

قبل از اینکه در اینترنت کلینیک درمان خروپف در شیرازرا جستجو کنید برای جلوگیری یا آرام کردن خروپف، این نکات را امتحان کنید:

  • اگر اضافه وزن دارید، وزن کم کنید. افرادی که اضافه وزن دارند ممکن است بافت های اضافی در گلو داشته باشند که به خروپف کمک می کند. کاهش وزن می تواند به کاهش خروپف کمک کند. البته در افرادی که اضافه وزن زیادی دارند و کاهش وزن آنها زمان بر است حتما توصیه می شود به متخصص اختلالات خواب مراجعه کنند چون بسیاری از این افراد علاوه بر خروپف مشکل قطع تنفس در خواب (آپنه) دارند و این میتواند مشکلات جدی از جمله سکته های قلبی و مغزی برای فرد در پی داشته باشد.
  • به پهلو بخوابید دراز کشیدن به پشتباعث می شود زبان شمابه سمت عقب در گلوی شما بیفتد، راه هوایی شما را باریک کرده و تا حدی جریان هوا را مسدود می کند. سعی کنید به پهلو بخوابید اگر متوجه شدید که همیشه در نیمه های شب به پشت میحوابید، سعی کنید یک توپ تنیس را در پشت لباس خواب خود بدوزید. تا در هنگام شب نتوانید به پشت بخوابید.
  • سر تخت خود را بالا بیاورید. بالا بردن سر تختتان در حدود 20 درجه ممکن است کمک کند.
  • انسداد یا گرفتگی بینی را درمان کنید. داشتن آلرژی یا انحراف سپتوم می تواند جریان هوا از طریق بینی شما را محدود کند. این شما را مجبور می کند از طریق دهان نفس بکشید و احتمال خروپف را افزایش می دهد.اگر احتقان مزمن دارید از پزشک خود در مورد اسپری استروئیدی با نسخه بپرسید. برای اصلاح یک نقص ساختاری در راه هوایی، مانند انحراف سپتوم، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.
  • مصرف الکل و آرام بخش ها را محدود کنید. حداقل دو ساعت قبل از خواب از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید و قبل از مصرف داروهای آرام بخش به پزشک خود در مورد خروپف خود اطلاع دهید. آرام بخش ها و الکل سیستم عصبی مرکزی شما را تحت فشار قرار می دهند و باعث شل شدن بیش از حد عضلات از جمله بافت گلو و راه های هوایی می شوند.
  • سیگار کشیدن را ترک کن. ترک سیگار علاوه بر داشتن فواید متعدد دیگر برای سلامتی، ممکن است خروپف را کاهش دهد.
  • به اندازه کافی خوابیدن. بزرگسالان باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. ساعات خواب توصیه شده برای کودکان بسته به سن متفاوت است. کودکان پیش دبستانی باید 10 تا 13 ساعت در روز بخوابند. کودکان در سنین مدرسه به 9 تا 12 ساعت در روز نیاز به خواب دارند و نوجوانان باید 8 تا 10 ساعت در روز بخوابند.

طب جایگزین

از آنجایی که خروپف یک مشکل رایج است، محصولات متعددی مانند اسپری های بینی یا درمان های هومیوپاتی وجود دارند.با این حال،نشان داده شده است که بسیاری از روش های جایگزین مانند طب سنتی در آزمایشات بالینی برای خروپف بی تاثیر هستند.

حمایت

اگر شریک زندگی شما کسی است که خروپف می کند، ممکن است گاهی اوقات احساس ناامیدی و همچنین خستگی کنید. برخی از درمان‌های خانگی ذکر شده را پیشنهاد کنید، و اگر آنها به آرام کردن سروصدای شبانه همسرتان کمک نمی‌کنند، از همسرتان بخواهید که به کلینیک درمان خروپف در شیراز یا پزشک متخصص اختلالات خواب در شیراز مراجعه کند.

قبل از درمان همسر خود میتوانید با استفاده از گوش گیر، یا دستگاه صدای سفید یا پنکه نزدیک تخت، تا حدودی درک صدای خروپف را برای خود کاهش دهید.

آماده شدن برای قرار ملاقات با پزشک

احتمالاً ابتدا به پزشک خانواده یا یک پزشک عمومی مراجعه می کنید. با این حال، ممکن است پس از آن به پزشک متخصص در درمان اختلالات خواب یا کلینیک درمان خروپف در شیراز ارجاع داده شوید.

از آنجایی که قرار ملاقات ها می تواند کوتاه باشد، و از آنجایی که اغلب صحبت های زیادی در مورد آن وجود دارد، بهتر است با آمادگی کافی وارد محل شوید. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای قرار ملاقات خود آماده شوید.

آنچه شما می توانید انجام دهید

  • هر گونه علائمی را که تجربه می کنید، یادداشت کنید. از شریک زندگی خود بخواهید آنچه را که در شب هنگام خواب می شنود یا متوجه می شود، توصیف کند.یا بهتر از آن، از شریک خواب خود بخواهید که با شما در قرار ملاقات شما همراه باشد تا بتواند با پزشک در مورد علائم شما صحبت کند.
  • فهرستی از تمام داروها و همچنین ویتامین ها یا مکمل هایی که مصرف می کنید تهیه کنید.
  • سوالاتی را بنویسید تا از پزشک خود بپرسید.

زمان شما با پزشک ممکن است محدود باشد، بنابراین تهیه لیستی از سوالات می تواند به شما کمک کند از زمان با هم بودن خود بهترین استفاده را ببرید. برای خروپف، برخی از سوالات اساسی که باید از پزشک خود بپرسید عبارتند از:

  • چه چیزی باعث می شود هنگام خواب خروپف کنم؟
  • آیا خروپف من نشانه چیز جدی تری مانند آپنه خواب است؟
  • به چه نوع آزمایشاتی در مورد خواب نیاز دارم؟
  • در طول تست خواب چه اتفاقی می افتد؟
  • چه درمان هایی برای خروپف موجود است و کدام را توصیه می کنید؟
  • چه نوع عوارض جانبی می توانم از درمان انتظار داشته باشم؟
  • آیا اقداماتی وجود دارد که بتوانم به تنهایی انجام دهم که به خروپف من کمک کند؟
  • من شرایط سلامتی دیگری دارم. چگونه می توانم این شرایط را با هم مدیریت کنم؟
  • آیا بروشور یا آدرس وبسایتی وجود دارد که بتوانم در مورد خروپف آن را مطاعه کنم؟ بازدید از چه وب سایت هایی را توصیه می کنید؟

علاوه بر سوالاتی که برای پرسیدن از پزشک خود آماده کرده اید، در کلینیک درمان خروپف در شیراز از پرسیدن سوالات در طول ملاقات خود دریغ نکنید.

کلینیک درمان خروپف در شیراز

نشان داده شده است افرادی که در طول شب خروپف و آپنه خواب دارند احساس خستگی و خواب آلودگی  در طول روز را تجربه می کنند، در این افراد به شدت خطر تصادفات خودرو در هنگام رانندگی به دلیل خواب آلودگی افزایش پیدا می کند. آپنه خواب همچنین با یک بیماری مهم دیگر مانند حملات قلبی، اختلالات ریتم قلب، فشار خون بالا، مقاومت به انسولین، از دست دادن حافظه / میل جنسی / تمرکز مرتبط است. بنابراین، درمان خروپف به عنوان یک مشکل مهم می‌تواند منجر به بهبود جدی در سلامت عمومی شود، و از آنجایی که درمان عمدتاً با هدف بهبود تنفس انجام می‌شود، کیفیت زندگی و توانایی شما برای ورزش و غیره نیز باید بهبود یابد.

انستیتو سلامت مغز دانا با بروز ترین تجهیزات ارزیابی خواب و همچنین متخصصین خبره در زمینه اختلالات خواب می تواند به شما در بهبود و درمان خروپف کمک کند برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به واحد اختلالات خواب و سلامت خواب انستیتو سلامت مغز مراجعه کنید (کلیک کنید)

دکتر خوب برای اختلال خواب شیراز

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

تست خواب در منزل شیراز

 

3.5/5 - (2 امتیاز)