07136476172 - 09172030360 [email protected]

آیا مطمئن نیستید که چگونه هنگام محافظت از خود در مقابل ابتلا به بیماری کرونا ویروس، با تنهایی مقابله کنید؟ دلایل بسیاری وجود دارد که شما تصمیم به ماندن در خانه گرفته اید.

این که آیا شما به دلیل مشکوک بودن به آلودگی در قرنطینه هستید، یا اینکه در گروه پرخطر قرار دارید،  یا در خانه مانده اید که برای جلوگیری از شیوع عفونت کمک کنید، ممکن است خود را برای احساس تنهایی که احتمالاً پیش روی شما خواهد بود، آماده نبینید.

اکثر ما عادت داریم روزانه از خانه خارج شویم. حتی کسانی که بازنشسته شده اند یا کار نمی کنند، معمولاً برای انجام امور یا سفر جهت دیدن دوستانشان از خانه خارج می شوند. 

 

تنهایی و انزوای اجتماعی


یک بررسی منظم در سال 2017 بر روی 40 مطالعه از سال 1950 تا 2016 که در مجله Public Health1 منتشر شده است، نشان داد که بین انزوای اجتماعی و تنهایی و پیامدهای بهداشت روانشناختی ضعیف و همچنین مرگ و میر، همه رابطه معنی داری وجود دارد.

به همین دلیل، در موارد کاهش تعاملات اجتماعی، باید از سلامت روان خود مراقبت کنید.

طبیعی است که هنگام مواجهه با خانه ماندن و تعامل کمتر با افراد، احساس استرس کنید، به خصوص وقتی که به فشارهای اساسی این نگرانی افزوده شود که آیا گرفتار ویروس خواهید شد یا خیر. این عوامل می توانند شانس شما برای ایجاد یک مسئله سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی را افزایش دهند.

 

 

 

بهترین راه برای طی این دوره از انزوا چیست؟

 

استراتژی های بسیاری وجود دارد که می توانید برای اطمینان از بهزیستی و سلامت روانی خود به کار بگیرید. بیشتر این موارد یا یافتن راه هایی برای حواس خود را پرت کردن (مشغول نگه داشتن) یا یافتن راه هایی برای ارتباط با دیگران (با وجود شرایط) است.

خود را مشغول نگه داشتن به شما کمک می کند تا از فکر کردن در مورد هر چیزی که اشتباه است، جلوگیری کنید که این یک عامل برای افزایش خطر افسردگی است. در این روش، انجام پروژه های کوچک یا یافتن اشکال دیگر حواس پرتی می تواند به حفظ سطح خلقی شما کمک کند.

در مقابل، اجتماعی ماندن به روش های غیر سنتی می تواند به شما کمک کند احساس تنهایی کمتری داشته باشید و با تنهایی مقابله کنید.

 

چگونه با اضطراب ناشی از Coronavirus مقابله کنیم (COVID-19)


به یک برنامه منظم پایبند بمانید


حتی اگر در خانه منزوی هستید، سعی کنید تا حد ممکن یک برنامه منظم داشته باشید. در حالی که ممکن است احساس کنید این تنهایی هرگز به پایان نمی رسد، تلاش برای انجام هر چه بهتر برنامه روزانه به شما کمک می کند از این روز ها به سلامت عبور کنید. 

 

 

 

هوشیار بمانید و از اخبار روز مطلع شوید


در یک مطالعه 2020 که در ژورنال بین المللی تحقیقات زیست محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است، یک نظرسنجی آنلاین از 1210 پاسخ دهندگان از 194 شهر چین نشان داد، افرادی که اطلاعات بهداشتی و مشاوره ای  به روز در مورد اقدامات احتیاطی داشتند، عملکرد روانشناختی و تاب آوری بهتری دارند.

به روز ماندن در مورد آخرین توصیه ها و اطلاعات مربوط به سلامتی ممکن است هنگام محافظت از سلامت روان شما و در نتیجه کاهش تأثیر احساس تنهایی شود.

میزان استفاده از رسانه خود را تا حدی محدود کنید. دیدن اخبار زیاد، خواندن مقالات زیاد می تواند بسیار نامطلوب باشد. شما ممکن است تصمیم بگیرید که اخبار را دو بار در روز بررسی کنید. حتماً به دنبال سایت هایی باشید که اطلاعات واقعی در مورد کارهایی که می توانید برای سالم ماندن انجام دهید، به شما خواهند داد مانند CDC و WHO.

 

مواردی که می تواند شما را از نظر احساسی مقاوم تر کند


فعال بمانید


در حالی که می توان به طور انحصاری روی نحوه مدیریت سلامت روان و تنهایی خود به طور مستقیم در هنگام بحران تمرکز کرد، اما گاهی اوقات فراموش می کنیم که سلامت جسمی و روانشناختی ما با هم گره خورده است.

منزوی شدن و بدون فعالیت ماندن بر توانایی شما در کنار آمدن ذهنی تأثیر مضر خواهد گذاشت. در زیر ایده هایی درباره فعالیت در خانه وجود دارد که می توانید برای فعال ماندن آنها را انجام دهید.

تمرینات تای چی، یوگا یا تمرینات مدیتیشن در خانه را تمرین کنید.

به پیاده روی در اطراف محله خود بروید (یا اگر تردمیل را در اختیار دارید و نگران بیرون رفتن  هستید، از تردمیل استفاده کنید.)


کاری مفید انجام دهید


یکی دیگر از دلایل در احساس تنهایی می تواند از دست دادن حس معنا باشد. اگر احساس می کنید نه تنها حوصله ندارید بلکه احساس خستگی می کنید، از دست دادن معنی ممکن است بر شما تأثیر گذاشته باشد.

همه ما می خواهیم احساس کنیم که متعلق به خود هستیم و زندگی ما دارای اهمیت است، به همین دلیل است که انجام فعالیت های معنی دار در هر روز مهم است. انجام کاری با معنی هر روز، حتی اگر فقط برای یک دوره کوتاه، حس هدف و هویت به شما می بخشد.


با دیگران ارتباط برقرار کنید


شاید بهترین کاری که می توانید در این دوره از انزوا برای مقابله با تنهایی انجام دهید، ارتباط با دیگران به روشهای غیر سنتی است. در حالی که ممکن است شما نتوانید به صورت حضوری با خانواده و دوستان دیدار کنید، این بدان معنی نیست که نمی توانید ارتباط برقرار کنید.

 


علاوه بر ارتباط با خانواده و دوستان، می توانید با شرکت در مبادلات آنلاین با سایر افراد در سراسر جهان، با تنهایی مبارزه کنید. نیازی نیست که این افراد لزوماً “دوستان” آنلاین شما باشند، بلکه بیشتر کسانی باشند که با آنها چیزی مشترک دارید و به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنید.


منابع آسایش خود را پیدا کنید


پیدا کردن راه هایی برای راحتی خود حتی در صورت احساس تنهایی می تواند به بهبود سلامت روان شما کمک کند. در زیر چند ایده از “اقدامات راحتی” است که می توانید حتی اگر تنها باشید، از آنها استفاده کنید.


حمام کنید
روی حیوان خانگی خود تمرکز کنید
غذای سالم طبخ کنید
برنامه های تلویزیونی مورد علاقه را تماشا کنید یا کتاب های مورد علاقه را بخوانید
یک فنجان چای گیاهی میل کنید (بابونه به شما در احساس آرامش کمک می کند)
شمع های معطر سبک (اسطوخودوس به کاهش استرس کمک می کند)
برای اطمینان از استراحت کافی، بهداشت خواب را تمرین کنید

 

یک اثر هنری  خلق کنید


دلیلی وجود دارد که باعث می شود هنرمندان از کارشان لذت ببرد. از طریق ابزارهای خلاقانه خواه شامل نقاشی، نوشتن، رقص و غیره باشد.

انتقال احساسات به سمت خلق یک اثر می تواند یک امر مؤثر باشد. علاوه بر این، هنگامی که شما چیزی را ایجاد می کنید وارد “منطقه جادویی خلاقیت” می شوید که می تواند به خودی خود نوعی مراقبه باشد.

در زیر چند لیست از پروژه هایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

نوشتن پروژه ها
هر روز نوشتن را در یک ژورنال تمرین کنید
حروف دستی یا خوشنویسی
یک وبلاگ روزانه را شروع کنید و تجربیات خود را برای خواندن دیگران به اشتراک بگذارید
شعر بنویس
داستان های کوتاه بنویسید یا رمانی را که همیشه می خواستید بنویسید شروع کنید
پروژه های هنری
 پروژه نقاشی 
یک پروژه سوزن دوزی، بافندگی یا قلاب دوزی را شروع کنید
آلبوم عکس را تهیه کنید که بعداً می توانید با دیگران به اشتراک بگذارید
روی کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان کار کنید
سرگرمی جدیدی مانند ساخت جواهرات داشته باشید

فضایی را در خانه خود انتخاب کنید و یک پروژه سازماندهی شده را شروع کنید.

با استفاده از این چند ابزار اساسی، مطمئناً برای شروع کار یک آموزش آنلاین پیدا خواهید کرد. حتی می توانید روی هنرهای آشپزی تمرکز کنید و روی پروژه های آشپزی یا پخت تمرکز کنید.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.  

منبع:

VeryWellMind