07136476172 - 09172030360 [email protected]

حفظ تراز مناسب ستون فقرات برای خواب راحت و بدون درد در شب بسیار مهم است. حتی تکیه گاه ستون فقرات از یک تشک نیز در حالت ایده آل ستون فقرات شما را در یک راستا نگه می دارد. به این معنی که تشک شما از ستون فقرات شما حمایت می کند بدون اینکه اجازه دهد بدن شما بیش از حد در قسمت میانی فرو برود. هم وزن بدن و هم سفتی تشک می توانند روی موقعیت ستون فقرات شما تأثیر بگذارند. فرو رفتن بیش از حد در تشک باعث انحنای پشت شما می شود که احتمالاً باعث ناراحتی یا درد می شود. از آنجایی که افراد سبک وزن تشک خود را به اندازه خواب های سنگین تر فشرده نمی کنند، معمولاً به یک سیستم پشتیبانی قوی نیاز ندارند. تشک نرم‌تر به افراد سبک‌تر اجازه می‌دهد تا راحت استراحت کنند. و از هر لایه بیشترین بهره را ببرند.

در حالی که هر تشک در یک سبک خاص ویژگی های گسترده ای را به اشتراک می گذارد. مشخصات دقیق آنها می تواند تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت باشد. ما متداول‌ترین تشک‌ها را بررسی می‌کنیم و در مورد اینکه چگونه می‌توانند برای افراد سبک وزن میتواند مفید باشند، بحث خواهیم کرد.

موقعیت خواب ترجیحی شما بر میزان حمایتی که از تخت نیاز دارید نیز تأثیر می گذارد. افرادی که به پهلو می‌خوابند، اغلب تشک‌های نرم‌تری را ترجیح می‌دهند. زیرا تشک‌های خیلی سفت می‌توانند باعث ایجاد نقاط فشار در باسن و شانه‌ها شوند. تشکی که برای افرادی که روی شکم می‌خوابند خیلی نرم است می‌تواند باعث فرورفتن قسمت میانی آن‌ها در تخت شود. افراد پشت خواب معمولاً از یک سطح سفتی در این بین برخوردار هستند که به اندازه کافی از کمر حمایت می کند.

بهترین سفتی تشک برای افراد سبک وزن چیست؟

بهترین سطح سفتی برای افراد سبک وزن به موقعیت خواب ترجیحی آنها بستگی دارد. اما معمولاً سطح سفتی بین نرم (3) و سفت متوسط ​​(6) بهترین پشتیبانی را ارائه می دهد. در حالی که ترجیح شخصی بر مدلی که انتخاب می‌کنید تأثیر می‌گذارد، تشک‌های نرم‌تر از 3 در مقیاس سفتی می‌توانند باعث خارج شدن ستون فقرات از تراز شوند. تشک سفت یا خیلی سفت می تواند به دلیل عدم وجود کانتور روی سطح، نقاط فشاری را در خواب های سبک ایجاد کند.

افراد دارای وزن زیر 130 پوند

ما از یک مقیاس سفتی 10 امتیازی برای رتبه بندی هر تشکی که بررسی می کنیم استفاده می کنیم. در این مقیاس، 1 نرم ترین و 10 محکم ترین است. اکثر افراد خواب‌دار تشکی را ترجیح می‌دهند که در مقیاس سفتی بین 5 تا 7 باشد. با این حال، این برای افراد سبک وزن متفاوت است.

بیشتر افراد سبک وزن تشک نرم تری را ترجیح می دهند. زیرا آنها راحت تر از تشک های سفت فشرده می شوند. و احتمال ایجاد نقاط فشار کمتری دارند. در نتیجه، بسیاری از افراد سبک وزن از تشکی که بین 3 تا 6 در مقیاس سفتی قرار می گیرد، لذت می برند.

نحوه انتخاب تشک برای افراد سبک وزن

هنگام خرید تشک جدید باید به عوامل مختلفی توجه کرد. افراد سبک وزن در درجه اول باید در نظر داشته باشند که آیا سطح پشتیبانی مناسب است و آیا سطح فشار را کاهش می دهد یا خیر.

ما بررسی خواهیم کرد که در یک تشک به دنبال چه چیزی باشید. و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهیم که به شما کمک کند تعیین کنید آیا یک مدل خاص برای نیازهای فردی شما مناسب است یا خیر.

در تشک به دنبال چه چیزی باشیم

انتخاب تشکی که مطابق با عادات خواب شما باشد، بهترین راه برای اطمینان از اینکه در نهایت یک تشک راحت خواهید داشت. امروزه با تعداد زیادی تشک در دسترس، انتخاب تشک مناسب برای شما می تواند تصمیم قاطعانه ای باشد. وضعیت خواب و وزن شما مهم ترین عامل در تصمیم گیری برای خرید تشک خواهد بود.

وضعیت خواب

موقعیت اولیه خواب شما بیشترین تأثیر را در سطح استحکامی که انتخاب می کنید خواهد داشت. افراد خوابیده به پهلو معمولاً تشک‌های مخملی را ترجیح می‌دهند. در حالی که افراد خوابیده به شکم تشک‌هایی با پشتیبانی بیشتر را ترجیح می‌دهند. افراد پشت خواب معمولاً از یک سطح سفتی بین این دو لذت می برند. سطح حمایت نادرست می تواند منجر به افزایش فشار یا کمردرد شود.

مواد با کیفیت

بسیاری از تولیدکنندگان از مواد ثبت اختراع در تشک های خود استفاده می کنند. اما مهم است که بررسی کنیم که آیا آنها در طول زمان دوام خواهند داشت یا خیر. نظرات مشتریان اغلب نشان می دهد که یک ماده چقدر دوام خواهد داشت. تست دوام توسط بازبینان حرفه ای می تواند در تعیین طول عمر تشک نیز بسیار ارزشمند باشد.

سطح استحکام

افراد سبک وزن می خواهند سطح سفتی را انتخاب کنند که با وزن آنها سازگار باشد. در مقیاس سفتی 1 تا 10، این معمولاً با تشک بین 3 تا 6 مرتبط است – که نرمتر از چیزی است که معمولاً افرادی که وزن بالای 130 پوند دارند ترجیح می دهند.

کاهش فشار

در حالی که همه افراد می‌توانند نقاط فشار را تجربه کنند. افراد خوابیده به پهلوو سبک‌وزن می‌توانند بیشتر مستعد آن باشند. گذراندن زمان طولانی بر روی همان قسمت‌های بدن خود روی تشکی که اجازه کانتورینگ کافی را نمی‌دهد، می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی در زیر قسمت‌های سنگین‌تر بدن، مانند باسن، شانه‌ها و پشت شود. تشکی که کاهش فشار را هدف قرار می دهد می تواند کمک قابل توجهی کند.

جداسازی حرکت

حرکت می تواند روی تشکی که فاقد انزوای حرکتی قابل توجهی است حرکت کند. افرادی که یک تخت مشترک دارند می توانند از تشکی که حرکت را جذب می کند به جای تشکی که اجازه می دهد حرکت در سراسر سطح منتقل شود، بهره مند شوند. زیرا زوج ها در اثر هر حرکتی مزاحم هم می شوند.

تنظیم دما

تشکی که اجازه می دهد هوا آزادانه در هسته خود جریان یابد، کمتر گرما را حفظ می کند. و به افراد گرم اجازه می دهد خنک تر بخوابند. برخی از تشک ها همچنین دارای ویژگی های خنک کننده مانند فوم تزریق شده با ژل یا مواد تغییر فاز هستند که برای از بین بردن گرما و رطوبت طراحی شده اند. تشک های هیبریدی و فنری داخلی معمولاً تنظیم دما را بهتر ارائه می دهند.

پشتیبانی از لبه

تکیه گاه لبه می تواند برای افرادی که در داخل و خارج شدن از رختخواب تلاش می کنند و همچنین زوج هایی که ترجیح می دهند از کل تشک استفاده کنند، تفاوت ایجاد کند. تقویت محیط تخت می تواند پشتیبانی از لبه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. و به افراد اجازه دهد بدون افتادگی روی لبه تشک خود بنشینند یا بخوابند.

کانتورینگ

بسیاری از تشک هایی که دارای فوم در سیستم راحتی هستند دارای سطحی از کانتورینگ هستند. تشک با کانتور عمیق به خوابندگان احساس در آغوش گرفتن می دهد. که اغلب این احساس را به شما می دهد که انگار تشک شما را به آغوش کشیده است.

نوع تشک

امروزه خریداران این امکان را دارند که از بین طیف وسیعی از تشک ها یکی را انتخاب کنند. هر فرد نیازها و ترجیحات متفاوتی دارد. افرادی که پاسخگویی و تنظیم دما را در اولویت قرار می دهند ممکن است فنر داخلی یا هیبرید را ترجیح دهند. کسانی که به دنبال کاهش فشار بیشتر هستند ممکن است از مدل فوم یا لاتکس لذت ببرند. در حالی که تخت‌های هوا ممکن است گزینه بهتری برای خریدارانی باشند که حداکثر سفارشی‌سازی را می‌خواهند.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

استعفای نه چندان عالی: افراد بیکار بدتر و کمتر می خوابند

بهترین تشک برای افراد سنگین وزن (قسمت اول)