07136476172 - 09172030360 [email protected]

اخیرا در مراسم اسکار اتفاقی رخ داد که بر فرض واقعی بودن آن، ذهن ها را به خود مشغول کرد. اینکه در صورتی که به ناحق مورد هجوم واقع شویم، ناسزا بشنویم ، برخورد ما چگونه باید باشد؟ و چگونه می توانخشم خود را مدیریت یا به درستی ابراز کرد؟

مانند سایر احساسات. خشم در بدن ما و همچنین در ذهن ما تجربه می شود. در واقع. مجموعه پیچیده ای از رویدادهای فیزیولوژیکی (بدنی) وجود دارد که با عصبانی شدن ما اتفاق می افتد.

 

احساسات کم و بیش از درون دو ساختار بادام شکل در مغز ما شروع می شود که به آنها آمیگدال می گویند. آمیگدال بخشی از مغز است که مسئول شناسایی تهدیدهایی است که سلامتی ما را تهدید می کند. و در هنگام شناسایی تهدیدها. زنگ خطری را ارسال می کند که منجر به انجام اقداماتی برای محافظت از خود می شود.

 

آمیگدال

 

آمیگدال در هشدار دادن به ما در مورد تهدیدها آنقدر کارآمد است که قبل از اینکه قشر مغز (بخشی از مغز که مسئول فکر و قضاوت است) قادر به بررسی معقول بودن واکنش ما باشد. واکنش نشان می دهد. به عبارت دیگر. مغز ما به گونه ای سیم کشی شده است که قبل از اینکه بتوانیم عواقب اعمال خود را به درستی در نظر بگیریم. بر ما تأثیر بگذارد تا عمل کنیم. این بهانه ای برای رفتار بد نیست – مردم می توانند تکانه های پرخاشگرانه خود را کنترل کنند و می کنند و شما نیز می توانید با کمی تمرین. در عوض. به این معناست که یادگیری مدیریت صحیح خشم. مهارتی است که باید آموخته شود. به جای چیزی که به طور غریزی بدانیم چگونه آن را انجام دهیم.

وقتی عصبانی می شوید. عضلات بدنتان منقبض می شوند. در داخل مغز شما. مواد شیمیایی انتقال دهنده عصبی به نام کاتکول آمین ها آزاد می شود که باعث می شود شما یک انفجار انرژی را تجربه کنید که تا چند دقیقه طول می کشد. این انفجار انرژی پشت میل خشمگین رایج برای انجام اقدامات حفاظتی فوری است. همزمان ضربان قلب شما افزایش می یابد. فشار خون شما افزایش می یابد و سرعت تنفس شما افزایش می یابد.

 

علایم

 

صورت شما ممکن است برافروخته شود. زیرا جریان خون افزایش یافته وارد اندام ها شما می شود تا برای اقدام فیزیکی آماده شود. توجه شما محدود می شود و روی هدف خشم شما قفل می شود. به زودی نمی توانید به هیچ چیز دیگری توجه کنید. به ‌سرعت. انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌های اضافی مغز (از جمله آدرنالین و نورآدرنالین) آزاد می‌شوند که باعث ایجاد حالت برانگیختگی پایدار می‌شوند. شما اکنون آماده مبارزه هستید.

 

اگرچه ممکن است احساسات شما خارج از کنترل خشمگین شوند. قشر پیشانی مغز شما که دقیقاً در پشت پیشانی شما قرار دارد. می تواند احساسات شما را متناسب نگه دارد. اگر آمیگدال احساسات را کنترل می کند. قشر جلوی مغز قضاوت را کنترل می کند. قشر جلوی مغز چپ می تواند احساسات شما را خاموش کند. این نقش اجرایی دارد تا همه چیز را تحت کنترل نگه دارد.

کنترل

 

کنترل مدیریت خشم به این معنی است که راه هایی را بیاموزید تا به قشر جلوی مغز کمک کنید تا بر آمیگدال شما برتری پیدا کند تا بر نحوه واکنش خود به احساسات خشم کنترل داشته باشید. در میان راه‌های بسیاری برای تحقق این امر. تکنیک‌های تمدد اعصاب (که برانگیختگی شما را کاهش می‌دهد و فعالیت آمیگدال شما را کاهش می‌دهد) و استفاده از تکنیک‌های کنترل شناختی است که به شما کمک می‌کند با استفاده از قضاوت خود تمرین کنید تا بر واکنش‌های احساسی خود غلبه کنید.

 

خشم یک مرحله آماده سازی فیزیولوژیکی دارد که در طی آن منابع ما برای مبارزه بسیج می شود. همچنین دارای یک مرحله کاهش است. زمانی که هدف خشم ما دیگر در دسترس نیست یا تهدیدی فوری است. شروع به استراحت به سمت حالت استراحت خود می کنیم.

 

با این حال. آرام شدن از حالت عصبانیت دشوار است. برانگیختگی ناشی از آدرنالین که در هنگام عصبانیت رخ می دهد مدت زیادی طول می کشد (ساعت ها و گاهی روزها) و آستانه عصبانیت ما را پایین می آورد و باعث می شود بعداً دوباره عصبانی شویم. اگرچه آرام می‌شویم. اما زمان زیادی طول می‌کشد تا به حالت استراحت خود برگردیم. در طول این دوره سرد شدن آهسته. ما در پاسخ به تحریکات جزئی که معمولاً ما را آزار نمی‌دهند. بسیار عصبانی می‌شویم.

 

برانیگختگی طولانی

 

همان برانگیختگی طولانی که ما را برای خشم بیشتر آماده می‌کند. همچنین می‌تواند در توانایی ما برای به خاطر سپردن واضح جزئیات طغیان خشممان اختلال ایجاد کند. برانگیختگی برای به خاطر سپردن کارآمد حیاتی است. همانطور که هر دانش آموزی می داند. یادگیری مطالب جدید در حالت خواب آلود دشوار است. سطوح انگیختگی متوسط ​​به مغز کمک می کند تا حافظه. تمرکز و عملکرد را یاد بگیرد و تقویت کند.

 

با این حال. سطح بهینه ای از برانگیختگی وجود دارد که برای حافظه مفید است. و زمانی که برانگیختگی از آن سطح بهینه بیشتر شود. شکل گیری خاطرات جدید را دشوارتر می کند. سطوح بالای برانگیختگی (مانند زمانی که ما عصبانی هستیم) به طور قابل توجهی توانایی شما را برای تمرکز کاهش می دهد. به همین دلیل است که به خاطر سپردن جزئیات استدلال های واقعاً انفجاری دشوار است.

 

https://www.mentalhelp.net/anger/physiology/

چه طور از احساس خشم و عصبانیت به نفع خودمان استفاده کنیم؟

 

رهایی از خشم و نشخوار فکری با 4 استراتژی!