اگر بدنبال بهترین مرکز مشاوره اختلال یادگیری شیراز هستید، همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.
07136476172 – 09172030360
آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز
ایمیل: info@danabrain.ir
اینستاگرام: danabrain.ir@
ناتوانیهای یادگیری، مسائلی مرتبط با مغز هستند که میتوانند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهند. اغلب آنها در دوران کودکی به عنوان مسائل مربوط به مهارت های یادگیری مانند خواندن و نوشتن، علوم یا ریاضی، تشخیص داده می شوند. با این حال، آنها همچنین می توانند بزرگسالان با مهارت های سطح بالاتر مانند مدیریت زمان و سازماندهی را تحت تأثیر قرار دهند و می توانند مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت و توانایی توجه و تمرکز ایجاد کنند.
در اختلال یادگیری، زمانی که مغز برای پردازش اطلاعات تلاش می کند، بهره وری و دستیابی به پتانسیل کامل خود را ندارد. نوروفیدبک و تحریک مغز، الگوی مغز را به سمت الگوی ایده آل برای یادگیری، سازماندهی و بهره وری هدایت می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مرکز نوروفیدبک در شیراز، اینجا را ببینید.
علائم اختلال یادگیری
اگر در مورد فرزندتان نگرانی دارید، با مرکز مشاوره اختلال یادگیری شیراز (کلینیک سلامت مغز) تماس بگیرید تا ارزیابی های لازم را انجام دهیم. با تشخیص زودهنگام، می توان ساده تر و با موفقیت بیشتری، مشکلات یادگیری را حل کرد. این می تواند تفاوت قابل توجهی در زندگی فرزندتان ایجاد کند و به او اجازه می دهد تا زندگی رضایت بخش تر و با ارزش تری داشته باشد.
ناتوانی در یادگیری به معنای احمق بودن یا نادان بودن فرزند شما نیست. بلکه به این معنی است که مکانیسمهای مغزی یا «سیمکشی مغز» او با سایر کودکان متفاوت است و بر نحوه یادگیری، تفسیر جهان، دریافت ورودیهای حسی، استفاده از فناوری، واکنش به بازخوردها، انجام وظیفه و غیره تأثیر میگذارد.
اختلالات یادگیری شرایط عصبی هستند که می توانند بر توانایی فرد در یادگیری و پردازش اطلاعات تأثیر بگذارند. این شرایط می تواند به طرق مختلف ظاهر شود و می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که علائم خاص اختلالات یادگیری می تواند متفاوت باشد، برخی از علائم رایج وجود دارد که باید مراقب آنها بود. در اینجا برخی از رایج ترین علائم اختلال یادگیری آورده شده است:
- یکی از شایع ترین نشانه های اختلال یادگیری، مشکل در خواندن، نوشتن یا ریاضی است. افراد مبتلا به اختلالات یادگیری ممکن است با مهارت های پایه سواد مانند شناسایی حروف و کلمات یا با مهارت های پیشرفته تر مانند درک مطلب یا حل مسائل ریاضی دست و پنجه نرم کنند.
- اختلالات یادگیری همچنین می تواند بر حافظه و توجه تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به اختلالات یادگیری ممکن است در حفظ اطلاعات یا تمرکز بر وظایف برای مدت زمان طولانی مشکل داشته باشند. که نیاز به تست های حافظه دارند. برای اطلاعات بیشتر تست حافظه در شیراز را ببینید.
- اختلالات مربوط به یادگیری می تواند منجر به عملکرد ضعیف تحصیلی شود، حتی با تلاش و فداکاری قابل توجه. افراد مبتلا به اختلالات یادگیری، علیرغم صرف زمان و تلاش اضافی، ممکن است برای همپایی با همسالان خود تلاش زیادی کنند.
- افراد مبتلا به اختلالات یادگیری ممکن است با سازماندهی و مدیریت زمان دست و پنجه نرم کنند. آنها ممکن است در پیگیری تکالیف، تکمیل به موقع وظایف مشکل داشته باشند.
- اختلالات یادگیری می تواند بر عملکرد اجتماعی و عاطفی تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به اختلالات یادگیری ممکن است با تعاملات اجتماعی، دوست یابی یا تفسیر نشانه های اجتماعی دست و پنجه نرم کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است در نتیجه، ناامیدی، اضطراب یا عزت نفس پایین را تجربه کنند.
- این اختلالات همچنین میتواند منجر به چالشهای رفتاری، مانند فعالیت در کلاس یا جدا شدن از فعالیتهای تحصیلی شود. این رفتارها ممکن است ناشی از سرخوردگی، کسالت یا عدم درک باشد.
انواع ناتوانی های یادگیری چیست؟
در زیر چند نمونه از مشکلات رایج یادگیری که در مرکز مشاوره اختلال یادگیری شیراز به آن می پردازیم، آورده شده است:
نارساخوانی: اختلال خواندن که بر توانایی فرد در خواندن تأثیر می گذارد.
دیسگرافیا: مشکلی که بر نوشتن تأثیر می گذارد.
Dyscalculia: مشکل با اعداد و ریاضیات.
اختلال پردازش شنوایی (APD): مشکل در مورد پردازش صدا.
اختلال پردازش بصری (VPD): مشکل در پردازش اطلاعات بصری.
اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD):مشکل در توجه و تمرکز و فعالیت بیش از حد
آنچه مرکز مشاوره اختلال یادگیری ما را متمایز می کند
- استفاده از فناوری های عصبی مانند تحریک مغز و نوروفیدبک
- مشاوران دلسوز و حرفه ای متخصص در اختلال یادگیری
- مشاوره با روانپزشکان و متخصصین علوم اعصاب با تجریه در زمینه اختلال یادگیری
- استفاده از ابزار ارزیابی اختلال یادگیری پیشرفته مانند نرم افزار های شناختی (بهترین مرکز تست هوش کودکان در شیراز) و نقشه برداری از مغز

درباره نویسنده
دکتر علی محمد کمالی فارغ التحصیل دکترای تخصصی علوم اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیش از 15 سال است که در زمینه پژوهش، تدریس و فعالیت های اجرایی در حوزه علوم اعصاب فعالیت و تجربه دارد. وی همچنین در ارتقا عملکرد های شناختی با استفاده از نوروتکنولوژی و مطالعات خواب تخصص ویژه ای دارد. او یکی از بنیانگذاران انستیتو سلامت مغز دانا است، (گروهی که سلامت مغز را اولویت جامعه می داند).
دکتر کمالی بیش از 50 مقاله پژوهشی (h-index 13) در مجلات معتبر علمی به چاپ رسانده و در حال حاضر مدیر عامل انستیتو سلامت مغز دانا است. بعلاوه به عنوان پژوهشگر ارشد واحد مغز، شناخت و رفتار دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول فعالیت می باشد. می توانید پژوهش او را در Google Scholar دنبال کنید.
دکتر کمالی علاوه بر تخصص در زمینه علوم اعصاب، سال ها است که به عنوان مدیر اجرایی مجله علوم پزشکی پیشرفته و فناوری های کاربردی (JAMSAT) مشغول به فعالیت است. همچنین به عنوان دبیر اجرایی انجمن علوم اعصاب ایران شاخه فارس فعالیت می کند.