07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

زندگی دانشجویی و چالش های دانشگاه می تواند استرس زا باشد اما به این معنی نیست که دانشجویان باید این استرس را در زندگی های خود متحمل شوند. با جا دادن مدیتیشن و ذهن آگاهی در روتین روزانه، دانشجویان نه تنها  می توانند اضطراب خود را کاهش دهند بلکه  می توانند حافظه، تمرکز و در نهایت نمره های خود را بهبود ببخشند.این راهنما توضیح می دهد مدیتیشن و ذهن آگاهی چیست و دانشجویان چه طور می توانند آن را انجام دهند.

 

1.نفس های عمیق بکشید.

 

نفس های عمیق سرعت ضربان قلب شما را پایین می آورد و استرس شما راتا حد خیلی خوبی کاهش می دهد.وقتی دانشجویان نگران از یک ارائه ی مقاله یا یک امتحان در دانشگاه هستند، تنفس عمیق به آرام سازی آنها کمک می کند تا بتوانند روی کار خود تمرکز کنند.

 

2.یک دفترچه یادداشت حق شناسی بسازید.

 

وقتی دانشجویان و دانش آموزان، در مورد مدرسه و دانشگاه اضطراب دارند، ممکن است روی احساسات منفی خود تمرکز کنند و این امر ممکن اسن در نهایت به افسردگی یا اضطراب منجر شود. داشتن یک دفترچه ی سپاسگزاری می تواند افکار منفی را کاهش دهد و نکات مثبت زندگی دانشجو را با وجود شرایط استرس زای کنونی به یاد او بیاورد.

صرف تنها چندین دقیقه در روز برای ثبت آنچه برای آن سپاسگذار هستیم، به فرد کمک می کند تا استرس را کم کند و به زمان حال برگردد.

 

3. به طبیعت توجه کنید

 

طبیعت همه جا حضور دارد اما بیشتر مردم در زندگی های شلوغ خود آن را نادیده می گیرند.وقتی دانشجو ها به سمت کلاس های خود حرکت می کنند، احتمالا به کار و گرفتاری های پیش رو فکر می کنند و زمانی را برای تحسین درخت ها ،چمن دانشکده و خورشید نمی گذارند. با توجه به این جزییات و ستایش آن ها، دانشجویان می توانند از لحظه ای که در آنند لذت ببرند به جای اینکه نگران آینده باشند.

 

4. در هر زمان تنها یک کار را انجام دهید

 

بسیاری از دانشجویات برای انجام کار های خود، چند کاری(multitastking) می کنند. این کار ذهن را خسته می کند و استرس را افزایش می دهدو در نهایت کارایی دانشجو را پایین می آورد.به جای این کار اولویت دادن و انجام یک کار در هر زمان و دادن تمام تمرکز به آن کار، مناسب تر است.

 

5.تصویرسازی کنید

 

ورزشکاران، هنرمندان، و مدیران از تصویرسازی برای دیدن موفقیت خودشان استفاده می کنند و با این کار احساس ترس و شک به خود را کم می کنند. دانشجویان نیز می تواننند با این تمرین خودآگاهی، خودشان را در حال گرفتن نمره ی خوب وبالابردن معدل تصور کنند.این کار اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد.

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

https://www.affordablecollegesonline.org/college-resource-center/mindfulness-meditation/

 

به این مقاله امتیاز دهید