07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

برای زندگی بهتر و شادتر، سعی کنید یاد بگیرید چگونه نکات مثبت را بر جسته کنید. متعهد به انجام مراحل ساده ای به مدت یک هفته باشید که در زیر ذکر شده است و مطمئناً اتفاقات مثبت و شادابی بیشتری را در زندگی خود به همراه خواهید داشت. آن را یک آزمایش یک هفته ای در نظر بگیرید.



چگونه می توان مثبت تر شد


می توانید با تمرکز بر روی چیزهای مثبت و کاهش افکار منفی، شادی خود را تقویت کنید. این هفته هر فکر منفی را با یک فکر مثبت تغییر دهید. این عمل به شما کمک می کند که الگوهای فکری خود را بازیابی کنید تا افکار مثبت تری در زندگی شما ایجاد شود.

چگونه کار می کند: نسبت افکار مثبت به منفی یک عامل اصلی در خوشبختی کلی است. مغز شما دائماً بر قسمت عاطفی افكار شما نظارت می كند – با افكار منفی بیش از حد، مغز شما با ایجاد استرس و غم و اندوه در بدن شما پاسخ می دهد. وقتی افکار مثبت بیشتری داشته باشید، مغز شما نیز باعث ایجاد آرامش و شادی می شود.

با آموزش خود برای پیروی یا نفی افکار منفی و جایگزینی افراد مثبت، نسبت مثبت / منفی خود را بهبود بخشیده و شادتر خواهید بود.

بعد از اینکه از افکار و احساسات منفی خود آگاه شدید و برای مقابله با آنها برای چند روز تلاش کرده اید، آنها به تدریج شروع به کاهش می کنند. بدون اینکه بر احساسات منفی و استرس متمرکز شوید، می توانید بیشتر روی کاری که می خواهید انجام دهید متمرکز شوید. این کار باعث می شود شما انرژی بیشتری داشته باشید. از همه بهتر، این شما را شادتر می کند.

توجه: تکنیک لبخند زدن را تمرین کنید. به تقویت اثرات این مهارت کمک خواهد کرد.

 

 


مراحل مثبت تر شدن


افکار شاد را ذکر کنید. 30 دقیقه وقت بگذارید و تمام افکار خوشی را که می توانید در مورد آنها فکر کنید ذکر کنید. فقط از یک تکه کاغذ استفاده کنید و یک لیست طولانی تهیه کنید. لیست افراد و مکان هایی که باعث خوشحالی شما می شود: دوستان خوب، تعطیلات مورد علاقه، خاطرات دوران کودکی و موارد دیگر.

مواردی را که شما را خوشحال می کند، ذکر کنید: یک حیوان، نوزادان، بوی ماشین جدید، یک شام خوشمزه، ​​یک روز استراحت در کنار استخر. هر چیزی و هر آنچه را که می توانید در مورد آن فکر کنید، ذکر کنید و باعث خوشحالی شما خواهد شد.
از افکار و احساسات منفی آگاه باشید. برای کل هفته به افکار خود توجه کنید. هر وقت خود را در حال فکر کردن یا احساس هر چیز منفی دیدید، برچسب این فکر را “ناخوشایند” قرار دهید. اگر در طول روز افکار و احساسات ناخوشایندی دارید، نگران نباشید. کاملاً طبیعی است. فقط توجه کنید و آنها را برچسب بزنید.
بعد از اینکه یک فکر یا احساس ناخوشایند را برچسب گذاری کردید، بلافاصله آن را با موردی از لیست شاد خود دنبال کنید. ممکن است یک مورد را برای استفاده در تمام طول روز انتخاب کنید، یا هر بار که به آنها نیاز دارید موارد مختلف را انتخاب کنید. فقط یک یا دو ثانیه آن اتفاق خوشحال را به ذهن بسپارید.

بعد از گذشت چند روز، تعداد افکار و احساسات منفی اغلب کاهش می یابد، زیرا شما فکر را خیلی سریع با ایده های مثبت جایگزین می کنید.


فقط منتظر نمانید تا افکار منفی به وجود بیایند تا درباره چیز مثبتی فکر کنید. با انجام یک تلاش آگاهانه و برنامه ریزی شده برای فکر کردن به افکار مثبت در طول روز، به این مهارت بیفزایید. تصمیم بگیرید که برای تمام ساعت ناهار یا در طول یکی از استراحت ها، فقط به چیزهای مثبت فکر کنید. تصمیم بگیرید که هنگام رانندگی در اتومبیل، فقط به افکار مثبت فکر خواهید کرد.

وقتی را در طول روز در نظر بگیرید که فقط “مثبت باشید”.

 

 

خودتان را قضاوت نکنید. همه در طول روز افکار ناخوشایند و منفی دارند. هرچه از آنها آگاه تر می شوید، ممکن است در مورد تعداد بسیاری از افراد خجالت زده یا شرمنده شوید. نگران نباشید: کاملاً طبیعی است که انواع افکار عجیب و غریب داشته باشید. ما معمولاً توجه زیادی به آنها نمی کنیم.
این کار را با لبخند ترکیب کنید. لبخند را به چهره خود بیاورید تا فکر شاد به ذهن شما بیاید. این به پاک کردن تأثیر افکار منفی کمک می کند.
حتماً به خود یادآوری کنید که این کار را در طول روز انجام دهید. اجازه ندهید یک روز بدون جایگزین کردن افکار مثبت با افکار منفی از بین برود.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

منبع:

VeryWellMind

Open chat
Powered by