07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir
واقعیت مجازی (VR) و بیوسنسورها، روشی رایج برای بهبود اختلالات عصبی در آینده

واقعیت مجازی (VR) و بیوسنسورها، روشی رایج برای بهبود اختلالات عصبی در آینده

VR یا واقعیت مجازی یک فناوری نوظهور است که به دلیل مقرون به صرفه بودن و دسترسی راحت به سخت افزار و نرم افزار، در سالهای اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است. با وجود شرکت های بزرگ تولید کننده اینگونه تجهیزات ( گوگل ، Oculus ، و سامسونگ و … )، VR روز به روز رایج تر...
“سریع تر، دقیق تر و قوی تر”: آیا دستاوردهای علوم اعصاب ورزش را متحول میکند؟

“سریع تر، دقیق تر و قوی تر”: آیا دستاوردهای علوم اعصاب ورزش را متحول میکند؟

با تلاش پژوهشگران علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، مقاله اصیل در حوزه علوم اعصاب ورزشی در یکی از مجله های تراز اول پزشکی به چاپ رسید. دکتر غلامرضا حاتم رییس دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز ضمن اعلام این خبر، گفت:...
ردیابی چشم (eye tracking) اکنون در مرکز سلامت مغز دانا

ردیابی چشم (eye tracking) اکنون در مرکز سلامت مغز دانا

ردیابی چشم (eye tracking) فرآیند اندازه گیری  نقطه ای که فرد به دنبال آن است،  یا حرکت چشم نسبت به سر است. دستگاه ردیاب چشم، وسیله ای برای اندازه گیری موقعیت های چشم، حرکات چشم و گشاد شدن مردمک است. ردیابی چشم در بسیاری از زمینه ها از جمله روانشناسی، بازی، روانشناسی...
طبق تحقیقات، استفاده از مواد افیونی (مواد مخدر) برای بهبود میگرن در حال افزایش است

طبق تحقیقات، استفاده از مواد افیونی (مواد مخدر) برای بهبود میگرن در حال افزایش است

 اکنون تقریباً از هر 5 نفر 1 نفر از مواد افیونی برای درمان میگرن استفاده می کنند. طبق نظر محققان، تعداد فزاینده ای از بیماران با وجود دانستن خطرات استفاده از مواد افیونی، از مواد مخدر برای جایگزینی داروها و روش های تأیید شده در درمان میگرن استفاده می کنند. یکی از روش...
10 نوع سردرد معمول و علل شگفت آور آنها

10 نوع سردرد معمول و علل شگفت آور آنها

سردرد برای همه اتفاق می افتد. آنها می توانند خفیف یا شدید باشند، می توانند همه قسمت های سر شما را درگیر کنند و یا تنها قسمتی از آن را. هرچه باشند، بسیار نامطلوب و ناخوشایند هستند. باعث می شوند کارهای ساده غیرقابل تحمل به نظر برسند و حتی یک روز مهم شما را مختل کنند....
“اختلال بازی” در یازدهمین نسخه از طبقه بندی بیماری ها (ICD-11)

“اختلال بازی” در یازدهمین نسخه از طبقه بندی بیماری ها (ICD-11)

  اختلال بازی در یازدهمین نسخه از طبقه بندی بین المللی بیماری ها (ICD-11) به عنوان الگویی از رفتار بازی (“دیجیتال-بازی” یا “بازی ویدیویی”) تعریف  شده است که با اختلال در کنترل بازی کردن، افزایش اولویت بازی بر فعالیتهای دیگر توصیف می شود.  تا...