07136476172 - 09172030360 [email protected]

ذهن آگاهی روشی برای زندگی در لحظه کنونی است که مبتنی بر آموزه های باستانی آیین بودایی است. امروزه میلیون ها انسان از “ذهن آگاهی” به عنوان روشی برای کاهش استرس، بهبود سلامتی و تقویت شادی استفاده می کنند.

مدیتیشن یکی از راه هایی است که افراد می توانند ذهن آگاهی را تمرین کنند – عمل نشستن بی سر و صدا و پاک کردن افکار شما می تواند راهی برای زندگی کردن در حال حاضر فراهم کند و قلب و ذهن شما را برای پذیرش دنیای اطراف باز کند، به جای  نگرانی و ترس از آنچه ممکن است اتفاق بیفتد.

همچنین می توانید از ذهن آگاهی برای بهبود نحوه برخورد با تعارض استفاده کنید. ذهن آگاهانه به شما کمک می کند، به جای تمام سر و صدای درونی که شما را در مسیرهای نامطلوب قرار می دهد، قدم بردارید و به دنبال راهی مثبت باشید.در ادامه به این شش مورد در مورد ذهن آگاهی توجه کنید:

 

عدم قضاوت:

 

شما، مانند هر کس دیگری، در مورد همه چیز ایده و عقاید دارید. ذهن شما جریان دائمی از قضاوت های سیاه و سفید، آگاهانه و ناخودآگاه، در تمام طول روز فراهم می کند: دوست داشتن/ دوست نداشتن، بله / نه، خوب / بد و غیره.

داشتن ذهن آگاه به معنای آگاهی از این روند است و آگاهانه قضاوت کردن است. در تعارضات، این به شما کمک می کند تا نسبت به اشخاص دیگر، دیدگاه آنها و راه حل هایی که ممکن است هنوز در نظر نگرفته اید، آگاهانه و با خیال راحت تصمیم بگیرید.


پذیرش، رها کردن:

 

این نگرش ها در مورد پذیرش اوضاع همانطور که در حال حاضر است متمرکز می شوند، بدون آنکه مجبور شوند با احساسات به عاملی چنگ بزنند. این بدان معنا نیست که شما نمی خواهید چیزی تغییر کند. این بدان معنی است که با پذیرفتن آنچه اکنون هست و بلافاصله نمی خواهید در مورد آن تصمیم بگیرید، فضای آزاد زیادی را به وجود می آورید تا راه های جدیدی را برای ظهور فراهم آورید.

 

 

ذهن آزاد:

 

ذهن آگاهی شما را به نزدیک شدن به موقعیت ها و افراد با یک دید تازه، ترغیب می کند. ذهن شما دائماً یک تن از خواسته ها، عقاید و آسیب های گذشته را که ممکن است چند دهه از آن گذشته باشد – بر روی موقعیت های فعلی قرار می دهد. تمام این اتفاقات کهنه دیدن این واقعیت را که در حال حاضر اتفاق می افتد دشوار می کند و پتانسیل هایی که ممکن است بوجود بیاید را از بین میبرد.

 

اعتماد:

 

جلب اعتماد برای تعامل شما ابزاری قدرتمند است. اعتماد با اعتماد به نفس شروع می شود، با دانستن اینکه دیدگاه و تجربه شما برای شما مناسب است و اینکه می توانید هر آنچه را که در ذهن شما می آید برآورده کنید. هرچه بیشتر به خود اعتماد کنید، اعتماد بیشتری به دیگران، روابط خود و رسیدگی به موقعیتهای دشوار خواهید داشت، زیرا می دانید که شما برای رسیدن به نتیجه مثبت هر آنچه لازم دارید را در خود دارید.


صبر و شکیبایی:

 

به طور کلی، مردم برای رسیدن به آنچه فکر می کنند و اهمیت دارد، بسیار بی تاب هستند. اما این نگرش منجر به عدم حضور در لحظه حاضر می شود. اگر همیشه عجله کنید، هماهنگی ها و فرصت هایی را که خودشان ارائه می شوند، نخواهید دید.

 

 

قدردانی و سخاوتمندی:

 

این مورد، ذهنیت ها و ارتباط با موقعیت های دشوار را به همراه می آورد. شما با استفاده نکردن از همه چیز به طور واضح و با دادن فرصت به دیگران برای موفقیت، ارتباط بین خودتان و طرف مقابل را تقویت می کنید. قدردانی و سخاوت به طور طبیعی فضای مثبتی را ایجاد می کند که هر تعاملی می تواند از آن بهره ببرد.
 این ذهنیت ها چیزی نیستند که بتوانید به طور کامل یک شبه به آن دست یابید.

مشاهده و تشخیص رفتار خودتان، اولین قدم برای تغییر آن است، بنابراین بهترین مکان برای شروع است.

به دنبال روش های سریع و روزمره برای تمرین ذهن آگاهی در زندگی خود باشید. به عنوان مثال، دفعه دیگر که در حال خرید کالایی در سوپر مارکت هستید، درصورت پیشامد یا یک برخورد ناخوشایند، متوجه این احساس شوید، سپس فکر را رها کنید. چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید به جای اینکه اجازه دهید استرس به شما وارد شود، چند کالا و منظره جالب اطراف خود را در آن لحظه مشاهده کنید. در این لحظه، سعی کنید از صندوق دار فروشگاه به خاطر سخت کوشی قدردانی کنید.

شیوه های کوچک و ساده مانند این به شما کمک می کند تا ذهن آگاهی را به یک عادت تبدیل کنید، که به نوبه خود روابط دشوار را آسان تر می کند.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Thrive Global

 

به این مقاله امتیاز دهید