07136476172 - 09172030360 [email protected]

برای اولین بار از سال 2004، آکادمی عصب شناسی آمریکا (AAN) و انجمن سردردهای آمریکا (AHS) دو راهنما را برای بهبود و پیشگیری از میگرن در کودکان و نوجوانان، منتشر کرده اند.

دستورالعمل های جدید 2019، شواهدی برای استفاده از برخی داروهای ضد التهابی تریپتان- غیراستروئیدی (NSAID) برای تسکین درد حاد است. ترکیب اسپری بینی تریپتان که اخیراً تأیید شده است  و نشانه هایی از درمان شناختی رفتاری (CBT) به همراه آمی تریپتیلین می تواند برای پیشگیری از میگرن مزمن، مفید باشد.

نویسنده ارشد  Andrew D. Hershey، دکترای تخصصی و مدیر عصب شناسی و مرکز سردرد در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی:”دستورالعمل ها نشان می دهد که ، NSAIDs در بچه ها کار می کند – ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم” 

علاوه بر این، “تریپتان ها را می توان به صورت ترکیبی یا به تنهایی استفاده کرد. دستورالعمل ها همه تریپتان ها را مورد مطالعه قرار نمی دهند، اما شواهد روشنی دارند که نشان می دهد که آنهایی که مورد مطالعه قرار گرفته اند، تاثیر گذار هستند.”

دستورالعمل های حاد درمان و دستورالعمل های پیشگیری از میگرن، در 14 اوت به طور آنلاین در عصب شناسی منتشر شد.

 

درمان مبتنی بر شواهد


دکتر Coauthor Kenneth J. Mack، استاد مغز و اعصاب در بخش مغز و اعصاب کودک و نوجوان، کلینیک مایو ، روچستر ، مینسوتا ، خاطرنشان کرد: دستورالعملهای جدید شامل 15 سال تجربه ی منتشر شده  است.

مک گفت: “در این مدت، ما شاهد افزایش استفاده از تریپتان ها برای کودکان بوده ایم و این در رهنمودهای جدید درمانی حاد، منعکس شده است.”

یک کمیته 15 نفری متخصص AAN و AHS، یک بررسی منظم از این تحقیقات را انجام دادند. آنها اعتماد خود را در مورد شواهد، از “بسیار پایین” تا “زیاد” رتبه بندی کردند. همچنین عوامل مختلفی را از نظر پاسخ درد در 30 دقیقه، 1 ساعت و 2 ساعت پس از شروع میگرن ارزیابی کردند.

مریم اسکووی، MD ، دانشگاه مک گیل ، مونترال ، کانادا و یکی از همکاران AAN در بیانیه ای گفت: “ما همه شواهد موجود را بررسی کردیم و خبر خوب این است که [براساس مدارک] درمان مبتنی بر شواهد برای کودکان و نوجوانان وجود دارد که برای درمان حملات میگرنی مؤثر هستند.”.

به عنوان مثال، در مقایسه با شبه دارو، درمان ها، باعث می شود که نوجوانان درطی 2 ساعت، عاری از درد باشند: 

رهنمودهای پیشگیری خاطرنشان می کند که ترکیبی از CBT و آمی تریپتیلین (amitriptyline ) در مقایسه با  آمی تریپتیلین و آموزش های سردرد برای کاهش ناتوانی ناشی از میگرن و تعداد حملات، مؤثرتر واقع شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد میگرن و سایر اختلالات عصبی و شیوه نوین بهبود، به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید