07136476172 - 09172030360 [email protected]

درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو: آیا این امکان وجود دارد که درمان PEMF بتواند علائم ADHD را کاهش دهد؟

این چیزی است که بسیاری از بزرگسالان و والدین کودکان مبتلا به بیش فعالی می خواهند بدانند.

تحقیقات در بسیاری از زمینه ها با استفاده از درمان PEMF انجام شده است، اما ADHD یکی از زمینه های مورد علاقه است که انجام مطالعات بیشتری را تشویق می کند.

این مقاله قصد دارد به این بپردازد که علائم بیش فعالی چیست و به سوالات شما در مورد نحوه برخورد پزشکان با این اختلال سلامت روان پاسخ دهد.

علاوه بر این، این مطلب نشان خواهد داد که چگونه درمان PEMF ممکن است علائم ADHD را کاهش دهد و شانس موفقیت فرد مبتلا به بیش فعالی را افزایش دهد.

PEMF چیست و چگونه به درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو کمک می کند؟

با بالا رفتن آمار اختلالات سلامت روان، PEMF یا میدان های الکترومغناطیسی پالسی به طور فزاینده ای استفاده می شود. PEMF، میدان های مغناطیسی با فرکانس پایین است که به سلول ها کمک می کنند تا به طور موثر عمل کنند و بهبودی و سلامتی را بهبود بخشند. از طریق استفاده از دستگاه های PEMF، سلول های داخل بدن برای برقراری ارتباط سالم تحریک می شوند.

نوروفیدبک برای درمان بیش فعالی و نقص توجه یا ADHD

تحقیقات نشان داده است که دستگاه میدان مغناطیسی پالسی PEMF به کاهش علائم بیماری‌های خودایمنی و شرایط مزمن کمک می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. به عنوان یک رویکرد غیر تهاجمی، ممکن است مدیریت درد موثر و ایمن را برای بیماران فراهم کند. علاوه بر این، دستگاه PEMF ممکن است سیستم ایمنی و سطح انرژی را نیز بهبود بخشد.

دستگاه PEMF برای درمان اختلالات سلامت روان استفاده می شود و بر روی بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان آزمایش شده است. در یک مطالعه، افراد تحت درمان با PEMF برای افسردگی قرار گرفتند. پس از هشت هفته، وضعیت آنها بهبود یافت. نتایج نشان می دهد که PEMF می تواند مکمل برنامه درمانی برای بیماران افسردگی مقاوم به درمان باشد.

کودکان و نوجوانان مبتلا به نقص های خودایمنی، بیماری های عفونی و جراحات می توانند از استفاده از دستگاه PEMF و سیستم بیوفیدبک بهره مند شوند. همچنین شناخته شده است که به کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه یا بیش فعالی کمک می کند، که عمدتا حافظه و تمرکز را تقویت می کند. علاوه بر این، مزایای بالقوه زیادی برای استفاده از PEMF برای تحریک اندام های حیاتی بدن در سطح سلولی برای ارتقای سلامت کلی وجود دارد.

کاهش علائم ADHD

موضعی که این مقاله اتخاذ خواهد کرد این است که درمان PEMF برای بیش فعالی حداقل باید به صورت آزمایشی در نظر گرفته شود.

درمان جدید ADHD چیست؟ با تحریک مغناطیسی مغز یا TMS آشنا شوید

دلیل این کار این ساده است؛ به خانواده ها این فرصت داده شود تا در مورد بهترین چیز برای خودشان تصمیم بگیرند.

در اینجا برخی از علائم بیش فعالی که معمولاً به اشتباه درک می شوند آورده شده است:

  • مشکلات خواب
  • نوسانات خلقی
  • مشکلات در کار یا مدرسه
  • افسردگی و اضطراب

موارد دیگری هم وجود دارد، اما اینها 4 مورد اصلی هستند که بیشتر دیده می شوند.

این علائم می تواند والدین را با چالش های دیگری مانند:

  • افسردگی بالینی
  • اختلال دوقطبی
  • ناتوانی های یادگیری
  • نارساخوانی

اگر بخواهید به فهرست دلایل اصلی که افراد به دنبال استفاده از درمان PEMF برای درمان بیش فعالی بزرگسالان هستند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که برخی از این علائم نادیده گرفته شده با مزیت های درمان با PEMF مطابقت دارند.

مزایا و عوارض قرص ریتالین در کودکان و بزرگسالان

دلایل اولیه برای درمان بیش فعالی بزرگسالان از طریق درمان PEMF عبارتند از:

  • بهبود خواب
  • بهبود تمرکز
  • کاهش اضطراب و افسردگی

آیا می توانید شباهت ها را ببینید؟

ناتوانی های یادگیری و نارساخوانی ممکن است منجر به ناامیدی برای افراد در حال تحصیل اعم از دانش آموزان و دانشجویان شود. در اینجاست که درمان PEMF که به صورت آزمایشی انجام می شود، حتی زمانی که همراه با یک برنامه درمانی دیگر استفاده می شود، می تواند بهترین نتیجه را برای افراد ارائه دهد. هدف کاهش یا حذف نیاز به دارو است.

4 نوع درمان ADHD برای بزرگسالان

چگونه PEMF حافظه را بهبود می بخشد

بخشی از مغز که مسئول حافظه فرد است، هیپوکمپ است. این جایی است که مغز اطلاعات خاصی را ذخیره می کند، مانند جایی که کیف خود را کجا نگه داشته اید، نام رستوران جدید چیست، و چیزهای بی اهمیت دیگر. خاطرات جدید ناشی از رویدادهای اخیر نیز در هیپوکامپ شکل می گیرد. نتیجه این است که اگر هیپوکمپ نتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد، از دست دادن حافظه رخ می دهد.

 بنابراین محققان سعی کردند از یک دستگاه PEMF برای تحریک این قسمت از مغز استفاده کنند تا ببینند آیا انجام این کار می تواند حافظه را بهبود بخشد. اما از آنجایی که هیپوکمپ در اعماق مغز قرار دارد، به جای آن باید لوب جداری را تحریک کنند.

از آنجایی که لوب جداری بالای هیپوکامپ قرار دارد، عملکرد آنها به هم مرتبط است. محققان می خواهند دریابند که آیا تحریک لوب جداری بر هیپوکمپ تأثیر می گذارد و در نتیجه حافظه را تقویت می کند. در این کارآزمایی بالینی، لوب جداری با استفاده از PEMF با شدت بالا با ده پالس در ثانیه تحریک شد.

هر جلسه 20 دقیقه طول می کشد و روزانه به مدت پنج روز در یک محیط بالینی انجام می شود. در پایان مطالعه، محققان بهبود 31 درصدی را در حافظه آزمودنی مشاهده کردند. این مطالعه ثابت کرده است که PEMF به عمق ناحیه جداری نفوذ می کند و برای بهبود حافظه به هیپوکمپ می رسد.

واقعیت مجازی در درمان نقص توجه(ADHD) دقیقا چگونه عمل میکند؟

چگونه PEMF تمرکز را بهبود می بخشد

روش های زیادی وجود دارد که درمان PEMF می تواند تمرکز فرد را بهبود بخشد، عمدتاً از طریق اکسیژن رسانی، گردش خون بهتر در مغز و بهبود خواب. بهبود این فرآیندها از طریق میدان مغناطیسی ممکن است به تقویت عملکرد شناختی و تمرکز کمک کند.

درمان با PEMF می تواند سطح اکسیژن را در خون، مغز و بافت ها بهبود بخشد. طب مدرن نشان می دهد که اگر اکسیژن و خون به درستی جریان یابد، بیماری ها نمی توانند رشد کنند. اکسیژن رسانی و افزایش گردش خون در مغز دو مورد از مزایای اصلی PEMF است. با گردش خون آزادانه در بدن، مغز بهینه‌تر عمل می‌کند. درمان با PEMF می تواند عملکرد مغز را با افزایش گردش خون بهبود بخشد.

یکی دیگر از مزایای PEMF خواب آرام است. خواب عمیق کیفیت زندگی فرد را افزایش می دهد و می تواند پیشرفت بیماری را کند کند. از طرفی اختلالات خواب برای سلامتی فرد به خصوص برای کودکان مضر است. در یک مطالعه، درمان PEMF باعث بهبود خواب، کاهش بیقراری و بهبود عملکرد مغز در افراد مبتلا به بی خوابی شده است.

PEMF همچنین از محور روده و مغز پشتیبانی می کند، که به نوبه خود از ساخت مواد شیمیایی مورد نیاز مغز برای تمرکز پشتیبانی می کند. در تحقیق انجام شده توسط دکتر تای و همکارانش در سال 2020 دریافتند که استفاده طولانی مدت از PEMF به تنهایی یا همراه با ورزش منظم، میکروبیوم روده و متابولیسم را تعدیل می کند. نه تنها PEMF بر سلامت روده تأثیر گذاشت، بلکه تأثیر مثبتی بر سطح انسولین و کاهش استرس میتوکندری در سلول داشت.

سلامت روده و ADHD: آیا رابطه ای وجود دارد؟+رژیم غذایی مناسب

PEMF برای ADHD

اگر به دنبال درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو هستید، پالس های الکترومغناطیسی می تواند به شما کمک کنند. ا پالس های الکتریکی تولید شده توسط دستگاه PEMF با بهبود گردش خون به افزایش عملکرد مغز کمک می کند. PEMF همچنین یک اثر آرام بخش بر ذهن کودکان، به ویژه کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه ایجاد می کند.

اگر به دنبال روشی جایگزین یا مکمل برای مدیریت علائم بیش فعالی هستید، یا به دنبال یک روش درمانی جدید برای افزودن به برنامه درمانی موجود هستید، با انستیتو سلامت مغز تماس بگیرید، شما می توانید با متخصصین ما در مورد مزایای بالقوه درمان PEMF صحبت کنید. برای اطلاعات بیشتر به واحد مربوطه در سایت ما مراجعه کنید.

روش درمانی میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF)

درمان جدید ADHD چیست؟ با تحریک مغناطیسی مغز یا TMS آشنا شوید

 

درمان وسواس فکری شدید، اضطراب و افسردگی بدون دارو با PEMF

به این مقاله امتیاز دهید