07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

یک تمرین پنج دقیقه ای روزانه با عنوان “تمرینات قدرتی برای عضلات تنفسی ” فشار خون را کاهش می دهد و برخی از اقدامات سلامت قلب و عروق را بیش از ورزش هوازی یا داروهایی که برای کاهش فشار خون طراحی شده اند ، بهبود می بخشد.

 

تحقيقات جديد CU Boulder نشان مي دهد كه روزانه فقط 5 دقيقه تمرين از طريق تمريني كه تحت عنوان “تمرينات قدرتي براي عضلات تنفسي ” انجام مي شود ، فشار خون را كاهش داده و برخي اقدامات سلامت عروق و نيز حتي بيش از آن ، ورزش هاي هوازي يا دارو را بهبود مي بخشد.

 

این مطالعه که در تاریخ 29 ژوئن در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد ، قوی ترین شواهد را ارائه می دهد که نشان می دهد مانور بسیار کارآمد در زمان ورزش معروف به مقاومت در برابر عضلات تنفسی عضلانی با مقاومت بالا (IMST) می تواند نقشی اساسی در کمک به بزرگسالان پیر داشته باشد.

 

فقط در ایالات متحده ، 65٪ از بزرگسالان بالای 50 سال فشار خون بالاتر از حد طبیعی دارند – این افراد را در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می دهد. با این حال کمتر از 40٪ از دستورالعمل های توصیه شده برای تمرین هوازی برخوردار هستند.

 

بسیاری از استراتژی های مربوط به سبک زندگی وجود دارد که می دانیم می توانند با افزایش سن به افراد در حفظ سلامت قلب و عروق کمک کنند. اما واقعیت این است که آنها زمان و تلاش زیادی را می گیرند و دسترسی به آنها گران و دشوار است. “، نویسنده اصلی ، دانیل کریگدد ، استادیار تحقیق در گروه فیزیولوژی تلفیقی گفت. “IMST در حالی که تلویزیون تماشا می کنید در خانه شما 5 دقیقه انجام می شود.”

 

IMST در دهه 1980 به عنوان راهی برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری تنفسی که به شدت دچار مشکلات دیافراگم و سایر عضلات تنفسی (تنفسی) می شوند ، استنشاق شدید از طریق دستگاه دستی است که مقاومت را ایجاد می کند. مکیدن سخت از طریق لوله ای که به عقب مکیده است را تصور کنید.

ورزش و رژیم غذایی سالم در کودکی مساوی با اضطراب کمتر در بزرگسالی!

در ابتدا ، هنگام تجویز آن برای اختلالات تنفسی ، پزشکان یک رژیم 30 دقیقه ای در روز را با مقاومت کم توصیه می کنند. اما در سال های اخیر ، Craighead و همکارانش در حال آزمایش بوده اند که آیا یک پروتکل با زمان کارآمدتر – 30 استنشاق در روز با مقاومت بالا ، شش روز در هفته – همچنین می تواند از نظر عملکرد قلبی عروقی ، شناختی و ورزشی بهره ببرد یا خیر.

 

برای مطالعه جدید ، آنها 36 بزرگسال سالم را در سن 50 تا 79 سال با فشار خون سیستولیک بالاتر (120 میلی متر جیوه یا بالاتر) استخدام کردند. نیمی از آنها IMST با مقاومت بالا را به مدت شش هفته انجام دادند و نیمی نیز پروتکل دارونما را انجام دادند که در آن مقاومت بسیار کمتر بود.

 

 

پس از شش هفته ، گروه IMST دیدند که فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد) به طور متوسط 9 امتیاز کم می شود ، این کاهش معمولاً بیش از آن است که با 30 دقیقه پیاده روی در روز پنج روز در هفته حاصل می شود. این کاهش همچنین با اثرات برخی از رژیم های دارویی کاهش دهنده فشار خون برابر است.

 

حتی شش هفته پس از ترک IMST ، گروه IMST بیشترین پیشرفت را حفظ کرد. ما فهمیدیم که نه تنها از نظر ورزشی زمانبندی بیشتری نسبت

به برنامه های ورزشی سنتی دارد ، بلکه ممکن است فواید آن طولانی تر باشد. “

 

گروه درمانی همچنین شاهد بهبود 45 درصدی عملکرد توانایی گسترش عروق پس از تحریک و افزایش قابل توجه سطح اکسید نیتریک ، مولکولی کلیدی برای گشاد شدن عروق و جلوگیری از تجمع پلاک ها بودند. سطح اکسید نیتریک به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد

 

نشانگرهای التهاب و استرس اکسیداتیو ، که همچنین می توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند ، پس از انجام IMST در افراد ، به طور قابل توجهی پایین تر بود. و به طرز قابل توجهی ، افراد گروه IMST  نود و پنج درصد جلسات را به پایان رساندند.

 

نویسنده ارشد داگ سیلز ، استاد برجسته فیزیولوژی تلفیقی گفت: “ما یک روش درمانی جدید را شناسایی کرده ایم که فشار خون را کاهش می دهد بدون اینکه به افراد ترکیبات دارویی بدهد و تبعیت بسیار بالاتری نسبت به ورزش هوازی داشته باشد.” “این قابل توجه است.

ورزش و احساس معنا و هدفمندی در زندگی

این روش ممکن است به ویژه برای زنان یائسه مفید باشد.

 

در تحقیقات قبلی ، آزمایشگاه Seals نشان داد که زنان یائسه که از استروژن مکمل استفاده نمی کنند ، به اندازه مردان از عملکرد اندوتلیال عروقی بهره ای از برنامه های ورزشی هوازی نمی برند. IMST ، مطالعه جدید نشان داده است که همان را در مردان نسبت به مردان بهبود بخشیده است

 

 

نتایج اولیه نشان می دهد که MST همچنین برخی از اقدامات عملکرد مغز و آمادگی جسمانی را بهبود بخشیده است. و مطالعات قبلی از محققان دیگر نشان داده است که می تواند برای بهبود عملکرد ورزشی مفید باشد

 

اگر در یک ماراتن در حال دویدن هستید ، عضلات تنفسی شما خسته شده و شروع به سرقت خون از عضلات اسکلتی شما می کنند.  “ایده این است که اگر عضلات تنفسی را تحمل کنید ، این اتفاق نمی افتد و پاهای شما به همان اندازه خسته نمی شوند.”

 

آنها دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه یک مانور برای تقویت عضلات تنفسی منجر به کاهش فشار خون می شود ، اما آنها گمان می کنند که این امر باعث می شود سلول های پوشاننده رگ های خونی برای تولید اکسید نیتریک بیشتر ، آنها را قادر به آرامش می کند

 

در همین حال ، گروه تحقیقاتی در حال توسعه یک برنامه تلفن هوشمند است تا افراد بتوانند پروتکل را در خانه با استفاده از دستگاه های موجود در بازار انجام دهند. کسانی که IMST را در نظر دارند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. آنها گفتند ، اما تاكنون IMST به طرز قابل ملاحظه ای ایمن بوده است.کریگ هد گفت: “انجام این کار آسان است ، مدت زیادی طول نمی کشد و ما فکر می کنیم پتانسیل زیادی برای کمک به بسیاری از افراد دارد.”

 

ورزش، افزایش خونرسانی به مغز و بهبود حافظه

چه موقع باید به بدنمان گوش کنیم؟ “درد خوب” در ورزش