07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

به گفته گروهی از دانشمندان از جمله انستیتوی پلی تکنیک Rensselaer و دانشگاه های چین و ژاپن، می توان با تعیین میزان دوپامین به تشخیص زودرس چندین اختلال که دوپامین در آن ها افزایش یا کاهش می یابد، کمک کرد.

 

دوپامین یک انتقال دهنده عصبی مهم است که می تواند برای تشخیص اختلالاتی مانند بیماری پارکینسون، آلزایمر و اسکیزوفرنی استفاده شود.

“اگر می توانید یک ردیاب بسیار حساس و در عین حال کاربردی و قابل حمل داشته باشید، که بتواند طیف گسترده ای از غلظت دوپامین را مشخص کند، به عنوان مثال در عرق، می تواند برای نظارت بر سلامت شما کمک کننده باشد.”

نکته مهم این است که این وسیله کم هزینه و انعطاف پذیر است و می تواند دوپامین را در رسانا های پس زمینه از جمله بافر، سرم ، عرق و در زمان واقعی تشخیص دهد.

“با توجه به روش ما، رسوب الکتروشیمیایی روشی جدید برای رسوب این مواد شیمیایی است که بسیار ساده و مقیاس پذیر است. نیروی هوایی به این انتقال دهنده های عصبی که در میزان استرس نقش دارد، علاقه مند است. من این را به عنوان یک حسگر پوشیدنی پیش بینی می کنم. ”

“ترکیب نتایج تجربی با مطالعات محاسباتی بسیار پربار بوده است” “تهیه این مواد و استفاده از آنها به روشی که می تواند باعث بهبود سلامتی و رفاه دیگران شود، کار را به خصوص لذت بخش تر و انگیزه بخش تر می کند.”

“یکی از چالش ها ایجاد یک روش مقیاس پذیر برای مطالعات بنیادی و کاربردهای عملی است. روش ما مبتنی بر الکترودپوزسیون است که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین یک مسیر مقیاس پذیر فراهم می کند.”

در ادامه کار، این گروه امیدوار است که ترکیبات دیگری را برای کشف انواع دیگر نشانگرهای زیستی با ویژگی سنسور فعلی خود پیدا کند. ایجاد چنین “ابزاری ” با ترکیب تحقیقات آزمایشگاهی و روش های محاسباتی منجر به مواد جدید با قابلیت های چند منظوره می شود. این ممکن است غیر از حیطه سلامت، در حیطه های دیگر نیز مانند تشخیص گازهای مضر، آلودگی آب یا عوامل بیولوژیکی بدن، مفید باشد.

“در آینده می توانیم یک سنسور / محرک ترکیبی را تصور کنیم که بتواند دوپامین را تشخیص دهد ودر همان زمان درمانی را ارائه دهد. این حسگرها می توانند با تراشه های کوچک برای ادغام سنجش، تحریک، کنترل و پردازش داده ها به وجود آیند.”

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

Penn State

به این مقاله امتیاز دهید