07136476172 - 09172030360 [email protected]

حدود 4000 نفر از 30،000 در سه سال گذشته آزمایش آپنه خواب را گذراندند و 1500 نفر تحت درمان قرار گرفتند. مقامات جنوبی اظهار داشتند که این برنامه صرفه جویی در هزینه های بهداشتی – 1.2 میلیون دلار در سال 2018 – است، زیرا خدمات پزشکی را برای شرایط خطرناکی مانند بیماری قلبی که با آپنه خواب گره خورده است، کاهش می دهد.

خواب در لیست روزافزون مسائل سلامتی – از جمله کاهش وزن، ورزش و تغذیه – جدیدترین است که شرکت ها در تلاشند تا سلامت کارمندان  را افزایش داده و هزینه پزشکی را کاهش دهند.

اینکه هنوز همه به رسیدگی به این برنامه های خواب عمل می کنند، هنوز مشخص نیست. در مطالعه ای که سال گذشته در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، تقریباً 33،000 کارمند BJ’s Wholesale Club را به مدت 18 ماه پیگیری کرد و نشان داد که برنامه سلامتی منجر به کاهش قابل توجه در هزینه های بهداشتی نمی شود.

هری لی، محقق Rand Corp. که ابتکارات سلامتی مبتنی بر شغل را مطالعه می کند، توضیح داد: در حالی که مطالعات نشان می دهد “بهبود عادات خواب می تواند غیبت در محل کار را کاهش داده و بهره وری را بهبود ببخشد”، اینکه تلاش کارفرمایان اثرات طولانی مدت برای کارمندان داشته باشد، نامشخص است.

مطالعه ای که در ماه اکتبر توسط محققان دانشگاه مینه سوتا، دانشکده پزشکی هاروارد و سایر موسسات منتشر شد، نشان داد که 1200 راننده کامیون که در یک برنامه غربالگری و درمان آپنه خواب شرکت کرده اند، به طور متوسط ​​441 دلار در ماه صرفه جویی در هزینه های سلامتی در مقایسه با رانندگانی که تحت درمان قرار نگرفتند، داشتند.

یک مطالعه قبلی اعضای برنامه بهداشتی که به کارکنان اتحادیه اقیانوس آرام خدمت می کند، همچنین موجب صرفه جویی در سلامتی در بین کارگرانی که به آپنه خواب مبتلا شده بودند و معالجه شده بودند، شد.

طبق یک نظرسنجی در سال 2019 توسط شرکت ویلیس تاورس واتسون، حدود 1 در هر 4 کارفرمای بزرگ، برنامه هایی را برای کمک به کارگران در خواب بهتر و بیش از نیمی از برنامه ریزی برای اجرای چنین تلاشهایی ارائه می دهند. بیشتر مشاغل پیمانکارانی را برای مدیریت برنامه ها استخدام می کنند.

مقامات این شرکت می گویند ترویج خواب خوب برای کارکنان به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل شود که قند و کلسترول خون آنها تحت کنترل است.

 

 

 

 

علیرغم نگرانی عموم مردم در مورد حریم خصوصی، کارفرمایان می گویند کارگران مشتاقانه اطلاعاتی در مورد نحوه خوابیدن به فروشندگان شرکت را فاش کرده اند. برای محافظت از حریم پزشکی کارکنان، داده های مربوط به کارمندان به کارفرمایان آنها گزارش داده نمی شود. شرکتها فقط داده های جمع آوری شده را برای اندازه گیری هزینه برنامه و اثربخشی دریافت می کنند.

کیتی کرکلند، گفت که کمبود خواب ممکن است یک شیوه زندگی ناسالم عدم ورزش یا خوردن یک رژیم غذایی ضعیف را ترویج کند.

علاوه بر کاهش هزینه های پزشکی، این شرکت انگیزه داشت که برنامه خود را ارائه دهد زیرا قوانین بخش حمل و نقل دولتی ایجاب می کند که برخی از کارمندان که تجهیزات سنگین دارند و دارای شرایط بهداشتی خاصی هستند از نظر آپنه خواب تست شوند و در صورت تشخیص درمان شوند.

با تشخیص آپنه، معمولاً به بیمار از دستگاه فشار هوای مداوم مثبت (CPAP) تجویز می شود. 

وی گفت: “با آپنه خواب، میزان ترک تحصیل بسیار زیاد است، جایی که هزینه های زیادی را برای تجهیزات پرداخت می کنید و پس از آن استفاده نمی شود.” “ما دریافتیم که این یک تجربه بسیار خوب می باشد”.

کرکلند افزود: هنگامی که شرکت مسئولیت این مسئله را بر عهده گرفت، معقول بود که به کل نیروی کار خود کمک ارائه دهیم.

گذشته از آپنه خواب، برخی از کارفرمایان همچنین به کارکنان دچار مشکلات بی خوابی کمک می کنند.

این شرکت پس از آنکه متوجه شد با تشخیص بی خوابی کارمندان، بیش از دو برابر متوسط ​​هزینه های بهداشتی صرفه جویی می شود، به بررسی مشکلات خواب پرداختند. علاوه بر این، کارکنانی که بهتر میخوابیدند، احتمالاً در کار نیز بسیار کارآمدتر هستند.

گوردون گفت: “یک دلیل تجاری برای بررسی بی خوابی وجود دارد.”

از بین بردن مشکلات خواب می تواند برخی مشکلات اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

دانشگاه Case Western Reserve در کلیولند نیز اخیراً کار خود را با کارمندان خود در خواب آغاز کرد. سال گذشته حدود 185 نفر از کارکنان در یک برنامه چهار هفته ای داوطلبانه شرکت کردند که نکات مربوط به خواب را ارائه داد و از کارمندان خواسته بود تا سوابق نحوه خواب هر شب را حفظ کنند.

مقامات کمیسیون بهداشتی حومه واشنگتن، یک آژانس دولتی که آب آشامیدنی را برای بخش هایی از مریلند در نزدیکی ولسوالی کلمبیا تأمین می کند، می ترسیدند که مشکلات خواب، بسیاری از کارمندانشان را که غالباً اواخر شب یا صبح زود کار می کنند، گرفتار کند.

با بررسی ادعاهای پزشکی و دارویی کارگران، دریافتند که 226 از 1600 کارمند مبتلا به آپنه خواب بوده و بیشتر آنها حداقل یک بیماری مزمن مانند آسم یا دیابت دارند.

این کمیسیون با FusionHealth of Suwanee، جورجیا قرارداد بست، که کارکنان را برای آپنه خواب آزمایش می کند و همکاری پزشکان و متخصصین تنفسی را برای مشاوره در مورد نحوه پوشیدن ماسک فراهم می کند. این شرکت همچنین از راه دور کارمندان را تحت نظر دارد و با تماس های تلفنی و ایمیل های منظم پیگیری می کند.

بعد از 16 ماه استفاده از این سرویس، کمیسیون دریافت که سطح اضافی پشتیبانی شخصی به بسیاری از کارکنان کمک می کند تا بهتر بخوابند.

“معاینه انسانی همراه با فناوری به کارمندان کمک کرده تا مشکلات خواب را برکنار کنند و به آنها فرصتی برای بهتر شدن می دهد.”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

  Healthcare News

به این مقاله امتیاز دهید