07136476172 - 09172030360 [email protected]

مقدمه

ما در عصر نوآوری زندگی می کنیم. همراه با تمایل ما به ردیابی خود. ارزیابی خود و بهبود خود، این به ما توانایی نظارت بر سلامت جسمی و شناختی خود را می دهد. تست‌های عصب شناختی روشی غیرتهاجمی برای به دست آوردن دیدی دقیق از عملکرد مغز شما یا چکاب مغز در چندین محور است.

تست های عصبی شناختی را می توان در مواقعی که همه چیز اشتباه پیش می رود استفاده کرد. یعنی زمانی که به آسیب مغزی یا بیماری مشکوک هستیم. اما ما همچنین می‌توانیم از آزمون‌های عصبی شناختی مختلف برای معیار، ردیابی و اندازه‌گیری سلامت شناختی خود استفاده کنیم.

با آزمایش‌های مکرر عصبی شناختی، بلافاصله می‌توانید ببینید که مثلاً زمان واکنش یا حافظه‌تان تغییر کرده است یا خیر. به شما قدرت می‌دهد تا با آن اطلاعات کاری انجام دهید. 69 درصد از بزرگسالان ایالات متحده حداقل یک شاخص سلامت را دنبال می کنند. وزن، رژیم غذایی و ورزش رایج ترین چیزهایی هستند که باید ردیابی شوند. پس از آن فشار خون، سردرد و الگوهای خواب.

بیشتر مردم هنوز هم خودشان را در ذهنشان، یا در یک نوت بوک یا ژورنال ردیابی می کنند. اما این به نفع اپلیکیشن ها و ابزارهای پوشیدنی در حال تغییر است. نه تنها نظارت بر عملکرد مغز شما به خودی خود مهم است، بلکه ردیابی سلامت شناختی شما می تواند چگونگی تأثیر رفتار فیزیکی و انتخاب سبک زندگی بر مغز شما را روشن کند.

پس چه چیزی مغز را سالم می کند؟

ورزش

زندگی ذهنی و زندگی فیزیکی شما به هم مرتبط هستند. مدتهاست که فعالیت بدنی برای بهبود خلق و خو و محافظت در برابر سکته شناخته شده است. داده های جدیدتر همچنین نشان داده است که ورزش یادگیری و توانایی شناختی را بهبود می بخشد. همچنین با خطر کمتر زوال عقل مرتبط است.

تاثیر ورزش بر شما چیست؟

با مرتبط کردن سلامت مغز خود با برنامه ورزشی روزانه خود، می توانید هر دو را بهینه کنید.

خواب

بسیاری از ردیاب‌های تناسب اندام به شما این امکان را می‌دهند که چند ساعت خواب و آرامش یا سبک بودن خواب خود را پیگیری کنید. خواب برای خیلی چیزها مهم است. به خوبی ثابت شده است که برای تثبیت حافظه مهم است. بنابراین می توانیم اطلاعات و مهارت های جدید را حفظ کنیم.

با مرتبط کردن داده‌های خواب با نمرات شما در آزمون‌های حافظه، می‌توانیم بینشی در مورد تأثیر آن شب‌های مکرر بر حافظه و عملکرد شناختی به شما ارائه دهیم. در نتیجه، پیگیری سلامتی شما باید شامل پیگیری سلامت مغز شما، نظارت بر آنچه در زیر این کاپوت اتفاق می افتد، و اینکه چگونه با هر چیز دیگری در زندگی شما ارتباط دارد، باشد.

محیط

محیط شما همچنین می تواند بر سلامت مغز تأثیر بگذارد. سموم محیطی شامل آلاینده های موجود در آب، غذا و هوا است. این سموم همگی می توانند منجر به مشکلات عصبی مانند سکته مغزی، اختلالات رشد عصبی و اختلالات عصبی شوند. نوع دیگری از خطرات محیطی، ضربه های مکرر یا عمده به سر است. آسیب‌های سر که بر اثر تصادف یا در ورزش‌های شدید ایجاد می‌شوند، محیطی مضر برای سلول‌های مغز شما ایجاد می‌کنند.

رژیم غذایی

همانطور که رژیم غذایی برای کل بدن مهم است، برای مغز نیز مهم است. یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع میوه، سبزیجات، پروتئین و غلات کامل است، بدن و مغز را تغذیه می کند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، نمک و قندهای تصفیه شده، می تواند التهاب و بیماری عروقی را افزایش دهد. در نتیجه آسیب بافتی را به همراه داشته باشد.

دسترسی به مراقبت

در نهایت، در دسترس بودن و دسترسی به مراقبت و قرار گرفتن در معرض برنامه های پیشگیرانه برای سلامت مغز مهم است. دسترسی به مراقبت، تشخیص زودهنگام مشکلات، اطمینان از درمان مناسب و جلوگیری از مشکلات بیشتر سلامتی را ممکن می سازد. وقتی مراقبت های بهداشتی در دسترس نباشد، سلامت مغز تحت تاثیر قرار می گیرد.

چرا سلامت مغز اهمیت دارد؟

مغز یک عضو پیچیده و جذاب است. باید از دوران درون رحمی تا زندگی امروز و پس از آن مراقبت شود. متأسفانه، شرایط زیادی وجود دارد که می تواند بر سلامت مغز تأثیر بگذارد. این بیماری ها و اختلالات عبارتند از:

  • بیماری های عروقی
  • بیماری های دژنراتیو
  • آسیب های بافت مغزی
  • التهاب
  • سوء تغذیه و کمبود ویتامین
  • بیماری های ناشی از سیستم ایمنی
  • سلامت روان

زوال عقل

یک چالش مهم برای بیماران، ارائه دهندگان، سیستم های بهداشتی در ایالات متحده است. این بیماری 50٪ پرهزینه تر از بیماری قلبی یا سرطان است. هزینه یک بیمار مبتلا به زوال عقل 3 برابر بیشتر از بیمار بدون آن است. با توجه به تشخیص 5.8 میلیون آمریکایی و 50 میلیون نفر دیگر در معرض خطر، مراقبت از این بیماران فشار زیادی بر 250000 پزشک مراقبت های اولیه و 15000 متخصص مغز و اعصاب وارد می کند.

مطالعه راه‌هایی را نشان می‌دهد که چکاب مغز، مزایای ارائه‌دهندگان را در سیستم‌های سلامت دارد. یک مطالعه آزمایشی با Hartford Healthcare انجام شد. تا توانایی پلتفرم را برای بهبود مراقبت و کاهش هزینه ها اندازه گیری کند. چهار ارائه دهنده (به نمایندگی از مراقبت های اولیه، سالمندان و اعصاب)، 60 ارزیابی شناختی را با استفاده از این پلت فرم انجام دادند که نشان می دهد:

امتیاز کاربری عالی سیستم

با تقسیم یکنواخت بین ارزیابی‌های شناختی درون بالینی و از راه دور، BrainCheck میانگین امتیاز قابلیت استفاده از سیستم 85 را از ارائه‌دهندگان دریافت کرد. که به طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین صنعت 68 است و پلتفرم را در صدک 95 برای محصولات نرم‌افزاری قرار می‌دهد. و 80٪ از بیماران گفتند که از تجربه خود راضی هستند. علیرغم اینکه بسیاری از آنها مبتلا به زوال عقل بودند.

افزایش اختصاصی بودن تشخیص با کمک چکاب مغز

ویژگی تشخیص را از 28٪ قبل از استفاده از Braincheck به 68٪ اختصاصی با BrainCheck افزایش داد. BrainCheck به پزشکان این توانایی را می دهد که دمانس را از سایر شرایط قابل درمان تشخیص دهند. به کسانی که از دست دادن ذهنی حافظه دارند اطمینان خاطر بدهند.

بهبود مدیریت مراقبت شناختی پس از چکاب مغز

دو سوم بیماران یک برنامه مراقبت دریافت کردند. برای بیمارانی که برنامه مراقبت شناختی دریافت نکردند، اکثر آنها دارای یک دلیل منطقی بودند (از دست دادن ذهنی حافظه، “نه زوال عقل”، “بدون اختلال شناختی،” اضطراب). تنها سه بیمار موفق به دریافت برنامه مراقبتی بدون دلیل نشدند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت چکاب مغز و کاربردهای آن، واحد چکاب مغز یا Brain Check  انستیتو سلامت مغز دانا را ملاحضه فرمایید.

منبع: Tracking Your Brain Health Through Time – Neurocognitive Series, Part 4 (braincheck.com)

BrainCheck Value Improvement Study | BrainCheck

واحد مغز آزمون (چکاپ مغز)