07136476172 - 09172030360 [email protected]

با توجه به تحقیقات جدید منتشر شده در مجله علوم اعصاب، تنهایی، چگونگی بیان روابط مغز را تغییر می دهد. یک ناحیه مغز به نام قشر جلوی مغز داخلی (mPFC) بر اساس نزدیکی، نقشه ساختاری از ارتباطات اجتماعی فرد را در خود نگه می دارد. افرادی که با تنهایی می جنگند، اغلب شکاف بین خود و دیگران را درک می کنند. این فاصله توسط الگوهای فعالیت mPFC منعکس می شود.

کورتنی و مایر از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی برای بررسی فعالیت مغزی شرکت کنندگان در حالی که در مورد خود، دوستان نزدیک، آشنایان و افراد مشهور فکر می کردند استفاده کردند. فکر کردن در مورد شخصی از هر گروه با الگوی فعالیت متفاوت در mPFC مطابقت داشت: یکی برای خود، دیگری برای شبکه اجتماعی (دوستان و آشنایان) و دیگری برای افراد مشهور. هرچه این رابطه نزدیک تر باشد، الگویی بیشتر شبیه به الگویی می شود که هنگام فکر کردن در مورد خود می بینید.

 

 

این الگوهای مغزی برای افراد تنها متفاوت است. فعالیت های مربوط به تفکر در مورد خود متفاوت تر از فعالیت های مربوط به تفکر در مورد دیگران است، در حالی که فعالیت تفکر در مورد دیگران در بین انواع اجتماعات، مشابه بود. به عبارت دیگر، افراد تنها روابط عصبی خود را به شکل الگوی “تنهایی” نشان می دهند.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

 The study will appear in Journal of Neuroscience

به این مقاله امتیاز دهید