07136476172 - 09172030360 [email protected]

معمولاً پس از فارغ التحصیلی احساس دلسردی و افسردگی می کنید.  بسیاری از فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه، زندگی پس از فارغ التحصیلی را دشوارتر از آنچه پیش بینی می کردند، می یابند.

فقط بدانید که مجبور نیستید گذر از این شرایط را به تنهایی طی کنید.  منابع زیادی برای کمک به فارغ التحصیلان جدید وجود دارد، بنابراین در صورت نیاز به کمک تعلل نکنید – و زمانی که احساس تنهایی می کنید با دوستان و عزیزانتان ارتباط برقرار کنید.

نیاز به صحبت کردن دارید؟

اگر به خودکشی فکر می کنید یا با احساسات شدید دیگری درگیر هستید، ممکن است ندانید به کجا مراجعه کنید یا از چه کسی کمک بخواهید.

اما همیشه می‌توانید با مشاوره آنلاین از یک مشاور آموزش دیده در بحران پشتیبانی محرمانه و رایگان دریافت کنید.

مشاوره  می توانند:

  • فضایی برای تخلیه احساسات دشوار و به اشتراک گذاشتن پریشانی ارائه دهید
  • به شما کمک می کند تا راه حل هایی را برای آرام کردن پریشانی در لحظه تمرین کنید
  • به شما کمک می کند تا تجربیات ناامید کننده یا ناخوشایند را پردازش کرده و با آنها کنار بیایید
  • منابع و گزینه های بیشتری برای پشتیبانی را به شما ارائه میدهند.

تنهایی

فارغ التحصیلی، ممکن است معاشرت کردن را کمی سخت تر کند.  دوستان دور می شوند، یا مشاغل شرکتی شلوغی پیدا می کنند.  اگر تصمیم بگیرید که به خانه برنگردید، ممکن است ارتباط خود را با خانواده خود نیز از دست بدهید.

بازسازی شبکه اجتماعی شما ممکن است زمان ببرد.  در این میان، تنهایی و سیستم حمایتی ضعیف می‌تواند شما را در برابر افسردگی آسیب‌پذیرتر کند.

بر اساس یک نظرسنجی در سال 2018 از 20000 آمریکایی، افراد جوان 18 تا 25 ساله دارای میانگین نمره تنهایی 48 هستند، در حالی که میانگین ملی 44 است.

این امتیاز جوانان را به تنهاترین گروه سنی تبدیل می کند – حتی از بزرگسالان بالای 65 سال که میانگین امتیاز تنهایی 40 داشتند، تنهاتر.

وضعیت جهان

فارغ‌التحصیلان امروزی علاوه بر تنهایی و مشکلات مالی، مجموعه‌ای از بحران‌های وجودی را پیش روی خود دارند:

  • همه گیری مداوم و خطر ابتلا به کووید طولانی مدت
  • تسریع بحران آب و هوا
  • افزایش جنایات ناشی از نفرت ، طبق داده های FBI ، به ویژه علیه آمریکایی های آسیایی و سیاه پوستان
  • خشونت سیاسی

این ترکیبی از تهدیدها به ویژه به بسیاری از جوانان ضربه زده است.  به هر حال، آنها باید در هر جامعه ای که از این نگرانی ها رشد کند، زنده بمانند.

خیلی سخت است که نسبت به آینده احساس امیدواری کنیم، زمانی که از وجود آن مطمئن نیستیم.

یکی نظرسنجی اخیر 15000 دانشجوی فارغ التحصیل را از نظر علائم افسردگی غربالگری کرد.  بر اساس نتایج، میزان علائم افسردگی بین سال‌های 2019 تا 2020 بیش از دو برابر شده است: از 15 درصد به 32 درصد.

ممکن است که چیز دیگری باشد؟

افسردگی که پس از فارغ التحصیلی اتفاق می افتد ممکن است همیشه به چالش های پس از فارغ التحصیلی که تجربه می کنید مربوط نباشد.  اگرچه این مشکلات کاملاً می توانند به علائم خلقی کمک کنند.

اختلالات خلقی مانند افسردگی اساسی و اختلال دوقطبی اغلب در اوایل بزرگسالی نیز ظاهر می شوند.  مطابق با تحقیق 2022 تقریباً 23 درصد از اختلالات خلقی بین 18 تا 25 سالگی شروع می شود.

سایر شرایط سلامت روانی که ممکن است در این سن ظاهر شوند عبارتند از:

  • اختلالات ریتم شبانه روزی خواب (CRSDs ).  مشکلات مربوط به ساعت داخلی بدن شما می تواند خواب مداوم و با کیفیت را دشوار کند.  ممکن است احساس خستگی و سرگیجه داشته باشید، اما احتمالاً ناامیدی مداوم یا انتقاد از خود را که اغلب مشخصه افسردگی است، نخواهید داشت.
  • روان‌گسیختگی.  مانند افسردگی، اسکیزوفرنی می تواند شامل کناره گیری اجتماعی، مشکلات خواب و از دست دادن علاقه به زندگی روزمره باشد.  اما اسکیزوفرنی همچنین شامل روان پریشی است که شامل علائمی مانند توهم است.
  • افسردگی فصلی. اکثر افراد مبتلا به افسردگی فصلی در زمستان علائمی را تجربه می کنند، اما برخی در بهار، حوالی زمان فارغ التحصیلی، افسردگی را تجربه می کنند.  برخلاف افسردگی شدید، افسردگی بهاری احتمالاً با تغییر فصل بهبود می یابد.
  • اختلال سازگاری همراه با افسردگی. همانطور که در بالا ذکر شد، این شرایط شامل مشکل در کنار آمدن با یک رویداد استرس زا یا چالش برانگیز زندگی است.  ممکن است بیشتر از حالت معمولی احساس غم، ناامیدی یا گریه کنید.  به طور کلی در عرض حدود 6 ماه بهبود می یابد ، اما درمان همچنان می تواند در این فاصله مفید باشد.

نحوه رسیدگی به آن و چند استراتژی

از خدمات فارغ التحصیلان استفاده کنید

بسیاری از دانشگاه ها خدمات شغلی را برای فارغ التحصیلان جدید ارائه می دهند.

می‌توانید از این خدمات برای دسترسی به مواردی مانند ویرایش رایگان رزومه، مربیگری شغلی، یا برنامه‌های راهنمایی انحصاری فارغ‌التحصیلان استفاده کنید.

دوستان خود را دنبال کنید

رسانه‌های اجتماعی اغلب باعث می‌شوند افراد بسیار شلوغ‌تر و شادتر از آنچه هستند به نظر برسند.

اگر قبلاً روزهای دانشگاه خود را از دست داده اید، به احتمال زیاد دوستان قدیمی شما نیز این کار را می کنند.  اما اگر همه دلایلی برای اجتناب از تماس پیدا کنند، ممکن است فرصت حفظ دوستی های خود را از دست بدهید.

ممکن است نتوانید به دانشگاه بازگردید، اما همچنان می‌توانید به این ارتباطات ادامه دهید.  حتی یک مکالمه تلفنی کوتاه یا چت تصویری می تواند به تجدید پیوند شما کمک کند و کمتر احساس تنهایی کنید.

از کوچک شروع کنید

غرق شدن در هر چیزی که در زندگی و جهان شما می گذرد می تواند آسان باشد.  اگر احساس می کنید گم شده اید، سعی کنید با یک هدف کوچک و آسان شروع کنید.

به عنوان مثال، ممکن است به مدت یک هفته هر روز صبحانه بخورید.  سلامتی کل نگر است: بهبود بخشی از بهزیستی کلی شما – افزایش انرژی فیزیکی با دریافت مواد مغذی کافی در هر روز – می تواند به طور غیرمستقیم به سایر بخش های رفاه مانند خلق و خوی شما کمک کند.

به علاوه، اگر افسردگی باعث می‌شود همه چیز غیرممکن باشد، یک موفقیت کوچک می‌تواند به مغز شما یادآوری کند که می‌توانید تغییری ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

خیالتان راحت باشد

بسیاری از کلیشه ها و ننگ ناعادلانه افرادی را احاطه کرده اند که دوره پس از فارغ التحصیلی را دشوار می دانند.  ممکن است به دلیل داشتن زمان سختی برای یافتن کار یا احساس انگیزه، به‌طور ناعادلانه به عنوان «غیر مسئولیت‌پذیر» یا «تنبل» تلقی شوید.

افسردگی تنبلی نیست . این یک وضعیت سلامت روان است که تأثیرات محسوسی بر ذهن و بدن شما می گذارد.

اگرچه ممکن است همیشه آسان به نظر نرسد، سعی کنید این پیام ها را به دل نگیرید.  داشتن علائم سلامت روان و زندگی در جامعه‌ای تحت آشوب، شما را به فردی بد یا تنبل تبدیل نمی‌کند.

همچنین به یاد داشته باشید که سال ها برای گرفتن نمرات برای فارغ التحصیلی سخت کار کردید.  کسی با اخلاق کاری ضعیف احتمالاً نمی توانست این کار را انجام دهد.

نحوه دریافت پشتیبانی حرفه ای

درمان افسردگی می تواند شامل درمان، داروهای ضد افسردگی یا ترکیبی از هر دو باشد.

به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه «شایسته» حمایت شوید، نیازی به تجربه افسردگی شدید یا افکار خودکشی ندارید.  هر زمان که افسردگی شروع به تأثیر گذاشتن بر شما کند، درمان می تواند سودمند باشد:

  • زندگی روزمره
  • روابط با شرکای عاشقانه، دوستان، خانواده یا همکاران
  • عملکرد در مدرسه و محل کار

انواع درمان های مورد استفاده برای درمان افسردگی عبارتند از:

  • درمان شناختی رفتاری
  • درمان بین فردی
  • روان درمانی
  • درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
  • شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

چند گزینه برای پیدا کردن یک درمانگر بعد از دانشگاه عبارتند از:

معرف

پس از فارغ التحصیلی، دیگر نمی توانید در مرکز مشاوره دانشگاه خود قرار ملاقات رایگان تنظیم کنید.  اما همچنان می توانید درخواست ارجاع به منابع بهداشت روان محلی را داشته باشید.

همچنین می‌توانید با پزشک عمومی یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود، در صورت داشتن یکی، چک کنید.

واحد علوم اعصاب رفتاری (اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات خلقی-رفتاری)

افسردگی پس از فارغ التحصیلی: چرا اتفاق می افتد و چگونه می توان با آن کنار آمد

اختلالات عاطفی: افسردگی و اختلال دوقطبی(افسرگی-شیدایی)