07136476172 - 09172030360 [email protected]

بیکار ( به انگلیسی :unemployed )، در اقتصاد به فردی گفته می‌شود که در سن کار (۱۵ تا ۶۵ سال) جویای کار باشد اما شغل یا منبع درآمدی پیدا نکند. کودکان و افراد مسن از آن جهت که قادر به انجام کار نیستند، جزو جمعیت فعال به حساب نمی‌آیند. زنان خانه‌دار و دانشجویان اگر جویای کار نباشند و حتی کسانیکه با وجود منبع درآمد کافی مشغول به انجام کاری نیستند نیز، جزو جمعیت فعال شمرده نمی‌شوند.

نرخ بیکاری آمریکا تا حد زیادی بدون تغییر بوددر ژانویه 2022، از 3.9 درصد در دسامبر 2021 با اضافه شدن 467000 شغل جدید، طبق وزارت کار ایالات متحده، به 4 درصد افزایش یافت. اما طبق یک مطالعه اخیر آمریکایی‌های بیکار ممکن است تغییری در خود ببینند: آنها درست نمی‌خوابند.

تحقیقات چه میگوید؟

محققان کالج دارتموث و دانشگاه لندن دریافتند که بزرگسالان بیکار در ایالات متحده و اروپا علیرغم داشتن زمان بیشتری برای تنظیم خواب، بدتر از نیروی کار تمام وقت می خوابند. حتی قبل از همه‌گیری، بزرگسالان بیکار گزارش داده‌اند که خیلی کم می‌خوابند. یا زیاد می‌خوابند و مشکلات خواب دیگری دارند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بزرگسالان بیکار نتایج خواب بدتری نسبت به جمعیت شاغل دارند.  از جمله پرخوابی، کم‌خوابی، و میزان بالاتر اختلال خواب.

به عنوان omicron و “استعفای بزرگ”همچنان کارگران و کارفرمایان را در بسیاری از صنایع به چالش می کشد. این مطالعه – که ادعا می کند اولین مطالعه ای است که بیکاری و بی خوابی را بررسی می کند. ممکن است سوالات جدیدی در مورد سلامت بزرگسالان بیکار و نحوه رسیدگی به آن ایجاد کند.

این مطالعه به طور جداگانه بر بزرگسالان بیکار برای حداقل یک سال و افراد بیکار به مدت سه ماه یا کمتر متمرکز شد. محققان علاوه بر بررسی چگونگی ارتباط بیکاری با خواب، ارتباطی بین مدت زمان بیکاری افراد و عمق خواب آنها و مسائل مربوط به سلامت پیدا کردند.

محققان می گویند: «افزایش نرخ بیکاری باعث افزایش کم خوابی و کاهش مدت زمان خواب می شود».

پژوهشگران با جمع‌آوری داده‌های 2.5 میلیون پاسخ‌دهنده نظرسنجی ایالات متحده در سال‌های 2006 و 2019 و همچنین داده‌های خود گزارش‌دهی نظرسنجی اجتماعی اروپا بین سال‌های 2004 و 2014، دریافتند:

  • پاسخ دهندگانی که بیش از یک سال شغل نداشتند، بیشتر از افراد شاغل، خواب طولانی (بیش از 10 ساعت در شب) و خواب کوتاه (کمتر از شش ساعت) داشتند.
  • افراد پاسخ دهنده بدون شغل به مدت سه ماه یا کمتر، بیشتر از 10 ساعت در شب می خوابند.
  • پاسخ دهندگانی که بیش از یک سال بیکار بودند، بیشتر در معرض مشکلات افتادن و خواب ماندن بودند.

محققان می گویند که مشکلات خواب گزارش شده به موازات نرخ بیکاری حرکت می کند. و هر دو به طور همزمان افزایش می یابد. اتفاقا نرخ بیکاری 7 درصد است. گزارش شده برای کشورهای اروپایی در دسامبر 2021 کمترین میزان از زمان شروع ثبت رکورد در سال 1988 است.

این بیماری همه گیر تاکید مجددی بر چگونگی تأثیر بیکاری بر سلامت روان داشت که منجر به مشکلاتی مانند افسردگی و کاهش عزت نفس می شود. استرس و اضطراب ممکن است به بی خوابی و سایر مشکلات خواب کمک کند.

 نتایج یک مطالعه

محققان در این مطالعه خاطرنشان کردند که چگونه پرخوابی و کم خوابی در نتیجه بیکاری می تواند منجر به چاقی و حتی مرگ شود. آنها همچنین خاطرنشان کردند که “ناتوانی در کار” یک پیش بینی کننده قوی برای پریشانی شدید است. که به عنوان تجربه “سلامت روان بد” برای 30 روز متوالی تعریف می شود.

از زمان شروع همه‌گیری، برخی از صنایع علاوه بر نگرانی‌ها در مورد در دسترس بودن کارگران، کار در دسترس را کاهش داده‌اند. علیرغم دستاوردهای اخیر، صنعت اوقات فراغت و مهمان‌نوازی از فوریه 2020 1.8 میلیون شغل کاهش یافته است. که 10.3 درصد تا ژانویه 2022 کاهش داشته است. ایالات متحده همچنین 378000 شغل مراقبت‌های بهداشتی را در آن بازه زمانی از دست داد. با افزایش مشاغل خرده‌فروشی و حمل‌ونقل در آن زمان

در زمان بیکاری:

۱– به خود و توانمندی هایتان ایمان داشته باشید

اگر جامعه توان استفاده از نیروی کار شما را ندارد، نشانه ضعف و ناتوانی شما نیست. فراموش نکنید گاهی تغییرات شغلی یک فرصت به حساب می آیند. و در فاصله بین از دست دادن شغل قبلی و پیدا کردن یک شغل جدید، می توانید به یادگیری مهارت های تازه بپردازید.

 

۲– شغل افسانه ای را کنار بگذارید

اغلب افراد تصور رویاگونه ای از آینده شغلی خود دارند، اما نمی توان از ابتدا به شغل دلخواه رسید. تا حد امکان انتظارات خود را تعدیل کنید. و بدانید برای رسیدن به هدف، باید از پله اول شروع کرد و با تلاش و به مرور پیشرفت کرد.

 

۳– با دوستان خود در ارتباط باشید

از دیگران بخواهید که در یافتن شغل به شما کمک کنند. برای کمک با دوستان خود تماس بگیرید. ایجاد شبکه ارتباطی با دیگران می تواند از لحاظ عاطفی برای شما سودمند باشد.

 

۴– مسئله بی کاری را به حالت عادی در بیاورید

شما تنها فرد بی کار در این دنیا نیستید. اگر بپذیرید که بی کاری مسئله ای موقتی است. و با تلاش و تکیه بر توانایی های تان می توانید این دوره سخت را بگذرانید، مسئله به حالت عادی بر می گردد.

 

۵– برنامه ریزی داشته باشید

اگر شما کار قبلی خود را از دست داده اید، به این معنی نیست که دیگر نتوانید به دنبال شغل دیگری باشد. برنامه ریزی کنید که در روزهای آتی باید به چه مکان هایی برای یافتن شغل سر بزنید و با چه کسانی قرار ملاقات بگذارید. هر اقدامی هر چند کوچک در این زمینه باعث می شود نسبت به ادامه مسیر انگیزه پیدا کنید.

 

۶– خود را شکست خورده ندانید

این که هر روز و دائم از خودتان انتقاد کنید، به بدتر شدن وضعیت دامن می زند. با این فکر که خود را شکست خورده می دانید، چالش کنید. و به توانمندی های خود برگردید.

 

۷– دائم به گذشته فکر نکنید

این وضع که مدام فکر کنید که چرا این اتفاق برای من افتاد هیچ دردی را دوا نمی کند. اگر این افکار به ذهن شما می آید به خودتان بگویید، آیا با این افکار به جایی می رسم؟ یا مشکلی از من حل می شود؟

اگر در خانواده تان بیکار دارید…

سعی کنید احساس رنجی که فرد بیکار تحمل می کند را بپذیرید. و راهکاری برای مقابله با آن پیدا کنید. شاید مهم ترین کاری که شما می توانید برای این افراد انجام دهید، آن است که آن ها را از انزوای اجتماعی دربیاورید و دست از سرزنش کردن بردارید.

۱درباره اتفاق پیش آمده صحبت کنید

خیلی از افراد بیکار احساس شرم می کنند. و فکر می کنند دیگران آن ها را طرد کرده اند. و به آن ها توجهی ندارند. مهم است که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده، فضایی را برای صحبت کردن با این فرد در نظر بگیرد و با او همدلی کند.

 

۲به جمع خانوادگی دعوتش کنید

خیلی افراد چون احساس شرم و ناراحتی از مسئله بیکاری خود می کنند، فکر می کنند باید خود را از دید دیگران پنهان کنند. و خود را منزوی کنند. خیلی مهم است که اعضای خانواده مانند سابق این افراد را در جمع خانواده بپذیرند و مانند سابق با آن ها رفتار کنند.

 

۳– سرزنش نکنید

این که شما فرد بیکار خانواده را سرزنش کنید و خطاهای گذشته او را به یادش بیاورید، راه حل درستی نیست. برچسب زدن نیز یکی دیگر از کارهایی است که افراد خانواده در این مواقع انجام می دهند. حتی اگر حق با شماست، سرزنش کردن و برچسب زدن قدمی از پیش نمی برد.

 

۴ او را تشویق کنید

تبدیل سرزنش و برچسب گذاری به تشویق فردی بیکار برای هر قدمی که به دنبال شغل می گردد، فرصت مناسبی است تا این فرد بداند که شما همیشه همراه او هستید و او را تنها نمی گذارید.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

نوشیدن آب قبل از خواب

نکات مهم مرتبط با خواب برای زنان باردار

چه جنس بالش یی وجود دارد؟ چگونه از میان بالش ها با توجه به وضعیت خواب خود انتخاب کنیم؟