07136476172 - 09172030360 [email protected]

براساس مطالعه جدید دانشگاه ملبورن، افراد به احتمال زیاد اطلاعاتی را فاش می کنند که معمولاً هنگام بیداری و هوشیاری بیشتر مراقب پنهان کردن آنها هستند.

دکتر برنت کوکر از دانشکده تجارت و اقتصاد، که نویسنده مقاله جدید پژوهشی در مجله Journal of Experimental Social Psychology است، اظهار می کند که “برانگیختگی – درجه ای که فردی بیدار و هوشیار است – باعث می شود افراد بدون اینکه فکر کنند، به طور خودکار چیزهایی را بگویند. پاسخ های خودکار معمولاً مواردی هستند که افراد سعی می کنند از دیگران پنهان کنند و ممکن است باعث پشیمانی شود.”

“از قضا، زمان هایی که ما بیدار و هشیارتر هستیم نیز مواقعی است که باید در مورد آنچه می گوییم بسیار مراقب باشیم – مانند مصاحبه شغلی، تعامل با رسانه ها، جلسات مهم کاری یا حتی برخوردهای عاشقانه.”

در این مقاله، سه از هشت آزمایش انجام شده توسط دکتر کوکر و همکار او، پروفسور آن ال مک گیل از دانشگاه شیکاگو ارائه شده است.

 

 

 

اولین مطالعه از شرکت کنندگان خواسته است یک پروفایل دوست یابی بنویسند و دریافتند که افراد “برانگیخته” اطلاعات خجالت آور، عاطفی، صمیمی و نادرست را نسبت به افرادی که نسبتاً آرام بودند، بیشتر افشا کردند. یک مطالعه پیگیری بر روی همان داده ها نشان داد که پروفایل شرکت کنندگان برانگیخته برای دوستیابی از جذابیت کمتری برخوردار بود نسبت به پروفایل کسانی که آرامش بیشتری داشتند، نشان می دهد که افشای اطلاعات زیاد همچنین بر جذابیت افراد تأثیر منفی می گذارد.

مطالعه دوم از رفتار ترولینگ آنلاین (ترولینگ به معنای نقض آگاهانهٔ قوانین ضمنی و نانوشتهٔ فضاهای مجازی به منظور تحریک سایر کاربران و ایجاد مناقشه است.) استفاده کردند. این مطالعه نشان داد که افراد احتمالاً هنگام برانگیختن اطلاعاتی را افشا می کنند که در حالت نرمال، آنها را فاش نمی کنند.

مطالعه سوم نشان داد که افراد احتمالاً بعد از انجام تمرینات بدنی اطلاعات بسیار شخصی را فاش می کنند.

وی اذعان داشت: “گفتن یک چیز اشتباه در لحظه اشتباه ممکن است باعث ناراحتی شود، توهین آمیز باشد، اعتماد را از بین ببرد یا به شخصیت ما آسیب برساند. به نظر می رسد سیاستمداران و مدیران عامل این کار را همیشه انجام می دهند. ما واقعاً باید تلاش کنیم تا بتوانیم آنچه را که در زمان استرس از دهان ما خارج می شود کنترل کنیم.”

به گفته دکتر کوکر، راز افزایش دقت آنچه می گوییم تلاش برای اتخاذ راهبردهای روزانه برای کاهش استرس است، زیرا برانگیختگی مربوط به استرس است.

وی توضیح داد: “آگاهانه تنفس خود را کنترل کرده و به موسیقی آرام گوش دهید. این دو استراتژی های شناخته شده برای کار هستند. سپس استراتژی های سنتی تری مانند کاهش نوشیدن میزان قهوه، خواب کافی و غذا خوردن خوب وجود دارد.

“تحقیقات ما نشان می دهد که استرس میتواند عامل گفتن چیزهایی باشد که بعدا باعث پشیمانی می شود. “

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

منبع:

“Arousal increases self-disclosure”. Brent Coker, Ann L. McGill.
Journal of Experimental Social Psychology

به این مقاله امتیاز دهید