07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

احساس وجود ارتباط با خودتان بسیار مهم است. زیرا نشان می دهد چه قدر برای خود ارزش قائل هستید.

با دورشدن از خودتان، شما فراموش می کنید چه کسی هستید. و باید در این مورد مراقب باشید.

این حالت معمولا موقعی پیش می آید که ما می ترسیم همه ی احساسات را با هم تجربه کنیم زیرا حس می کنیم سنگین و ناخوشایند هستند.

زمان هایی که می ترسیم، کلافه می شویم یا معنای زندگی را از دست می دهیم، معمولا ازخودبیگانه می شویم. این دوری و قطع ارتباط با خود همچنین به این معناست که نمیتوانیم با دیگران نیز ارتباط برقرار کنیم.

در این مقاله، 11 گام را معرفی می کنیم تا در شرایط از خودبیگانگی بتوانید با خودتان دوباره ارتباط برقرار کنید.

احساس از خودبیگانگی به چه معناست؟

زمانی که شما احساس از خودبیگانگی دارید، احساس کرختی، تهیبودن و خالی بودن از احساسات را دارید. ممکن است حتی احساس کنید زندگی خود را تجربه نمی کنید و تنها از بیرون آن را مشاهده می کنید.

احساس خستگی می کنید و انرژی انجام کار ها را ندارید. حتی برای کار هایی که زمانی برایتان لذت بخش بوده است نیز انرژی و انگیزه ی گذشته را از دست میدهید.

 

 

چرا در زندگی احساس از خودبیگانگی به ما دست می دهد؟

گرچه احساس از خودبیگانگی ترسناک و ناخوشایند است بسیاری از ما آن را احساس می کنیم. این احساس به خصوص زمانی که تحت فشار استرس و اضطراب زیادی قرار گرفته ایم.

احساس از خودبیگانگی معمولا زمانی اتفاق می افتد که ما می خواهیم از تجربه ی همه ی احساسات خود فرار کنیم. زیرا نمیخواهیم درد بیشتری را تجربه کنیم.

 

 

1.به خودتان اجازه ی احساس کردن بدهید.

این امر در ایجاد ارتباط دوباره با خودتان پس از از خودبیگانگی اهمیت فراوانی دارد.شما باید از فرار کردن از احساسات خود دست بردارید و به خود اجازه ی تجربه ی آن ها را بدهید. فرقی نمی کند این احساسات چه قدر تاریک باشند، در نهایت باید با آن ها روبرو شوید.

 

 

2.تمرین تنفس و مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن و تمرین تنفس به شما در کنترل احساساتتان کمک می کند. با تنفس، آگاهی خود را به زمان حال برمیگردانید و به یاد می آورید چه کسی هستید.مدیتیشن همچنین اضطراب و استرس را که از علل اصلی از خودبیگانگی هستند بهبود می دهد.

 

 

3.با خودتان وقت بگذرانید.

با وقت گذراندن با خودتان، می توانید دوباره راه های اتصال و بازگشت به خود را پیدا کنید.فرقی نمی کند این زمان را به چه کاری بگذرانید. تنها مهم است با خود خوشحال باشید.

 

 

4.به کار های هنری بپردازید.

یافتن جنبه ی هنری وجودتان، به اتصال دوباره با خودتان کمک می کند.هنر به شما کمک می کند برای احساساتی که کلمه ای برای آن ها پیدا نمی کنید، راهی برای بیان پیدا کنید. این موضوع کمک می کند احساسات پنهان یا سرکوب شده ی خود را بشناسید و با هنر احساس سبکی کنید.

 

 

5.با یک شخص صحبت کنید.

زمانی که احساس ازخودبیگانگی می کنید این کار بسیار دشوار به نظر می رسد. ممکن است احساس آسیب پذیری کنید و نخواهید دیگران ضعف های شما را ببینند. اما با وجود این سختی ها نیز، شما نیاز دارید تا احساسات دشوار خود را با یک فرد قابل اعتماد در میان بگذارید.

 

 

6.بازتاب خودتان را ببینید.

در اتصال دوباره با خودتان، از خودتان در مورد احساسات واقعی ای که در حال تجربه هستید بپرسید.هر چیزی که باعث می شود دلتان بخواهد فریاد بزنید.یا چه چیز هایی هست که به شما حس نشاط و زندگی می دهد؟

 

 

7.یک لیست از اهداف خود تهیه کنید.

یک لیست از چیز هایی که دلتان می خواهد روزی به آن ها برسید تهیه کنید.این یکی از بهترین کارهایی است که در تلاش برای ایجاد ارتباط دوباره با خودتان می توانید انجام دهید.با رسیدن به اهداف هر چند کوچکی که متعلق به خودتان هستند، احساس اتصال به خودتان را بازمی یابید.

 

 

8.از چیز های کوچک لذت ببرید.

زندگی خیلی وقت ها خسته کننده است اما می توانید جنبه ی مثبت چیز ها را در نظر بگیرید.ارتباط با افراد مهم زندگیتان یا طبیعت می تواند کمک کننده باشد.

 

 

9.کار های مورد علاقه ی خود را انجام دهید.

زمانی را برای رسیدگی به علایق خود اختصاص دهید.حتی اگر به سادگی خواندن یک کتاب یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان باشد.

برای رها کردن احساس از خودبیگانگی ، نیاز است خودمراقبتی انجام دهید و به خودتان محبت بورزید. با تمرکز شدید روی دیگران، خودتان و عشق و توجهی که نیاز دارید را فراموش می کنید.

 

 

10.ورزش کنید.

ورزش می تواند ارتباط شما با بدنتان را بیشتر کند. مهم است که به نیاز های جسم خود رسیدگی کنید و ورزش یک راه خوب برای این رسیدگی است.

 

 

11.از سکوت لذت ببرید.

سکوت یکی از راه های رسیدن به آرامش است. نشستن در سکوت به شما کمک می کند فکر کنید و تمرکز خود را برگردانید.حتی چندین ثانیه سکوت نیز به شما کمک می کند به زمان حال برگردید و با خودتان و دیگران ارتباط بهتری داشته باشید.

منبع: minimalismmadesimple.com

 

چگونه با افزایش تنهایی در تعطیلات از افسردگی دوری کنیم؟

خواب کم کیفیت و احساس تنهایی: یک چرخه ی معیوب

الگوی تنهایی در مغز

۵ راه که افسردگی و کمالگرایی همدیگر را تشدید می کنند. چه طور این چرخه را بشکنیم؟

9 راه کمک وقتی یکی از عزیزانمان افسردگی دارد.