07136476172 - 09172030360 [email protected]

 از هر سه آمریکایی، یک نفر برای کنترل درد از داروهای مخدر(اوپیوئید) استفاده می کند. طبق آمار انستیتوی ملی سوء مصرف مواد مخدر، بیش از 130 نفر در ایالات متحده هر روز پس از مصرف بیش از حد مواد مخدر،  جان خود را از دست می دهند. در سال 2017، تخمین زده می شود 1.7 میلیون نفر در ایالات متحده از اختلالات سوء مصرف مواد مربوط به داروهای تسکین دهنده مخدر، رنج می برند.

برای کنترل درد حاد، مواد مخدر به عنوان یک عامل مؤثرشناخته شده است. آنها باید فقط برای چند روز مورد استفاده قرار گیرند. مصرف مواد مخدر به مدت بیش از 3 روز می تواند بسیار مشکل ساز باشد. زیرا احتمال ابتلا به اعتیاد، افزایش می یابد. هنگامی که تاثیر دارو از بین برود، شما احساس درد می کنید و با مصرف بیشتر نیاز به استفاده و تاثیرگذاری نیز بیشتر می شود. این چیزی است که باعث می شود افراد معتاد شوند.

آیا می دانید درد، بیش از دیابت، بیماری های قلبی و سرطان در افراد تأثیر منفی می گذارد؟ درد شایعترین دلیل مراجعه به  سیستم مراقبت های بهداشتی است؟ در واقع  این درد مزمن (دردی که بیش از 6 ماه ادامه یابد) است که  شایع ترین علت ناتوانی درازمدت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اختلالات سیستم عصبی و روش های نوین بهبود، به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 یک جایگزین صدها سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. اعتیاد آور نیست و می تواند بسیار مؤثر باشد. در مجمع جهانی اقتصاد 2018، دیوید اشپیگل، روانپزشک استنفورد، یک سخنرانی در مورد “جایگزینی مواد افیونی با هیپنوتیزم برای درمان درد” ارائه داد.”خود هیپنوتیزم ابزاری قدرتمند و کم کاربرد است که می تواند تأثیر بسزایی در بحران استفاده ی مواد افیونی داشته باشد.”

 

 چرا هیپنوتیزم می تواند در تسکین درد کمک کننده باشد؟

 

در 1664 دکارت اظهار داشت که “درد مانند سیستم زنگ زدن است که تنها هدفش القای این سیگنال است که بدن  آسیب دیده است”. معنی آن چیست؟ هنگامی که به انگشت خود صدمه می زنید، بدن شما سیگنالی را به مغز می فرستد که می گوید اتفاقی افتاده است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

 درد علامتی است که شما را برای محافظت از  آسیب بیشتر و مراقبت از آن آگاه می کند. همانطور که می بینید، درد یک احساس مهم و ضروری است که به منظور هشدار دادن به شما در مورد یک مشکل در یک منطقه خاص از بدن شما ایجاد شده است. نه خوب است و نه بد، مهم است. 

درد مزمن مدت طولانی زندگی شما را مختل می کند و حتی پس از مداخلات و استفاده از روش های بهبودی لازم، باز هم وجود دارد. این نوع درد دیگر هدفمند و مورد نیاز برای بقای ما نیست. 

تجربه درد در افراد مختلف متفاوت است. زیرا مغز بر تجربه ما از درد تأثیر می گذارد. چگونگی تفسیر درد تحت تأثیراین عوامل  قرار می گیرد:

  • سن و جنس ؛
  • خاطرات درد قبلی؛
  • حالات عاطفی و روانی؛
  • انتظارات و نگرش به درد؛
  • اعتقادات ، ارزشها و تربیت؛
  • تأثیرات اجتماعی و فرهنگی

 

هیپنوتیزم چیست و چگونه از آن برای درمان درد استفاده می کنیم؟

 

هیپنوتیزم صرفاً حالت توجه متمرکز است.  شما به حالت آرامش می روید. گاهی اوقات حتی در حالت خلسه قرار می گیرید و این به شما کمک می کند تا توجه خود را در این حالت روی تجربه معطوف کنید. توجه متمرکز بدون قضاوت، بدون توجه به زمینه ای که در آن قرار دارید، خواهد بود و آرامش به شما کمک می کند تا  حرفهایی را که فرد هیپنوتیزم کننده به شما می گوید، پذیرا باشید. 

هیپنوتیزم شدن چیزی شبیه به نگاه کردن از طریق یک میکروسکوپ است. آنچه می بینید با جزئیات بسیار زیادی می بینید اما کمتر از زمینه ای که در آن قرار دارید آگاه هستید و حتی نگران آن نیز نیستید.

آیا تابحال آنقدر محو تماشای یک فیلم  شده اید که آنچه را که در اطراف شما اتفاق می افتد متوجه نشوید؟ یا با وجود اینکه سردرد دارید در حین تماشای فیلم، چنان جذب شده اید که فراموش کرده اید سردرد دارید؟ شما در واقع قضاوت خود را درباره آنچه که در حال رخ دادن است و آگاهی خود، از دست داده اید. شما توجه خود را صرفاً روی فیلم متمرکز کردید.

همچنین هیپنوتیزم گرایش به پاسخ نسبتاً خودکار، به پیشنهادات یا دستورالعمل ها دارد. در هیپنوتیزم، افراد کمتر احتمال دارد که درباره ی آنچه از آنها می خواهید انجام دهند، انتقاد کنند. این بدان معنا نیست که شخص کاملا تحت کنترل است.  یکی از مهمترین تصورات غلطی که افراد در مورد هیپنوتیزم دارند این است که کنترل شخص در دست شخص دیگری قرار می گیرد. این درست نیست مردم همیشه این توانایی و قدرت را دارند که آنچه را که فرد هیپنوتیزم کننده می گوید، بپذیرند یا رد کنند. هرگز کاری را که مایل به انجام آن نیستند، می توانند انجام ندهند.

 

 

مکانیسم تسکین درد در هیپنوتیزم؟

 

افراد هیپنوتیزم کننده این کار را با دسترسی به بخشی از مغز انجام می دهند که به آنها اجازه می دهد شدت درد را پایین بیاورند، غالباً تا حدی که ناپدید شوند. اسکنهای PET نشان داده اند که حالت های خواب آور ممکن است ساختارهای قشر مغزی را که در جنبه های مختلف پردازش درد درگیر هستند، تغییر دهد و به نوبه خود، اجازه می دهد احساسات رنج آوری که به طور معمول به عنوان درد تجربه می شوند، توسط فرد هیپنوتیزم شونده احساس نشود.

چندین روش مختلف وجود دارد که متخصصان هیپنوتیزم برای کمک به بیماران خود می توانند تجربه درد را کاهش دهند. همه این تکنیک ها مشترک هستند. آنها در واقع اجازه می دهند، افراد درد را به گونه ای دیگر پردازش کنند.

 

به این مقاله امتیاز دهید