07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

ذهن آگاهی یک تجارت بزرگ است. بارگیری برنامه های ذهن آگاهی سالانه میلیاردها دلار درآمد در آمریکا ایجاد می کند و محبوبیت آنها همچنان رو به افزایش است. علاوه بر آنچه ممکن است پزشکان فردی روی تلفن های خود داشته باشند ، در حال حاضر مدارس و زندان ها به همراه 1 از 5 کارفرما یک نوع آموزش ذهن آگاهی را ارائه می دهند.

 

ذهن آگاهی و مراقبه با کاهش استرس و اضطراب همراه است ، در حالی که بهزیستی عاطفی را افزایش می دهد. بورس تحصیلی فراوان از این مزایا پشتیبانی می کند.

 

 اما ذهن آگاهی چگونه بر دامنه رفتارهای انسان – به اصطلاح رفتارهای اجتماعی – تأثیر می گذارد که به طور بالقوه می تواند به

دیگران کمک کند یا به آنها سود برساند؟

 

مقاله جدید محققان دانشگاه بوفالو در زمینه رفتارهای اجتماعی است که جنبه های منفی حیرت انگیز ذهن را نشان می دهد ، در حالی که روش های ساده ای برای به حداقل رساندن پیامدها ارائه می دهد – هر دو پیامدهای عملی برای آموزش ذهن آگاهی دارند.

 

مایکل پولین ، PhD ، دانشیار روانشناسی در کالج علوم و هنرهای دانشگاه UB و نویسنده اصلی مقاله ، می گوید: “ذهن آگاهی می تواند شما را خودخواه کند.” “این یک واقعیت که وابسته به شرایط است ، اما همچنین دقیق است.

 

وی خاطرنشان کرد: “ذهن آگاهی باعث افزایش اقدامات مثبت اجتماعی برای افرادی می شود که تمایل دارند با افراد دیگر بیشتر

ارتباط اجتماعی داشته باشند. با این حال ، برای افرادی که تمایل دارند خود را مستقل تر ببینند ، در واقع رفتارهای اجتماعی را

کاهش می دهد. “

 

نتایج با توجه به فرهنگ پاپ که دارای ذهنیت و تمرکز به عنوان یک وضعیت ذهنی مثبت است متناقض به نظر می رسد. اما پیام در اینجا پیغامی نیست که اثر بخشی ذهن آگاهی را از بین ببرد.

 

این می تواند یک ساده سازی بیش از حد باشد. تحقیقات نشان می دهد که ذهن آگاهی موثرتر است ، اما این مطالعه نشان می دهد که این یک ابزار است و نه نسخه ای برای همه.

پولین نویسنده ارشد مقاله می گوید ذهنیت های مستقل در مقابل وابستگی ها یک موضوع اساسی در روانشناسی اجتماعی است. برخی از مردم به صورت منفرد یا مستقل به خود می اندیشند: “من این کار را می کنم.” در حالی که دیگران خود را به صورت جمع یا وابسته به یکدیگر، می اندیشند: “ما این کار را می کنیم.”

 

در بالای این دیدگاه ها نیز تفاوت های فرهنگی وجود دارد. مردم در کشورهای غربی اغلب خود را مستقل تصور می کنند ، در حالی که مردم در کشورهای شرق آسیا بیشتر خود را به هم وابسته می پندارند. اقدامات ذهن آگاهی از کشورهای شرق آسیا نشأت گرفته است و پولین حدس می زند که ذهن آگاهی در این زمینه ها به وضوح جنبه اجتماعی داشته باشد. تمرین ذهن آگاهی در کشورهای غربی این زمینه را از بین می برد.

 

پولین می گوید: “علی رغم این اختلافات فردی و فرهنگی ، در هر شخص تنوع نیز وجود دارد و هر فردی در مقاطع زمانی مختلف می تواند به هر طریقی ، به صورت منفرد یا جمع ، به فکر خود باشد.”

 

یک پژوهش

 

در ابتدا ، آنها 366 سطح مشخصه شرکت کنندگان از استقلال را در مقابل وابستگی متقابل ، قبل از ارائه آموزش ذهن آگاهی یا تمرین سرگردانی ذهن به گروه کنترل ، اندازه گیری کردند. قبل از انجام کار ، به شرکت کنندگان در مورد فرصت های داوطلبانه پر کردن پاکت برای یک سازمان خیریه گفته شد.

 

 

در این آزمایش ، ذهن آگاهی منجر به کاهش رفتار مثبت اجتماعی در میان افرادی شد که تمایل به استقلال

داشتند.

 

 

در آزمایش بعدی ، به جای اینکه یک ویژگی به سادگی اندازه گیری شود ، 325 شرکت کننده تشویق شدند که با انجام یک تمرین کوتاه اما موثر تر، به یک روش دیگر متمایل شوند ، که باعث می شود مردم به طور مستقل یا وابسته به یکدیگر فکر کنند.

 

روشهای آموزش و کنترل ذهن آگاهی همان آزمایش اول بود ، اما در این حالت ، از شرکت کنندگان بعداً پرسیده شد که آیا می خواهید برای کمک به جمع آوری پول برای یک سازمان خیریه ، برای گفتگوی آنلاین با اهداکنندگان بالقوه ثبت نام کنید.

 

ذهن آگاهی باعث شد افراد مستقل 33٪ کمتر داوطلب شوند ، اما منجر به 40٪ افزایش احتمال داوطلب شدن در همان سازمان در میان افرادی که ذهنیت اجتماعی داشتند ، بود.

 

نهایتا

 

نتایج نشان می دهد که آگاهی و ذهنیت را با دستورالعمل هایی توضیح دهید که چگونه می توان مردم را در رابطه با روابط و جوامع خود فکر کرد ، زیرا درگیر تمرین های ذهن آگاهی هستند ، ممکن است به آنها اجازه دهد نتایج مثبت شخصی و اجتماعی را ببینند. و نمی توان برای همه یک نسخه پیچید.

 

پولین می گوید: “ما باید به این فکر کنیم که چگونه بیشترین بهره را از ذهن آگاهی ببریم.” “ما باید بدانیم که چگونه از این ابزار استفاده کنیم.”

 

ذهن آگاهی و تعیین درست اهداف : این 5 سوال مهم را در هنگام تعیین هدف از خود بپرسید.

ذهن آگاهی (مراقبه ذهن) برای استرس های ناگهانی