07136476172 - 09172030360 [email protected]

احساسات. از جمله احساسات مرتبط با غم و اندوه. ممکن است کلید بهبود افسردگی باشند سرکوب یا مسدود کردن احساسات فیزیکی مرتبط با احساساتی مانند غم و اندوه می تواند مانع از بهبود علائم افسردگی شود و ممکن است باعث بازگشت مجدد به افسردگی شود.

 

منبع: دانشگاه تورنتو

 

احساسات جسمی همراه با غم و اندوه می توانند به همان اندازه نامطلوب و شدید باشند – انقباض قفسه سینه. چشم های آبریزش و گلوی خام. به چند مورد اشاره می کنیم.

 

اما نورمن فارب. دانشیار روانشناسی در دانشگاه تورنتو میسیساگا. و زیندل سگال. استاد برجسته روانشناسی در اختلالات خلقی در دانشگاه تی اسکاربورو. دریافته اند که زنده نگه داشتن احساسات در مواجهه با استرس برای سلامتی بسیار مهم است. به خصوص برای کسانی که از افسردگی بهبود یافته اند.

 

در بزرگترین مطالعه تصویربرداری عصبی تا به امروز در زمینه روان درمانی برای جلوگیری از عود در افسردگی. محققان افسردگی گذشته را با تمایل بیشتری به خاموش کردن پردازش حسی در مواجهه با یک عامل استرس زا عاطفی مرتبط دانستند.

 

آنها همچنین دریافتند که مسدود کردن احساس با خطر بیشتر عود افسردگی مرتبط است.

 

ما دوست نداریم چیزهای بدی داشته باشیم. (اما) واقعاً به پیامدهای ایجاد تعادل بین تسکین کوتاه مدت و سلامت بلندمدت خود فکر نمی کنیم.

“تحقیق ما توضیح می دهد که چرا تلاش برای حفظ احساس بسیار مهم است. این زمینه را برای دیدن اینکه استرس عاطفی در واقع احساسات را از ما سلب می‌کند ایجاد می‌کند – و برای خنثی کردن استرس. باید با این اثر بازدارنده مقابله کرد.

 

این مطالعه که اخیراً در ژورنال NeuroImage: Clinical منتشر شده است. توسط فارب و سگال به همراه Ph.D. دانشجوی فیلیپ دزورمو. در بخش فارغ التحصیل علوم بالینی روانشناسی در دانشگاه تی اسکاربورو. و پروفسور دانشگاه کرنل. آدام اندرسون.

 

شرایط مطالعه

 

این مطالعه شامل 166 شرکت کننده بود که از افسردگی بهبود یافته بودند اما در برابر یک دوره آینده آسیب پذیر بودند. آنها به دو گروه تقسیم شدند. در یک دوره هشت هفته ای. یک گروه تحت درمان شناختی با تمرکز بر بهزیستی قرار گرفتند. در حالی که گروه دیگر تحت درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی قرار گرفتند.

 

بین جلسات شناخت درمانی. 85 شرکت‌کننده نیز در حین تماشای چهار کلیپ متوالی از برنامه‌های تلویزیونی که معمولاً محرک عاطفی را ایجاد نمی‌کردند. از طریق اسکن fMRI اندازه‌گیری شد. و همچنین کلیپ هایی از یک فیلم پر احساس مانند Terms of Endearment در سال 1983.

 

برای دو سال بعد. محققان هر دو ماه یک بار شرکت کنندگان را پیگیری کردند.

فارب می‌گوید که او و همکارانش در حین مطالعه اسکن‌های مغزی کسانی که عود می‌کردند. چیز جالبی کشف کردند: آن‌ها تمایل بیشتری به «خاموش شدن» داشتند.

 

هنگامی که در معرض کلیپ های ویدیویی دارای بار احساسی قرار می گیرند. قسمت هایی از مغز که احساسات را کنترل می کند. بیشتر از آنهایی که عود نکرده بودند. خاموش می شوند. محققان همچنین دریافتند کسانی که در طول کلیپ های فیلم احساس غم و اندوه بیشتری را گزارش کرده اند. لزوماً بیشتر در معرض عود بیماری نیستند.

 

فارب می‌گوید آنچه در واقع سطح افسردگی آنها را تعیین می‌کرد این بود که این غم و اندوه تا چه اندازه با یک خاموشی حسی همراه بود.

 

او می‌افزاید که وقتی مغز ما اطلاعات حسی را در حین خلق و خوی منفی خاموش می‌کند. فقط افکارمان باقی می‌ماند تا بفهمیم چه اتفاقی می‌افتد. اغلب. این افکار نمی توانند دید وسیع تری از آنچه در حال وقوع است ارائه دهند – و مسدود کردن احساسات بدنی افراد را در “حفظه پژواک” دیدگاه های منفی خود محبوس می کند.

 

افکار و احساسات

فارب توضیح می‌دهد که افکار ما آنجا هستند تا چیزها را پایین بیاورند تا بتوانید در طول زمان آنها را نگه دارید. و این خوب است تا زمانی که به روز می‌شوند – اما چیزی که آن را به روز می‌کند. احساسات جدید است.

 

محققان می گویند که یافته های آنها به توضیح اینکه چرا موقعیت های منفی زندگی روزمره – مانند انتقاد در یک جلسه کاری یا جر و بحث با همسرتان – می تواند باعث عود بیماری در فردی شود که از افسردگی بهبود یافته است. توضیح دهد.

 

سگال می‌گوید چنین رویدادهای به ظاهر جزئی می‌تواند باعث ایجاد احساس عمیق‌تر بی‌کفایتی و بی‌ارزشی در افرادی شود که سابقه افسردگی دارند. این خلق منفی با افکار مربوط به خود گره می‌خورد و می‌تواند به راحتی در طول زمان تداوم یابد. و فرد می‌تواند احساس بدتری داشته باشد.

 

“اگر فرد این احساسات بدنی را سرکوب کند. افکار او به واکنش های افسردگی بیشتر و بیشتر تبدیل می

شود.”

 

فارب اضافه می‌کند که این مطالعه می‌تواند به محققان بالینی کمک کند تا ارزیابی‌های جدیدی در مورد مهار حسی به عنوان یک نشانگر خطر برای افسردگی ایجاد کنند. همچنین می‌تواند به توسعه درمان‌های هدفمند کمک کند که به افرادی که از افسردگی بهبود می‌یابند کمک می‌کند تا احساسات خود را در طول روز بهتر متوجه شوند. که به نوبه خود می‌تواند به آن‌ها کمک کند با خلق‌های منفی مقابله کنند که می‌تواند احساسات را خاموش کند و تفکر افسردگی را «قفل کند».

 

ما مجبور نیستیم منتظر بمانیم تا فرد واقعاً به بدترین سطح ممکن برسد . جایی که برای بیرون کشیدن آنها منابع. زمان و تلاش زیادی لازم است.”

 

«می‌توانید متوجه شوید که آیا فرد شروع به تطبیق با مشخصات فردی می‌کند که واقعاً حسی-اجتناب می‌کند. ما می توانیم قبل از اینکه فرد سر کار حاضر نشود یا از بچه هایش مراقبت کند. به آن رسیدگی کنیم.

 

https://neurosciencenews.com/sensation-depression-20431/

میکروبیوم روده چه ارتباطی با افسردگی دارد؟

 

تاثیر روش میدان الکترومغناطیسی پالسی(PEMF)بر اضطراب و افسردگی