اصطلاح گیمیفیکیشن به اضافه کردن مکانیک بازی به تجربیات غیر بازی اشاره دارد. طراحی بازی مانند. کمک می کند تا محتوا و محصولات سرگرم کننده تر و جذاب تر شوند. راهحل های گیمیفیکیشن را میتوان برای هر چیزی از برنامه آموزش کارکنان گرفته تا برنامه وفاداری مشتری به کار برد.
طراحی بازی مانند کمک میکند تا محتوا و محصولات سرگرمکنندهتر و جذابتر شوند.
گیمیفیکیشن بیشتر از یادگیری یک زبان جدید یا رسیدن به سطح بعدی بازی ویدیویی مورد علاقهتان است. در اینجا دو نمونه از کسبوکارهایی است که از تاکتیکهای گیمیفیکیشن برای تشویق افراد به روشهای کاملاً متفاوت استفاده میکنند.
آکادمی خان (Khanacademy)
آکادمی خان یک انجمن یادگیری آنلاین است که به کاربران امکان میدهد دورههای پیشرفته ریاضی. علوم. علوم انسانی و اقتصاد را بگذرانند—— همه به صورت رایگان.
هنگامی که شانتانو سینها. رئیس آکادمی خان. برای اولین بار جامعه را ایجاد کرد. مکانیسم های بازی برخی از اولین تاکتیک های یادگیری بودند که او معرفی کرد:
«بیشتر بازیها به شما احساس موفقیت و پیشرفت فوری میدهند. به جای اینکه منتظر پایان سال باشید تا نمره خود را بگیرید. تصور کنید با هر کاری که هر روز انجام میدهید. حس پیشرفت را در خود جمع کردهاید. پیشرفت را نباید با فشرده کردن شب قبل و پشت سر گذاشتن فینال سنجید. باید با اعمال و عادات کاری خوب هر روز اندازهگیری شود و اینکه چقدر دانش خود را حفظ کرده و به کار میگیرید.»
برای سینها. بدیهی بود که بازی ها باید در یادگیری گنجانده شوند. حساب AP؟ خیلی خسته کننده به نظر می رسد. درست است؟ اما اینجاست که یک استراتژی گیمیفیکیشن به کمک می آید و همه چیز را زنده می کند.
در آکادمی خان. اجرای گیمیفیکیشن به این معناست که دانشآموزان میتوانند جوایز. نشانها و حتی ارتقاء سطح کسب کنند.
توجه کنید که این چیدمان چقدر شبیه به سطوح و چالشهایی است که Duolingo در برنامه خود به کار میبرد. هر دو به شما یک ایده واضح از پیشرفت شما و همچنین اهدافی را که باید به سمت آن سوق دهید به شما می دهند. و از آنجایی که بازیها مختص کاربر هستند. هر مسیری که کاربران طی میکنند منحصربهفرد است— شما همیشه در سفر یادگیری شخصی خود هستید.
گیمسکوپ CRM
تا کنون. ما واقعاً فقط در مورد ماهیت رقابتی بازی ها از نظر رقابت شخصی صحبت کرده ایم (یعنی می خواهید بهتر از قبل انجام دهید). با این حال. بازی ها رقابت را در میان گروه های مردم نیز تقویت می کند.
این عنصر بازی همچنین میتواند در دنیای کسبوکار – بهویژه در فروش. استفاده شود. بر کسی پوشیده نیست که محیطهای فروش گاهی اوقات میتوانند کمی رقابتی شوند. و نمایندگان برای رسیدن به اهداف ماهانه خود تلاش میکنند. بنابراین ترکیب کمی رقابت سالم کاملاً منطقی است.
CRM Gamescope این کار را انجام می دهد و بازی را برای تیم های فروش زنده می کند. با Gamescope. نمایندگان فروش می توانند ببینند چه کسی توانسته است بیشترین معاملات را ببندد یا بیشترین سرنخ را تبدیل کند. این امر به نفع تعدادی از سهامداران کلیدی در یک شرکت است:
- تکرارها از آنجایی که غرامت اغلب بر اساس دستیابی به اهداف است. نمایندگان فروش روش ملموس تری برای درک و تجسم پیشرفت به سمت سهمیه خود دارند.
- مدیران با افزایش انگیزه تکرارها در طول بازی. مدیران احتمالاً مجبور خواهند شد کمتر آنها را برای رسیدن به اهدافشان تحت فشار قرار دهند.
- شرکت. نمایندگان با انگیزه و مدیران موثرتر = معاملات بیشتر!
البته. ما نمیتوانیم به افت احتمالی گیمیفیکیشن در این زمینه اشاره نکنیم. به عنوان مثال. نمایندگان می توانند معاملات بد را ببندند تا قهرمان معاملات ماه شوند. یا بدتر از آن. فضای رقابتی می تواند کمی زشت شود و باعث درگیری شود. مانند بسیاری از چیزها در زندگی. اعتدال کلیدی است
چگونه ویدیوهای کسب و کار خود را گیمیفی کنیم؟
گیمیفیکیشن میتواند فراتر از حوزه برنامهها و ابزارهای مفید برای یادگیری باشد. همچنین میتوانید از تکنیکهای گیمیفیکیشن برای ایجاد تجربههای ویدیویی تجاری به یاد ماندنی برای برند خود استفاده کنید.
در اینجا سه راه ساده برای ایجاد یک تجربه گیمیفی برای مخاطبان خود آورده شده است:
- ویدئوهای رسانههای اجتماعی را در استوری فیسبوک یا اینستاگرام که شامل آزمونها و نظرسنجیهای سرگرمکننده پس از ویدئو میشود. قرار دهید. اگر یک شرکت B2B SaaS و متخصص در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هستید. ممکن است سوالاتی در مورد تجربیات مشتری واقعی در قالب چند گزینه ای برای کاربران بپرسید.
- وقتی رویدادهای ویدیویی زنده را به عنوان یک برند میزبانی میکنید. یک عنصر گیمپلی تعاملی را در آن قرار دهید. شاید این به شکل انتخاب دو شرکت کننده تصادفی باشد تا در چالش دانش صنعت به صورت زنده در دوربین انتخاب شوند. شاید برنده بتواند برای مدت معینی به صورت رایگان به نرم افزار شما دسترسی داشته باشد.
- برای انگیزه دادن به افراد بیشتر برای شرکت در رویداد ویدیویی زنده کسب و کارتان. به 10 تا 15 شرکت کننده اول که به صورت زنده میپیوندند. یک جایزه ویژه ارائه دهید. ارائه یک جایزه نه تنها به افزایش حضور کلی کمک می کند. بلکه افراد بیشتری نیز تمایل دارند به موقع به ویدیوی زنده شما بپیوندند.
وقتی صحبت از تجربه بازی سازی برای ویدیوهای کسب و کار شما می شود. همه چیز در مورد خلاقیت است. به این فکر کنید که چه نوع سیستم پاداشی به افزایش دوپامین کمک می کند تا مردم انگیزه داشته باشند که به تماشای محتوای ویدیوی شما. چه به صورت زنده یا از قبل ضبط شده. ادامه دهند.
وقتی صحبت از تجربه بازی سازی برای ویدیوهای کسب و کار شما می شود. همه چیز در مورد خلاقیت است.
چرا کسب و کار شما باید از گیمیفیکیشن استفاده کند؟
چه در حال طراحی یک سیستم نصب کاربر جدید برای وبسایت خود باشید و چه صرفاً به دنبال استفاده از مکانیسمهای سرگرمکننده بازی برای ایجاد مشارکت کارکنان هستید. علم پشت گیمیفیکیشن برای بسیاری از زمینهها در دنیای بازاریابی کاربرد دارد.
گیمیفیکیشن می تواند به ویژه برای ویدیوهای تجاری به عنوان راهی برای افزایش تعامل و تعامل کاربر مفید باشد. مطالعه روشی که کسبوکارهای دیگر از این مفاهیم استفاده میکنند تا توجه مردم را جلب کنند و دوباره بازگردند. میتواند به شما کمک کند محتوای ویدیویی ارائه دهید که همین کار را انجام دهد.
سید مهدی ساداتی هستم. عاشق مغز! داروساز و دانشجوی دکترای تخصصی علوم اعصاب. عضو تیم مرکز سلامت مغز دانا! از علاقه هام شناسوندن کارایی های هیجان انگیز مغز به زبان ساده به آدمهاست! جست و جو می کنم در افسردگی، داروهای موثر بر مغز و سایر بیماری های حوزه ی روان و البته نوروپلاستیسیتی!