07136476172 - 09172030360 [email protected]

نوجوانانی که سابقه خودزنی دارند آستانه قابل توجهی بالاتر برای درد هستند نوجوانانی که در زندگی خود پنج بار یا بیشتر آسیب دیده اند آستانه درد به طور قابل توجهی بالاتر از کسانی است که هرگز به خود آسیب نرسانده اند. و میزان خودکشی در این افراد بالاتر است.

 

تحقیقات جدید از انستیتوی روانپزشکی ، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) در کالج کینگ لندن با همکاری دانشگاه گلاسگو نشان داده است که نوجوانانی که در زندگی خود پنج بار یا بیشتر آسیب دیده اند آستانه درد نسبت به نوجوانانی که چنین نکرده اند.

 

این مطالعه ، که در JAMA Network Open منتشر شده است ، بزرگترین مطالعه در نوع خود است که به بررسی رابطه بین آسیب به خود و احساس بدن می پردازد ، نشان داد که آستانه حساسیت ، چه دردناک و چه غیرمستقیم ، به میزان قابل توجهی با خودزنی در گذشته افزایش می یابد.

فاکتورهای خطر خودکشی در نوجوانان (طبق مطالعات)

64 شرکت کننده در سنین بین 12 تا 17 سال از ترکیبی از مراکز مراقبت از اجتماع و مسکن و همچنین مدارس و گروههای جوانان در لندن و گلاسگو جذب شدند. هر فرد تحت یک سری 13 آزمایش قرار گرفت ، از جمله آستانه های تشخیص حرارتی و درد ، و آستانه های درد تحت فشار برای تعیین اینکه در چه نقطه ای تغییر احساس را تشخیص داده اند یا ابتدا احساس درد کرده اند.

 

از شرکت کنندگان در هیچ مرحله ای خواسته نشد درد را تحمل کنند .

 

خودکشی دومین علت مرگ و میر در بین نوجوانان است و خودآزاری قوی ترین پیش بینی کننده خودکشی است. محققان اکنون می گویند که این

پتانسیل بالینی را دارد تا بتواند یک آزمایش موثر برای شناسایی جوانان در معرض بالاترین خطر باشد.

 

دکتر دنیس اوگرین ، نویسنده اصلی تحقیق از King’s IoPPN ، گفت: “میزان خودزنی و خودکشی در کودکان و نوجوانان در انگلیس افزایش یافته است و ما معمولاً شاهد هستیم که اولین قسمت های خودآزاری در حوالی سن 12 سالگی رخ می دهد.

 

“از مطالعاتی که ما انجام دادیم ، می توان دریافت که نوجوانانی که در گذشته 5 بار یا بیشتر خودزنی کرده اند ، آستانه درد به طور چشمگیری بالاتر است ، به ویژه در افرادی که تحت مراقبت هستند.”

 

جوانان تحت مراقبت کمتر از 1٪ جمعیت زیر 18 سال انگلیس را تشکیل می دهند ، اما تقریبا نیمی از خودکشی ها را تشکیل می دهند. هنوز یک نشانگر زیستی قابل اعتماد برای خودکشی وجود ندارد ، اما این چیزی است که دکتر اوگرین امیدوار است بتواند آن را تغییر دهد.

آستانه درد بالاتر، خودزنی بیشتر و در آن زمان است که می توان گفت خطر بیشتری برای خودکشی  وجود دارد. “

 

محققان اکنون امیدوارند که این یافته ها با استفاده از سنسور فشار برای شناسایی موثر افراد در معرض خطر به یک آزمایش ساده تبدیل شود تا بتوان از آنها پشتیبانی هدفمند کرد.

پروفسور استفان مک ماهون ، نویسنده اصلی مطالعه King’s IoPPN ، گفت: “ما در بسیاری از گروههای مختلف بیمار از این اقدامات کمی برای عملکرد حسی استفاده کرده ایم و من از میزان تأثیرات دیده شده در این جوانان که به خود آسیب می زنند متعجب هستم. ”

 

چیزی که ما هنوز نمی دانیم این است که آیا حساسیت به بیش از حد درد از عواملی است که از قبل برای خودآزاری به وجود آمده است یا نه نتیجه آن. یافته های ما مبنی بر اینکه نوجوانان تحت مراقبت دارای ناهنجاری حسی هستند ، صرف نظر از اینکه به خود آسیب زده اند یا نه ، قابل توجه است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. ”

 

King’s IoPPN با مشارکت South London و Maudsley NHS Foundation Trust و موسسه خیریه Maudsley در حال گشایش یک مرکز پیشرو در جهان برای سلامت روان کودکان و جوانان است. انتظار می رود مرکز کودکان و جوانان Pears Maudsley در سال 2023 افتتاح شود و محققان و پزشکان را برای کمک به یافتن راه حل هایی که زمینه را برای سلامت روان کودکان تغییر می دهد ، گرد هم خواهد آورد.

 

توجه به سلامت روان کودکان و نوجوانان بسیار مهم است. و تاثیراتی که بر آن ها در سنین پایین اعمال می شود می تواتد تا بزرگسالی بماند. بنابراین پایش سلامت جسمی و روانی توجه زیادی را از سوی ارگان های دولتی، مدرسه و خانواده را می طلبد.

 

اگر در اطرافیان موردی را مشاهده کردیم می توانیم با یک متخصص سلامت رون مشورت کرده و راهنمایی بگیریم

 

 

 

سابقه خودکشی والدین و تنظیم احساسات: عوامل خطر در خودکشی کودکان

 

روز جهانی “سلامت روان شناختی” با تمرکز بر “پیشگیری از خودکشی”

به این مقاله امتیاز دهید