07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

یک مطالعه جدید نشان می دهد، کودکان کم شنوا یا ناشنوا در مراحل اولیه زندگی باید مداخلات را شروع کنند. در ایالات متحده، همه ایالت ها برنامه های “مداخله زودهنگام” با بودجه دولت را برای کمک به والدینی که نوزادانشان ناشنوا یا کم شنوا هستند، تهیه کرده اند. در حالت ایده آل، این مداخله به زودی پس از تشخیص مشکلات شنوایی، در اولین فرصت زندگی آغاز می شود.

 

محققان دریافته اند وقتی نوزادان قبل از 6 ماهگی در برنامه ها ثبت نام می شوند، به رشد زبان آنها کمک می کند.

مطالعه جدید نشان می دهد که آنها را همچنین برای مهد کودک، آماده می کند.

در واقع، بر اساس گزارشی که در 28 سپتامبر بصورت آنلاین در اطفال منتشر شد، به احتمال زیاد کودکانی که مشکل شنوایی ندارند، “آمادگی برای مهدکودک” را نشان می دهند.

آدنا دایسی، یک آسیب شناس گفتار زبان توضیح می دهد: “این مطالعه آنچه را که ما به آن باور داشته ایم تقویت می کند – هرچه زودتر شروع کنیم، بهتر است.”

وی گفت که این مهم است خانواده ها از وجود خدمات مداخله زودهنگام آگاه باشند و متخصص اطفال، آنها را به منابع مورد نیاز هدایت کند.

 

حتی در شرایطی که نوزادان بسیار کوچک هستند، حمایت از والدین – که متمرکز بر نحوه تعامل آنها با کودک کم شنوا است – بسیار مهم است.

 

“ما در تلاش هستیم تا از تأخیر [رشد] جلوگیری کنیم.”

انواع مختلفی از خدمات مداخله زودرس وجود دارد و مشخص نیست که این امر چگونه با آمادگی در مهد کودک بچه ها ارتباط دارد.

“همچنین مشخص نیست که آیا این خدمات عمدتا از زبان اشاره، زبان گفتاری یا ترکیبی استفاده می کنند یا اینکه کودکان چند بار برای کمک به شنوایی خود، از کاشت حلزون استفاده می کنند.”

آنچه یافته ها نشان می دهد پشتیبانی از اصل پایه برنامه های مداخله زودهنگام دولت است.

“برنامه ها هدف “1-3-6” دارند. نوزادان تازه متولد شده باید از نظر مشکلات شنوایی قبل از 1 ماهگی (و در حالت ایده آل در بیمارستان، درست پس از تولد) غربال شوند.

نوزادانی که در این غربالگری مشکل آن ها تشخیص داده می شود، باید قبل از 3 ماهگی ارزیابی تشخیصی داشته باشند. همچنین، خدمات مداخله باید قبل از 6 ماهگی شروع شود.

آمار نشان می دهد که بیشتر نوزادان ایالات متحده غربالگری نوزادان را انجام می دهند. اما همه نوزادانی که مشکل شنوایی دارند، زودتر از موعد مقرر در خدمات ثبت نام نمی شوند.

به گفته ماینزن در، موانع مختلفی وجود دارد. بعضی اوقات والدین ترجیح می دهند دیر وارد عمل شوند، غافل از اینکه مداخله اولیه بسیار بهتر است.

در دسترس بودن درمانگران آموزش دیده، مسئله دیگری به ویژه در مناطق روستایی است. اما سرویس هایی که غالباً در خانه های خانواده ها ارائه می شوند، در صورت لزوم می توانند کمک کننده باشند.

برای این مطالعه، تیم محققان، اطلاعات 385 کودک اوهایو را که با کم شنوایی دائمی تشخیص داده شده اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. تقریباً 58٪ قبل از 6 ماهگی مداخله را شروع کرده بودند. بقیه بعداً ثبت نام شدند – معمولاً قبل از 1 سالگی.

از میان کودکانی که زودتر شروع کرده بودند، 34 درصد آمادگی برای مهد کودک ها را نشان دادند.

در مقابل، این تنها در مورد 21 درصد از کودکانی که بعداً خدمات مداخله را شروع کرده بودند، صادق بود.

 

آمادگی به این معنی است که کودکان مهارت های زبانی و عددی، رشد جسمی و توانایی های اجتماعی مورد انتظار سن کودکستان را دارند.

 

به نظر می رسد کودکانی که هنوز در آن سطح نیستند یا به “آمادگی” نزدیک می شوند یا “در حال آماده شدن” هستند.

“هنوز جای پیشرفت وجود دارد.”

یک احتمال می تواند گسترش خدمات از طریق پیش دبستانی باشد. در حال حاضر، برنامه های دولتی از بدو تولد تا 3 سالگی به کودکان خدمات ارائه می کنند.”

 

والدین تشویق می شوند هر گونه نگرانی در مورد شنوایی کودک خود را به پزشک متخصص اطفال اطلاع دهند. این شامل تشخیص به موقع پس از یافتن مشکل در غربالگری شنوایی نوزاد تازه متولد شده و وارد شدن به برنامه مداخله در اسرع وقت پس از تشخیص است.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

Screening kindergarten readiness

به این مقاله امتیاز دهید