07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر احساس می کنیدشغلتان تمام فرصت ها و لذت های  زندگی شما را می گیرد، تنها نیستید. رندی سایمون،  می‌گوید: «حدود 40 تا 50 ساعت کار در هفته برای اکثر مردم کافی است. سایمون قبل از گرفتن مدرک دکترا، سال‌ها در بخش منابع انسانی شرکت به‌عنوان مربی حرفه‌ای و اجرایی کار می‌کرد. اعتیاد به کار ممکن است زمینه ساز کار بیش از حد باشد.

اما به سادگی شمارش ساعات کار می تواند فریبنده باشد. سایر عواملی که می توانند منجر به فرسودگی شغلی شوند عبارتند از: مدت زمان رفت و آمد، مسئولیت های بیرونی، محیط شغلی، احساس قدردانی و رضایت شغلی.

درعوض، هماهنگ کردن با بدنتان ممکن است مفیدتر باشد. سیمون می‌گوید: «مواظب لحظه‌ای باشید که نمی‌توانید از تعطیلات  خود لذت ببرید. “اگر کار شما همه کاره باشد، سالم نیست.” برای دیدن اینکه آیا بدن شما با هر یک از این علائم هشدار دهنده به حجم کاری شما پاسخ می دهد،   با مت همراه باشید.

1. اگر برای آرامش به الکل روی می آورید

کار بیش از 40 ساعت در هفته می تواند احتمال مصرف مقادیر “خطرناک” الکل را افزایش دهد.

مصرف بیش از حد الکل همچنین می تواند خطر ابتلا به شرایط تهدید کننده زندگی را افزایش دهد.

این را امتحان کنید: از مسیر رفت و آمد خود برای استراحت خود  استفاده  می کنید. از جمله گوش دادن به موسیقی یا کتاب هایی که انژی مثبت دارند

این زمان از بازگشت و در مسیر خانه بودن مهم است.  زیرا زمانی برای  انرژی‌گیری مجدد است. شما باید از آن به عنوان یک فرایند انتقال بین کار و خانه استفاده کنید. اگر در طول کار روزانه خود، با رایانه کار می کنید، سعی کنید از استفاده از نمایشگرها در خانه خودداری کنید. در عوض، به لیست پخش  خود، یک کتاب صوتی یا یک پادکست مورد علاقه خود گوش دهید.

2. بهره وری شما متوقف شده است

اگر ساعات کاری خود را بدون نتایج قابل توجه افزایش داده اید، ساعات طولانی تر احتمالاً بهره وری شما را کاهش می دهد. یک مقاله تحقیقاتی استنفورد نشان داد که افرادی که 70 ساعت در هفته کار می‌کنند، در واقع نسبت به همتایان خود که 56 ساعت کار می‌کنند، کار بیشتری انجام نمی‌دهند. سیمون اضافه می‌کند: «ما قرار نیست هر دقیقه از روز سازنده باشیم.

این مورد را امتحان کنید: فهرستی از وظایفها تهیه کنید

برای جلوگیری از غرق شدن در کارها، از پرداختن به همه چیز به یکباره خودداری کنید. انجام وظایف چندوظیفه ای در واقع ممکن است باعث شود کار کمتری انجام دهید. در عوض، سایمون پیشنهاد می‌کند هر روز سه اولویت اصلی خود را رعایت کنید. استفاده از روش انجام کارها (GTD) که بر مدیریت زمان و سازمان تمرکز دارد، می تواند به شما در کارایی و بهره وری کمک کند.

3. خواب کافی ندارید و در طول روز دچار خستگی می شوید

این یک فرمول ساده است: بیشتر بیدار ماندن منجر به خواب کمتر و خستگی بیشتر در طول روز می شود. سیمون می‌گوید: «اگر در طول روز کاری برای مدت زمان طولانی شارژ می‌کنید، آرام کردن ذهنتان در زمان خواب بسیار سخت است. اما بد خوابی فقط شما را بد خلق نمی کند. بهره وری را کاهش می دهد در حالی که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش می دهد.

این کار را امتحان کنید: به خودتان استراحت بدهید

آتلانتیک گزارش می دهد که تعادل کامل کار و استراحت 52 دقیقه کار متوالی و 17 دقیقه برای استراحت است. بنابراین در طول روز 17 دقیقه استراحت کنید یا بیرون بروید. یا با یک دوست صحبت کنید یا حرکات کششی سبک انجام دهید. این کار ممکن است به شما کمک کند بر خواب آلودگی روزانه غلبه کنید.

4. احساس دمق بودن  و کاهش خلق کرده اید

شما در طرز فکر «زندگی برای آخر هفته ها»  را دارید(مگر اینکه آخر هفته ها هم کار کنید). مشغولیت  بیش از حد می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. در یک مطالعه دریافتند که کارگرانی که 11 ساعت در روز کار می‌کنند، نسبت به افرادی که 7 تا 8 ساعت کار می‌کنند، بیشتر با افسردگی مبارزه می‌کنند.

این  کار را امتحان کنید: مراقبه ذهن آگاهی

«اینکار به شما کمک می‌کند که حضور داشته باشید تا ذهنتان به 100 جهت نرود. سایمون می‌گوید، این کار مثل زدن دکمه تنظیم مجدد است. او توصیه می کند که یک کارگاه مدیتیشن را امتحان کنید یا به یک درمانگر مراجعه کنید. شما حتی می توانید از یک برنامه مدیتیشن در خانه خود استفاده کنید.

5. قلب شما هم بیش از اندازه فعالیت می کند

ممکن است واقعا متوجه آن نشوید، اما استرس کاری می‌تواند هورمون کورتیزول را ترشح کند که برای قلب شما سخت است. این به نوبه خود می تواند خطر سکته مغزی ، بیماری عروق کرونر ، دیابت نوع 2 و حتی سرطان را افزایش دهد.

این کار را امتحان کنید: بعضی از کارهای مربوط به شغل خود را در دفتر کارتان ایستاده انجام دهید

میز ایستاده تنها راه حل برای پیشگیری از نشستن زیاد نیست. سعی کنید جلسات ایستاده بیشتری برگزار کنید یا با همکاران خود برای استراحت قهوه برنامه ریزی کنید که نیاز به پیاده روی سریع در خارج از منزل دارد. همچنین می‌توانید ناهار را به‌جای میز خود در محل مشترک صرف کنید. هر قدم مهم است!

6. کمر و گردن شما درد می کند

تکرار همیشه چیز خوبی نیست. در مطالعه ای در مجله طب کار و محیط زیست دریافتند که هر چه افراد ساعت های بیشتری کار کنند، خطر کمردرد در آنها بیشتر می شود. برای زنان، درد در گردن خود را نشان می دهد. در حالی که برای مردان در قسمت پایین کمر است. سیمون می‌گوید: «این یک نشانه رایج استرس ناشی از تنش عضلانی است.

این  روش را امتحان کنید: یک درمانگر را در نظر بگیرید و با او مشورت کنید

اگر واقعاً با استرس دست و پنجه نرم می کنید، درمان می تواند به شما کمک کند. کمردرد یا مشکل خواب طبیعی نیست. سایمون می‌گوید صحبت کردن با کسی در مورد موقعیت شخصی‌تان می‌تواند به شما کمک کند از زندگی بیشتر لذت ببرید.

7. روابط شما در حال ضربه خوردن است

حتی اگر برای روابط وقت دارید، استرس، خستگی و افسردگی که به دلیل کار تجربه می کنید ممکن است بر آنها نیز تأثیر بگذارد.

این روش  را امتحان کنید: چیزهای سرگرم کننده را در اولویت برنامه خود قرار دهید

کار ممکن است بعد از ساعت کاری با شما همراه باشد، به خصوص اگر خوداشتغال باشید. برای رفع فشار، فعالیت های غیر کاری مانند ورزش، گوش دادن به موسیقی یا وقت گذاشتن با دوستان را در فهرست کارهای خود قرار دهید. سیمون می‌گوید: «مطمئن شوید که این چیزها در هفته شما گنجانده شده است یا اگر می‌توانید هر روز برنامه‌ریزی کنید.

روی تصویر بزرگ تمرکز کنید

جلو رفتن  در شغل نباید شما را بیمار کند. اگر ساعت‌های طولانی بدون پایان کار می‌کنید، ممکن است رئیس‌تان بتواند به شما کمک کند. به دستاوردهای خود و اینکه چگونه به شرکت کمک می کنید فکر کنید. سپس نزد رئیس خود بروید و آنها را مطرح کنید. سایمون می‌گوید، این را با این واقعیت دنبال کنید که متوجه می‌شوید ساعت‌های کاری شما را فرا گرفته است و شما آنقدر کارآمد نیستید.

فراموش نکنید که داشتن کارکنان شاد و سازنده به نفع شرکت شماست. سایمون می‌گوید: «این کمک می‌کند مردم بیشتر درگیر کارشان باشند و احتمال بیشتری برای ماندن و مشارکت داشته باشند.

واحد علوم اعصاب شناختی (حافظه، توجه و یادگیری)

آیا شما یک معتاد به کار هستید؟ در اینجا نحوه تشخیص اعتیاد به کار آمده است

استعفای نه چندان عالی: افراد بیکار بدتر و کمتر می خوابند