07136476172 - 09172030360 [email protected]

هیپنوتیزم که به آن هیپنوتیزم درمانی یا پیشنهاد هیپنوتیزم نیز گفته می شود. حالتی خلسه مانند است که در آن تمرکز شما افزایش یافته است. هیپنوتیزم معمولا با کمک درمانگر با استفاده از تکرار کلامی و تصاویر ذهنی انجام می شود. وقتی تحت هیپنوتیزم هستید. معمولاً احساس آرامش و آسودگی می کنید و نسبت به پیشنهادات بازتر هستید.

 

از هیپنوتیزم می توان برای کمک به کنترل رفتارهای ناخواسته یا کمک به مقابله بهتر با اضطراب یا درد استفاده کرد. این مهم است که بدانید اگرچه در طول هیپنوتیزم برای پیشنهادات بازتر هستید. اما کنترل رفتار خود را از دست نمی دهید.

 

چرا این کار انجام شده است

 

هیپنوتیزم درمانی می تواند روشی موثر برای مقابله با استرس و اضطراب باشد. به طور خاص. هیپنوتیزم می تواند استرس و اضطراب را قبل از یک روش پزشکی. مانند بیوپسی سینه. کاهش دهد.

 

هیپنوتیزم برای شرایط دیگر مورد مطالعه قرار گرفته است. از جمله:

 

  •     کنترل درد هیپنوتیزم ممکن است به درد ناشی از سوختگی. سرطان. زایمان. سندرم روده تحریک پذیر. فیبرومیالژیا. مشکلات مفصل گیجگاهی فکی. روش های دندانپزشکی و سردرد کمک کند.
  •     گرگرفتگی. هیپنوتیزم ممکن است علائم گرگرفتگی مرتبط با یائسگی را تسکین دهد.
  •     تغییر رفتار هیپنوتیزم با موفقیت در درمان بی خوابی. شب ادراری. سیگار کشیدن و پرخوری مورد استفاده قرار گرفته است.
  •     عوارض جانبی درمان سرطان هیپنوتیزم برای کاهش عوارض جانبی مربوط به شیمی درمانی یا پرتودرمانی استفاده شده است.
  •     شرایط سلامت روان هیپنوتیزم ممکن است به درمان علائم اضطراب. فوبیا و استرس پس از سانحه کمک کند.

 

خطرات

هیپنوتیزم انجام شده توسط یک درمانگر آموزش دیده یا متخصص مراقبت های بهداشتی یک درمان پزشکی ایمن. مکمل و جایگزین در نظر گرفته می شود. با این حال. هیپنوتیزم ممکن است در افراد مبتلا به بیماری روانی شدید مناسب نباشد.

 

واکنش های نامطلوب به هیپنوتیزم نادر است. اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  •     سردرد
  •     خواب آلودگی
  •     سرگیجه
  •     اضطراب یا پریشانی
  •     ایجاد خاطرات دروغین

 

هنگامی که هیپنوتیزم به عنوان روشی برای مقابله با رویدادهای استرس زا از اوایل زندگی پیشنهاد می شود. محتاط باشید. این عمل ممکن است باعث ایجاد احساسات شدید شود و باعث ایجاد خاطرات نادرست شود.

 

طرز تهیه

 

برای انجام هیپنوتیزم نیازی به آمادگی خاصی ندارید. اما بهتر است لباس راحتی بپوشید تا آرامش داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که استراحت خوبی دارید تا در طول جلسه تمایلی به خوابیدن نداشته باشید.

 

یک درمانگر یا متخصص مراقبت های بهداشتی را انتخاب کنید که دارای گواهینامه انجام هیپنوتیزم باشد. از کسی که به او اعتماد دارید توصیه بخواهید. در مورد هر درمانگری که مد نظر دارید بیاموزید. با پرسیدن سوالات شروع کنید:

 

  •     آیا در زمینه هایی مانند روانشناسی. پزشکی. مددکاری اجتماعی یا دندانپزشکی آموزش دیده اید؟
  •     آیا در تخصص خود در این منطقه مجوز دارید؟
  •     کجا به مدرسه رفتید و تحصیلات تکمیلی خود را کجا گذراندید؟
  •     چقدر در زمینه هایفوتراپی و از چه مدارسی آموزش دیده اید؟
  •     به چه سازمان های حرفه ای تعلق دارید؟
  •     چه مدت در تمرین هستید؟
  •     هزینه های شما چقدر است و آیا بیمه خدمات شما را پوشش می دهد؟

 

آنچه می توانید انتظار داشته باشید

درمانگر شما روند هیپنوتیزم را توضیح می دهد و اهداف درمانی شما را بررسی می کند. سپس درمانگر معمولاً با لحنی ملایم و آرام صحبت می کند و تصاویری را توصیف می کند که احساس آرامش. امنیت و رفاه را ایجاد می کند.

 

هنگامی که در حالت پذیرا هستید. درمانگر راه هایی را به شما پیشنهاد می کند تا به اهداف خود برسید. مانند کاهش درد یا از بین بردن هوس سیگار. همچنین ممکن است درمانگر به شما کمک کند تا تصاویر ذهنی واضح و معناداری از خود را در حال انجام اهدافتان تجسم کنید.

 

وقتی جلسه تمام شد. یا می‌توانید خود را از هیپنوتیزم خارج کنید یا درمانگر به شما کمک می‌کند تا به حالت آرامش خود پایان دهید.

 

برخلاف اینکه گاهی اوقات هیپنوتیزم در فیلم ها یا تلویزیون به تصویر کشیده می شود. در حین هیپنوتیزم کنترل رفتار خود را از دست نمی دهید. همچنین. شما به طور کلی از اتفاقاتی که در طول هیپنوتیزم می افتد آگاه هستید و به یاد می آورید.

 

ممکن است در نهایت بتوانید خودهیپنوتیزم را تمرین کنید. که در آن حالت هیپنوتیزم را به خود القا می کنید. شما می توانید در صورت نیاز از این مهارت استفاده کنید – به عنوان مثال. پس از یک جلسه شیمی درمانی.

 

نتایج

 

در حالی که هیپنوتیزم می تواند در کمک به افراد برای مقابله با درد. استرس و اضطراب موثر باشد. درمان شناختی رفتاری اولین خط درمان برای این شرایط در نظر گرفته می شود. هیپنوتیزم همچنین ممکن است به عنوان بخشی از یک برنامه جامع برای ترک سیگار یا کاهش وزن استفاده شود.

 

هر چند هیپنوتیزم برای همه مناسب نیست. به عنوان مثال. ممکن است نتوانید به طور کامل وارد یک حالت هیپنوتیزم شوید تا آن را مؤثر کنید. برخی از درمانگران معتقدند که هر چه احتمال هیپنوتیزم شدن شما بیشتر باشد. احتمال اینکه از هیپنوتیزم سود ببرید بیشتر است.

 

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/hypnosis/about/pac-20394405

فعالیت مغز هنگام هیپنوتیزم

هیپنوتیزم درمانی