07136476172 - 09172030360 [email protected]

براساس گزارش جدید موسسه میلکن با عنوان: “کاهش هزینه و خطر ابتلا به زوال عقل: توصیه هایی برای بهبود سلامت مغز و کاهش نابرابریها”(“Reducing the Cost and Risk of Dementia: Recommendations to Improve Brain Health and Decrease Disparities” ، تعداد آمریکایی هایی که با بیماری آلزایمر یا انواع دیگر زوال عقل زندگی می کنند تا 20 سال آینده به حدود 13 میلیون نفر خواهد رسید.”

تحقیقات موسسه میلکن تخمین می زند که تا سال 2020، تقریباً 4.7 میلیون زن در ایالات متحده دچار زوال عقل خواهند شد که تقریباً دو سوم افرادی را که با این بیماری زندگی می کنند، تشکیل می دهد.

تعداد زنان و مردانی که مبتلا به زوال عقل هستند، پیش بینی می شود تا سال 2040 نزدیک به دو برابر می شود، طبق این پیش بینی ها تعداد زنان به 8.5 میلیون نفر میرسد، و انتظار می رود تعداد مردان به 4.5 میلیون (از 2.6 میلیون در سال 2020) برسد. این گزارشات در “اجلاس آینده سلامت مغز” در موسسه میلکن در سال 2019 در واشنگتن دی سی منتشر شد”

طی 20 سال آینده، فشار اقتصادی زوال عقل از 2 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت و زنان بیش از 80 درصد از بار هزینه ها را به دوش می کشند.

 

 

نورا سوپر، نویسنده اصلی گزارش و مدیر ارشد انستیتوی میلکن برای آینده سالمندی توضیح می دهد: “طول عمر بیشتر شاید یکی از بزرگترین وموفقیت آمیزترین دستاوردها در سیستم بهداشت عمومی مدرن باشد.” “اما در کنار این موفقیت یکی از بزرگترین چالش های ما وجود دارد. خطر ابتلا به زوال عقل هر 5 سال بعد از 65 سالگی دو برابر می شود. تا سن 85 سالگی، تقریباً یکی از سه نفر به این بیماری مبتلا خواهند شد. “

وی افزود: ” ما باید تلاش های خود را برای کاهش هزینه و خطر ابتلا به زوال عقل افزایش دهیم.” شواهد جدید نشان می دهد که علیرغم سابقه خانوادگی و ژنتیک شخص، تغییر در شیوه زندگی مانند رژیم غذایی، ورزش و خواب بهتر می تواند سلامت را در هر سنی بهبود بخشد. “

 

 

توصیه ها و اهداف مفصلی برای سیاست گذاران، مشاغل و جوامع در جهت بهبود سلامت مغز، کاهش نابرابری  ارائه داده شده است تا مسیر این بیماری ویرانگر را تغییر دهیم.

1) آگاه سازی و تبلیغ در خصوص راهبردهایی برای حفظ و ارتقاء سلامت مغز برای همه سنین، جنس ها و جمعیت های متنوع 
2) دسترسی به آزمایشات شناختی و تشخیص زودرس را افزایش دهیم

3) افزایش فرصت ها برای مشارکت متنوع در تحقیقات و اولویت بندی بودجه برای رفع نابرابری های بهداشتی

4) خدمات و خط مشی هایی را ایجاد کنید که جوامع حمایتی و مکانهای کاری را برای افراد مبتلا به زوال عقل و مراقبان آنها، ترویج دهد

سارا لنز لاک، Policy & Brain Health در AARP بیان داشت: “همانطور که این گزارش جدید مهم نشان می دهد، زوال عقل یکی از بزرگترین چالش های بهداشت عمومی زمان ما است. همچنین، نشان می دهد که ما قدرت ایجاد تغییر را داریم، با کمک افرادی که در حوضه حفظ و ارتقاء سلامت مغز فعالیت دارند، پیشبرد تحقیق در زمینه علل و درمان زوال عقل، یا حمایت از مراقبینی که بار مسئولیت این بیماری را تحمل می کنند.”

جیل لزر، عضو هیئت مدیره موسسه UsAgainstAlzheimer اظهار داشت: “سلامت مغز مبارزه با آلزایمر را شامل می شود و کلید اصلی برای شکستن طلسم این مشکل، افزایش تشخیص زودهنگام، تسریع در تحقیقات – و پایان دادن به این بیماری است.” “این نگاه جدید توسط موسسه میلکن، توصیه ها و اقدامات مهم را برای کمک به حرکت ما به سمت یک سیستم بهینه از مراقبت های بهداشتی مغز ارائه می دهد.”

در میان یافته های دستیابی به این موفقیت، داده های جدید “کشفهای کلیدی در مورد تفاوت بین مغز مردان و زنان و چگونگی پیر شدن آنها پرده برداری کرده است. علاوه بر این، زنان به طور معمول مسئولیت مراقبت بیشتری نسبت به مردان را دارند. زنان مراقبان به احتمال بیشتری تحت تأثیر مسائل مالی قرار می گیرند و شغل خود را رها می کنند یا کار خود را برای مراقبت از یک عضو خانواده از دست می دهند.”

این تحقیق، گام مهمی را برای درک بهتر تأثیر زوال عقل در جمعیت های مختلف برداشته است و یادآور می شود که تلاش خود را در جهت افزایش سلامت مغز بیشتر کرده و از مشکلات بسیاری که در اثر این بیماری ها ممکن است در پیش رو داشته باشیم، پیشگیری کنیم.” 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

منبع:

Milken Institute

 

به این مقاله امتیاز دهید