07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

 

آیا موبایل خود را به محض بیدار شدن از خواب چک می کنید؟ آیا پس از اتمام کار به لپ تاپ خود پناه می برید؟شاید خوب باشد دیجیتال دیتاکس انجام دهید.  حتی اگر هنوز احساس سردرد، یا گردن درد نمی کنید یا چشمانتان خستگی را تجربه نمی کنند، دیتاکس می تواند مفید باشد.

با آنپلاگ شدن، می توانید تجربه ی واقعی زندگی را دوباره احساس کنید. ممکن است در ابتدا این کار دشوار باشد اما  در نهایت می تواند با اتصال شما به زندگی و افراد مهم زندگیتان کمک کننده باشد.

برای شروع از گام های کوچک شروع کنید و به تدریج خودتان را به چالش بکشید و این کار را ادامه دهید.

  1. در صورت لزوم کمک بگیرید

اگرفکر می کنید استفاده از گوشی هوشمندتان به اعتیاد تبدیل شده است کمک تخصصی بگیرید. کلاس ها و دوره های دیجیتال دیتاکسی هستند که به شما کمک می کنند و بر اساس برنامه هایی طراحی شده اند که برای ترک اعتیاد مناسب است.

  1. عصر ها گوشی را محدود کنید.

برای حمایت از سلامت جسمی و روانی تان، عصر ها کار با گوشی را محدود کنید. نور صفحه ی گوشی قبل از خواب اثرات مضری دارد. پژوهشگران هاروارد متوجه شدند این نور می تواند در تولید ملاتونین، کیفیت خواب و خلق اختلال ایجاد کند.

در گذر زمان، کار با گوشی هنگام شب  می تواند روی زمان خواب اثر بگذراد و آنرا کوتاه کند که این موضوع اثرات بلند مدتی روی سلامتی دارد.

  1. از مداد و کاغذ استفاده کنید.

این کار به چشم ها، مغز، انگشتان و کمرتان استراحت خوبی می دهد. از نور آبی گوشی دور بمانید و در عوض به مداد و کاغذ برگردید. این کار ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد اما به تدریج فواید آن را مشاهده می کنید. این کار هم چنین مسیر های عصبی جدیدی در مغز شما می سازد. می توانید با نوشتن لیست خرید، است کار ها یا حتی نقاشی کردن شروع کنید. این کار به شما حس رهایی و آزادی از وسایل دیجیتال را هدیه می دهد.

  1. راه های سرگرم کردن خود به جز صفحه ی براق گوشی را دوباره پیدا کنید.

درکنار این موضوع یاد بگیرید چه طور ذهن خود را آرام کنید. مدیتیشن یکی از راه های بسیار موثر در آرامسازی ذهنتان است. با دادن چندین لحظه در روز، به ذهنتان فرصت بدهید و از اینجا و اکنون لذت ببرید.

  1. کمی کمتر اجتماعی باشید.

فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر شکل های سوشال مدیا، ممکن است به شما  حس ارتباط بدهند و حس کنید بخشی از یک جمع بزرگ هستید، اما توجه و وقت زیادی را از شما می دزدند. اگر می خواهید کنترل زندگیتان را دوباره به دست آورید، این موارد را محدود کنید. یک بار صبح و یک بار شب این ها را چک کنید و در طول روز با آن ها کاری نداشته باشید.

منبع:

mindbodygreen

Open chat
Powered by