07136476172 - 09172030360 [email protected]

COVID-19 بزرگترین بحران بهداشت عمومی انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم است. لازم است فوراً مشخص شود که چرا بعضی از بیماران در مقابل این ویروس خیلی خوب عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مراقبت های ویژه دارند و ممکن است در اثر این بیماری جان خود را از دست دهند.

یک مطالعه جدید مشاهده ای با هدف شناسایی نشانگرهایی که پیش بینی کننده تأثیر COVID-19 بر بیماران است، توسط پزشکان و دانشگاهیان در North Bristol NHS Trust و دانشگاه بریستول در حال بررسی می باشد.

مطالعه DISCOVER (نشانگرهای DIagnostic و شدت بیماری COVID-19 تا Enable Rapid Triid) بر روی نشانگرهای خون و توانایی آنها در پیش بینی دوره بیماری همراه با فاکتورهای جمعیت شناختی مانند سن، جنس، ضعف و سایر شرایط پزشکی متمرکز شده است.

وقتی بیماران مشکوک یا تأیید شده با COVID-19 در بیمارستان بستری شوند، توسط تیم تحقیقاتی برای نمونه گیری خون و دسترسی به سابقه پزشکی خود مورد بررسی قرار می گیرند.

سپس این بیماران به مدت 28 روز از راه دور پیگیری می شوند و پیشرفت بالینی آنها ثبت می شود. نمونه های خون از این مطالعه برای تحقیقات آینده به صورت ناشناسانه ذخیره می شوند.

یکی از نشانگرهای زیستی که تیم تحقیقاتی آن را آزمایش خواهد کرد، suPAR است (گیرنده فعال کننده پلاسمینوژن محلول در اوروکیناز) که قبلاً نتایجی را از داده های یونان در کنار سایر تست های مرسوم مانند تروپونین، NT-proBNP و فریتین، نشان داده است. این تیم همچنین مولکولهای مختلفی را بررسی می کنند که سیستم ایمنی بدن را کنترل و معروف به “سایتوکاین ها” هستند.

این مسئله بسیار حائز اهمیت است، زیرا اگرچه اکثر بیماران مبتلا به COVID-19 به سرعت بهبود می یابند، در حال حاضر پزشکان هنوز بهترین راه پیش بینی این را نمی دانند که چه بیمارانی را در بیمارستان نگه دارند تا از نزدیک، نظارت بیشتری داشته باشند. این مسئله برای مدیریت ظرفیت تختهای بیمارستان بسیار مهم است.

دکتر دیوید آرنولد در North Bristol NHS Trust and NIHR پژوهشگر دکترا در دانشکده پزشکی بریستول: (THS)، اظهار داشت:

“ما امیدواریم که به سرعت این کار را منتشر کرده و نتایج خود را با دیگر مراکز بین المللی انگلستان و بین المللی به اشتراک بگذاریم تا امکان استفاده گسترده تر از نشانگرهای تبلیغاتی موفق پیش بینی شود. مطالعه ما می تواند به پزشکان در آینده کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام تست ها در مدیریت coronavirus مفید هستند و کدام ها مفید نیستند.”

 

 

یکی از نقاط قوت DISCOVER این است که علیرغم سرعت سریع کاربرد، تأیید اخلاقی و جمع آوری داده ها، برنامه هایی برای همکاری با محققان محلی و ملی در نظر گرفته شده است که هرگونه نمونه یا داده جمع آوری شده در دسترس قرار می گیرد. ما در یک دوره کوتاه همکاری های بسیاری را انجام داده ایم، از جمله با گروه UNCOVER و بهداشت عمومی انگلیس. ”

دکتر فرگوس همیلتون، پژوهشگر افتخاری، دانشکده پزشکی بریستول

همکاری ها شامل موارد زیر است:

توسعه و آزمایش آنتی بادی.
تدوین تکنیک های اندازه گیری سطح دارو برای درمان های بالقوه COVID-19؛
یافتن راه هایی برای اندازه گیری ویروس زنده در خون (با تنها یکی از دو آزمایشگاه در انگلستان که مجاز به همکاری با SARS-CoV-2 است).
درک “میکروبیوم” بیماران COVID-19 در بخش مراقبت های ویژه.
اندازه گیری اینکه بیماران مبتلا به سرطان پاسخ ایمنی متفاوتی نسبت به COVID-19 دارند.
آزمایش اینکه ژنهای بیمار (یا چگونگی فعال شدن آنها) بر پاسخ به COVID-19 تأثیر می گذارد.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

University of Bristol

به این مقاله امتیاز دهید