07136476172 - 09172030360 [email protected]

برخلاف تصور عمومی ، قرار گرفتن در معرض تلویزیون به خودی خود خطر ابتلا به نقص توجه در کودکان نوپا را افزایش نمی دهد.

 

یک بررسی جامع که در مجله Psychological Science منتشر شده است ، کار قبلی را که ادعا می کرد ارتباط مستقیمی بین نمایشگر و مشکلات توجه در کودکان نشان می دهد ، دوباره بررسی می کند. اگرچه مطالعات دیگر این یافته ها را منعکس نمی کند ، تحقیقات قبلی همچنان به طور گسترده توسط رسانه ها گزارش می شود.

 

“یافته های حاصل از مطالعه اصلی ، با بررسی بیشتر ، تأیید نشده است. ما دریافتیم که هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تلویزیون به خودی خود باعث ADHD یا هر نوع مشکل توجهی در کودکان خردسال می شود.

 

دیکسون گفت: “آنچه ما را در مورد تحقیق هیجان زده می کند این است که ما می توانیم از سرزنش والدین خودداری کنیم و یا

احساس گناه در مورد اجازه دادن به فرزندانشان برای تماشای تلویزیون در زمانی که آنها خیلی کوچک هستند.”

 

 

تحقیقات تازه گزارش شده شامل بررسی داده های مشابه مطالعه 2004 و استفاده از تجزیه و تحلیل چندرسانه ای – روشی است که شامل پرسیدن یک سوال و  تحقیق صدها روش مختلف برای تعیین اینکه هر بار پاسخ ها مشابه است.

 

از این روش برای ایجاد 848 تجزیه و تحلیل استفاده شد تا بفهمد آیا مشاهده اولیه تلویزیون باعث مشکلات بعدی در توجه می شود. اکثر قریب به اتفاق نتایج هیچ ارتباطی بین این دو نشان ندادند. به اعتقاد نویسندگان ، موارد معدودی که این کار را انجام دادند ، برخی از نتایج عجیب غریب  را در مجموعه داده ها منعکس می کنند که به احتمال زیاد نمایانگر دنیای واقعی نیستند.

ADHD یا بیش فعالی – نقص توجه و روش های نوین بهبود

 

تشخیص غلط ADHD: مشکلات عملکردی بینایی و نقص توجه-بیش فعالی می توانند علائم بسیار شبیه به یکدیگر داشته باشند

به این مقاله امتیاز دهید