07136476172 - 09172030360 [email protected]

از آنجا که بخش پزشکی دنیای دیجیتال از نرم افزارهای اولیه به دستگاه های پزشکی بسیار پیشرفته تغییر می یابد، ما شاهد فناوری هایی هستیم که مرز بین کامپیوتر و زیست شناسی را محو می کند. و سهم فزاینده ای از این استارتاپ ها در حال هدف قرار دادن مغز است.

زمینه تقویت فناوری عصبی شامل رابط های کامپیوتر- مغز، نوروپروتیک، نوروستیمولینگ، نورومانیتورینگ  و دستگاه های قابل کاشت است که نه تنها فعالیت سیستم عصبی را تقویت می کنند، بلکه قابلیت های آن را نیز گسترش می دهند. یکی از این پروژه ها Neuralink Elon Musk است که در حال توسعه “رابط ماشین- مغز برای اتصال انسان و رایانه” است. و حتی فیس بوک اعلام کرده است که قصد ایجاد رابط های دستگاه مغزی را دارد که به کاربران امکان می دهد با استفاده از افکار خود تایپ کنند.

در زیر، چند شرکت عصبی فناوری که  در اوایل و اواسط مرحله در حال کار در رابط های ماشین مغز، نوروپروتیک، نورومونیتورینگ و دستگاه های عصبی هستند را معرفی می کنیم.

 

 

1. Kernel

 

کرنل یک شرکت رابط کاربری مغز-ماشین است که توسط Bryan Johnson بنیانگذار شرکت پرداخت آنلاین Braintree و صندوق سیستم عامل، تأسیس و تأمین می شود. قصد ساخت پروتزهای حافظه را دارد که امکان ذخیره خارجی و بارگذاری متعاقباً حافظه های انسانی را در هیپوکامپ ایجاد می کند، این شرکت هم اکنون در حال کار بر روی روشی برای اندازه گیری و تحریک فعالیت الکتریکی بسیاری از سلولهای عصبی به طور هم زمان است. این فناوری از نظر بالینی برای بیماری هایی مانند افسردگی یا آلزایمر مورد استفاده قرار می گیرد.

بودجه کل: 100 میلیون دلار

 

 

2. Dreem


(که قبلاً Rythm بود) در فرانسه تأسیس شده و اکنون در سانفرانسیسکو موجود است، یک نوآوری فناوری عصبی است، وسیله ای  پوشیدنی را ساخته که روی سر قرار می گیرد و بر روی خواب تأثیر می گذارد. این دستگاه از الکترودهای EEG برای نظارت و تحلیل فعالیت مغز در طول خواب استفاده می کند. سپس از “فناوری رسانایی استخوان” برای تعدیل فعالیت مغز با انتشار صداهای ظریف در لحظاتی دقیق که شرکت ادعا می کند کیفیت کلی خواب عمیق را افزایش می دهد، استفاده می کند. این دستگاه با برنامه ای مرتبط است که معیارهای خواب و توصیه های شخصی شده را براساس عادت خواب کاربر نمایش می دهد.

 

بودجه کل: 57.5 میلیون دلار

 

 

 

3. Thync


Thync یک غلاف پوشیدنی کوچک ایجاد کرده است که به پشت گردن می چسبد و از نوروستیمولینگ برای مقابله با استرس و تقویت خواب بهتر استفاده می کند. محصول اصلی آنها Thync Relax Pro، از سطح کم تحریک الکتریکی برای فعال کردن مسیرهای عصبی در سر و گردن استفاده می کند. طبق گفته این شرکت، این مسیرها با مناطقی از مغز ارتباط برقرار می کنند تا به کنترل سطح استرس و کیفیت خواب کمک کنند. این محصول مخصوص افرادی است که مرتباً از استرس رنج می برند و به همین دلیل برای خوابیدن تلاش می کنند.

 

بودجه کل: 13 میلیون دلار

 

 

 

4. Halo Neuroscience


Halo Neuroscience در سانفرانسیسکو دستگاه تحریک کننده مغز به نام Halo Sport را توسعه داده است. این دستگاه با هدف تقویت کارایی تمرینات بدنی، پالس های الکتریکی ضعیفی را به مغز کاربر می فرستد. این محصول براساس مفهوم نوروپریمینگ، یعنی استفاده از تحریک الکتریکی برای افزایش ظرفیت پذیری در مغز قبل از فعالیت انجام می شود. طبق گفته این شرکت، در هنگام همگام شدن با تمرینات بدنی، این امر باعث افزایش قدرت، استقامت و حافظه ماهیچه ها می شود.

در ماه مه 2018، شرکت دوچرخه سواری ایالات متحده اعلام کرد که برای کمک به آموزش دوچرخه سواران خود با Halo همکاری می کند. هالو همچنین Yasi Baiani رئیس سابق مدیریت محصولات در FitBit را در آگوست سال 2018 استخدام کرد، یک نشانه احتمالی از اهداف این شرکت برای پیگیری تهاجمی تر در بازار مصرف.

 

بودجه کل: 24.7 میلیون دلار

 

5.Synchron


Synchron در حال توسعه وسیله ای قابل کاشت به نام Stentrode است که هدف آن فراهم کردن راهی ایمن برای بیماران فلج جهت دستیابی به کنترل مستقیم مغز برای دستگاه های کمک کننده حرکت است. این سیستم شامل یک دستگاه کوچک و انعطاف پذیر است که می تواند از طریق رگ های خونی مغزی عبور کند و به آن اجازه می دهد تا در مغز کاشته شود و داده های الکتریکی ساطع شده توسط نورون ها را تفسیر کند. این شرکت در حال حاضر در حال آماده سازی برای کارآزمایی های بالینی در مراحل اولیه برای ارزیابی ایمنی و امکان سنجی دستگاه برای کنترل مغز بیمار است. بنیانگذار و مدیرعامل Synchron، دکتر توماس آکسلی به دلیل فعالیت خود در S، برنده جایزه 2018 Advance Life Sciences Award Winner شد.

 

بودجه کل: 24.7 میلیون دلار

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

منبع:

cbinsights

به این مقاله امتیاز دهید