07136476172 - 09172030360 [email protected]

چندین مطالعه اولیه نشان داده است که افراد با گروه خونی O احتمالاً کمتر از افراد مبتلا به گروه خونی A ،B یا AB در بیمارستان بستری شده و آزمایش آن ها از نظر ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 کمتر مثبت شده است.

در گزارشی، محققان داده های نزدیک به 2،000 بیمار بستری شده برای ویروس کرونا COVID-19 را در ایتالیا و اسپانیا جمع آوری کردند. آنها دریافتند که در افراد مبتلا به گروه خونی نوع A، خطر نارسایی تنفسی افزایش یافته، در حالی که گروه خونی نوع O دارای اثر محافظتی است.

این بدان معنا نیست که هیچ خطری افراد مبتلا به گروه خونی نوع O را تهدید نمی کند، برخی از افراد با خون نوع O هنوز نارسایی تنفسی را تجربه می کنند. اما برای افرادی که می دانند گروه خونی آن ها A است، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 انجام دهند.

شرکت بیوتکنولوژی 23andMe همچنین داده های اولیه در مورد بیش از 750،000 را ارائه داده که نشان می دهد افراد مبتلا به گروه خونی نوع O بین 9 تا 18 درصد کمتر از سایر افراد آزمایش ویروس کرونا COVID-19 در آن ها مثبت نشان داده شده است و آنها به عنوان پایین ترین گروه خونی برای مثبت بودن آزمایش گزارش شده اند.

حتی در بین افرادی که در بیمارستان و مشاغل پر خطر کار می کنند و میزان مواجهه آنها با ویروس کرونا COVID-19 زیاد است، مانند مراقبت های بهداشتی و کارکنان، افراد مبتلا به گروه خونی O از 13 تا 26 درصد کمتر احتمال دارد که آزمایش ویروس کرونا در آن ها مثبت اعلام شده باشد.

 

 

مطابقت با تحقیقات پیشین

 

در مطالعات پیشین که در تاریخ 27 مارس منتشر شد، محققان چین به بررسی گروه های خونی 2،173 بیمار مبتلا به ویروس کرونا COVID-19 از سه بیمارستان ووهان پرداختند و آن را با گروه خونی 23386 نفر از شنزن و ووهان که مبتلا به ویروس کرونا COVID-19 نبودند، مورد بررسی و مقایسه قرار دادند. دانشگاه علم و فناوری جنوبی شنژن به همراه همکاران دریافتند که افراد مبتلا به گروه خونی O (منفی و O- مثبت) در مقایسه با گروه های خونی غیر O در مقابل خطر ابتلا به عفونت بیشتر در امان هستند.

مطالعات پپیشین همچنین نشان می دهند که افراد با گروه های خونی A مانند (A-مثبت ، A-منفی و AB-مثبت ، AB-منفی) در مقایسه با افرادی که گروه خونی غیر گروه A دارند، در معرض خطر بیشتری برای این بیماری بودند.

محققان در آمریکا در مطالعه دیگری، که در 10 آوریل منتشر شد، به بررسی گروه های خونی از 1،559 بیمار آزمایش شده برای ویروس کرونا COVID-19 در بیمارستان نیویورک پرداختند. از 682 نفری که آزمایش ویروس کرونا در آن ها مثبت بود، دریافتند که افراد مبتلا به گروه خونی A- مثبت و A- منفی 33 درصد بیشتر از سایر گروه های خونی تست آن ها مثبت اعلام  شده است.

 

 

این نتایج همچنین با تحقیقات در مورد گروه خونی و سندرم شدید تنفسی حاد (SARS) مربوط هستند، (یکی دیگر از بیماری های ویروسی تنفسی است که توسط یک نوع کورونا ویروس ایجاد می شود). در سال 2005، محققان هنگ کنگ دریافتند که به طور قابل توجهی کارمندان بیمارستان با گروه خونی O، احتمال کمتری برای  ابتلا به SARS دارند.

هنوز مشخص نیست که چگونه گروه خونی بطور خاص می تواند خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا را افزایش یا کاهش دهد. تحقیقات نشان داده اند که گروه خونی می تواند آنتی ژن های موجود در سطح سلول های خونی را تولید کند که این به نوبه خود آنتی بادی را برای مبارزه با عوامل بیماری زا تولید می کند.

در گروه خونی A، اتصال ویروس کرونا به آنتی ژن ها مهار می شود، این باعث می شود افرادی که دارای گروه خونی A هستند، نسبت به ابتلا به ویروس کرونا، بیشتر در معرض خطر باشند.

با توجه به شباهت بین SARS-CoV و ویروس COVID-19، تیم محققان نشان می دهند که این ارتباط ممکن است در مورد ویروس کرونا جدید نیز اتفاق بیفتد. با این حال، هنوز هم اطلاعات بیشتری برای اثبات این فرضیه مورد نیاز است.

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

 

  • Testing the association between blood type and COVID-191 infection, intubation, and death
  • ABO Blood Group and Susceptibility to Severe Acute Respiratory Syndrome
  • Relationship between the ABO Blood Group and the COVID-19 Susceptibility
  • 23andMe finds evidence that blood type plays a role in COVID-19
به این مقاله امتیاز دهید