07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

یوگا، روز به روز پرطرفدار تر می شود و راه خود را از باشگاه های ورزشی به برنامه های درمانی، مدت هاست باز کرده است

درمانگران، نه تنها برای سلامتی خودشان، یوگا کار می کنند، بلکه برنامه های یوگا را وارد فرایند های درمانی نیز کرده اند.

کاردرمانگران نیز درکنار دیگر درمانگران، از یوگا در برنامه های درمانی خود استفاده می کنند. این کاردرمانگران با نگرش جدیدی که وارد درمان همراه با یوگا می کنند، به شما کمک می کنند سلامت شخصی خود را بهبود دهید و از بیماری ها دوری کنید.

 

 

فواید سلامتی

پژوهش ها نشان می دهد یوگا به کاهش استرس،اضطراب، درد، خستگی، افسردگی و بی خوابی ، کاهش ریسک بیماری های قلبی  و فشار خون کمک می کند، عوارض سرطان را کاهش می دهد، به بهبود از بیماری هایی مانند سکته کمک می کند و ریسک بیماری هایی مانند پارکینسون را کاهش می دهد. یوگا همچنین به بهبود سلامت عمومی کمک می کند.

پژوهش های بسیاری نشان می دهند حرکت های یوگا ( یا آسانا ) و مدیتیشن یا ترکیب این دو با هم، به افزایش قدرت، انعطاف پذیری و عملکرد های حرکتی می انجامند. این موضوع مخصوصا برای مواردی که درد و ناتوانی مزمن را به همراه دارند موثر است.

درمان های مسکن در صورت استفاده از یوگا، ممکن است حتی دیگر نیاز نباشند و قطع شوند.

یوگا می تواند به بهبود راه رفتن و جلوگیری از سقوط در افراد پیر کمک کند.

تمرین های یوگا و مدیتیشن حتی نشان داده اند که به کاهش رفتار های اعتیادی کمک می کنند.

رفتار های خودتخریب گرایانه و خود آسیب زننده در اثر یوگا به افکار و رفتار های عاشقانه تر، محترمانه تر و خودمراقبت گرایانه تر تبدیل می شوند.

در این پژوهش ها همچنین یوگا به کاهش اختلالات پرخوری کمک می کند و تصویر بدنی در ذهن را بهبود می دهد.

یوگا با ایجاد یک پاسخ آرام کننده، به کاهش استرس کمک می کند و باعث می شود شما آرام تر شوید، روی زمان حال تمرکز کنید،  و پاسخ جنگ و گریز خود را کنترل کنید.

یوگا سطح هورمون کورتیزول و فشار خون را کاهش می دهد و در نتیجه خون به اندام های مهم بهتر می رسد.

 

 

 

یوگا و کار درمانی

یوگا و کاردرمانی می توانند در مفاهیم و متدولوژی ها، مکمل هم باشند.

یوگا به فعال سازی اعصاب پاراسمپاتیک کمک می کند و کاردرمانی، هدف درمان را بر توانایی انجام فعالیت های عملکردی و اجرایی مستقل و مدیریت زندگی فرد می گذارد.

هر دوی این دانش ها، از بدن، ذهن و روان کمک می گیرند تا در زندگی روزانه، با یک ادراک جدید و توانایی های نو، در یک حالت آرام تر، به فعالیت بپردازیم.

اگر با یک کاردرمانگر آموزش دیده در یوگا، برای درمان کار کنید، او به شما کمک می کند تا به  اهداف سلامتی خود برسید و زندگی معنادار تری را پی بگیرید.

 

 

 

منبع:

verywellmind-how occupational therapists can improve your life with yoga

 

به این مقاله امتیاز دهید