07136476172 - 09172030360 [email protected]

تخمین زده می شود که “تنهایی” تقریباً یک نفر از هر پنج بزرگسال در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین این بحران به عنوان یک بحران بهداشت عمومی مطرح است. زیرا تنهایی با سایر بیماری ها مانند افسردگی، بیماری های قلبی-عروقی و زوال عقل گره خورده است. به همین دلیل، تیمی از محققان پزشکی گرد هم آمدند تا با دسترسی به مطالب ارسال شده توسط کاربران در توییتر، پی ببرند که چه موضوعات و مضامینی با تنهایی در ارتباط بوده است.

محققان با استفاده از مدلهای تحلیلی زبانی در توییتها، کاربرانی را یافتند که در خصوص تنهایی، درمورد مشکلات روان شناختی و کیفیت پایین زندگی و مواردی مانند مشکل در روابط، استفاده از مواد و بی خوابی بیشترین پست را نشان دادند.

 

 

 

 

یافته های این اثر، که  در BMJ Open منتشر شده است، می تواند منجر به شناسایی آسان تر کاربرانی که تنهایی را تجربه می کنند و پشتیبانی از آنها شود، حتی اگر صریحاً درمورد احساس تنهایی شکایتی نداشته باشند.

شرات چاندرا گانتوکو، نویسنده اول این تحقیق، اظهار کرد: “تنهایی می تواند قاتل خاموش باشد، زیرا برخی از مشکلات پزشکی مرتبط با آن می توانند چندین دهه طول بکشند ،”

اگر ما بتوانیم افرادی که تنهایی را تجربه می کنند، شناسایی کنیم و قبل از اینکه مشکلات و اختلالات مرتبط با تنهایی در آن ها بروز کند، آن ها را تشخیص  داده و مداخلات لازم را انجام دهیم، تغییر بزرگی برای کمک به افراد در بهزیستی آن ها ایجاد کرده ایم و دارای اثرات طولانی مدت بر سلامت عمومی می باشد. “

این تیم با تعیین مضامین معمولی و نشانگرهای زبانی ارسال شده توسط کاربران در رسانه های اجتماعی، یک “سیستم پیش بینی تنهایی” را کشف کرده است.

 

 

راشل اشنایدر، همکار تحقیق، اذعان داشت: “رسانه های اجتماعی این امکان را در اختیار ما می گذارند که محققان و پزشکان بتوانند تنهایی را با گذشت زمان اندازه گیری کنند.” “از طریق اعتبارسنجی داده های خود، می توانیم ابزاری مطمئن و دقیق برای انجام این نظارت ها بسازیم.”

با تمرکز بر کاربران توییتر در پنسیلوانیا با حساب های در دسترس عموم، این تیم 6202 نفر پیدا کردند که کلماتی مانند “تنهایی” یا “تنها” را بیش از 5 بار در طول دوره مطالعه، که از سال 2012 تا 2016 طول کشیده بود، سرچ کرده بودند. محققان نشان دادند که کاربران به اصطلاح “تنها”، تقریباً این مطالب را دو برابر بیشتر و در هنگام  شب، توییت کرده اند.

وقتی توییتها از طریق چندین مدل تحلیلی زبانی مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، کاربرانی که درباره تنهایی مطلب ارسال می کردند، با گروه “غیر تنها” مقایسه می شدند و مشاهده شد که با عصبانیت، افسردگی و اضطراب ارتباط بسیار بالایی داشتند.

علاوه بر این، گروه تنهایی به طور قابل توجهی در مورد مشکل در روابط (به عنوان مثال، استفاده از عباراتی مانند “کسی را خواستن” یا “هیچ کس به”) ، استفاده از مواد (“سیگار”،و یا “الکل”) و مشکلات مربوط به تنظیم احساسات (“من نمی توانم” ، و / یا استفاده از کلمات ناسزا) پست بیشتری قرار داده بودند .

گنتوکو بیان کرد: “در توییتر، ما کاربرانی که تنهایی را تجربه می  کنند، پیدا می کنیم که نیاز به حمایت اجتماعی دارند و به نظر می رسد که استفاده از کلمات ناسزا و ابراز خشم، نشانه عدم رضایت آن هاست.”ما باید به آزمایش بپردازیم تا مشخص کنیم که کدام مشکل دیگری را ایجاد می کند – آیا تنهایی باعث عصبانیت می شود یا برعکس؟”

به نظر می رسد کاربران گروهی که در مورد تنهایی چیزی درج نکرده اند، بیشتر ارتباطات اجتماعی را نشان می دهند. زیرا به نظر می رسد که آنها بیشتر در مکالمات شرکت می کنند، خصوصاً با وارد کردن نام کاربران دیگر (استفاده از “twitter_handle”) در توییتهای خود.

نویسنده ارشد این مطالعه، Raina Merchant ، MD ، مدیر مرکز بهداشت دیجیتالی، توضیح داد که به محض شناسایی مشکل “تنهایی” در کاربران، می توان از چند طریق به آن پرداخت.


این تیم با تعیین مضامین معمولی و نشانگرهای زبانی ارسال شده در رسانه های اجتماعی که با افرادی که تنها هستند در ارتباط اند، برخی از ترکیبات لازم برای ساختن یک “سیستم پیش بینی تنهایی” را کشف کرده است.

وی اذعان داشت: “مشخص است که یک مدل را نمی توان به همه افراد تعمیم داد” “بعضی از مداخلات برای حرکت در تعامل روزانه با دیگران است.”

در آینده محققان امیدوارند معیار بهتری از ابعاد مختلف “تنهایی” که کاربران آنلاین احساس و ابراز می کنند، تهیه کنند. گنتوکو، خاطرنشان کرد تحقیقات اولیه نشان می دهد که مدل پیش بینی کننده ای که آنها در نتیجه این تحقیق ایجاد کرده اند، دقیقاً پیش بینی تنهایی در یک جمعیت بیمار است که تصمیم به اشتراک گذاری داده های توییتر خود گرفتند و نظرسنجی در مورد “تنهایی” را انجام دادند.

امید این است که به زودی ابتکار عمل برای شناسایی بیمارانی که از تنهایی رنج می برند و در بیمارستان به سر میبرند انجام شده و سپس مداخلات لازم برای حمایت از آن ها و خانواده یشان ارائه داده شود.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Studying expressions of loneliness in individuals using twitter: an observational study “. Sharath Chandra Guntuku, Rachelle Schneider, Arthur Pelullo, Jami Young, Vivien Wong, Lyle Ungar, Daniel Polsky, Kevin G Volpp, Raina Merchant.
BMJ Open

به این مقاله امتیاز دهید