07136476172 - 09172030360 [email protected]

فرقی نمی کند که یک رابطه ده روز یا یک دهه طول بکشد ، کات کردن یکی از سخت ترین مواردی است که دو نفر می توانند با آن کنار بیایند. و به این فکر بیفتند که حالا که “ کات کردم چیکار کنم؟” یا “چگونه می‌توانم او را فراموش کنم؟” . پایان یک رابطه می تواند باعث درد روانی و نارضایتی از زندگی شود.

وقتی شریک زندگی خود را از دست می دهید ، آینده برنامه ریزی شده ای را که با آنها تصور کرده اید از دست می دهید ، آن شوخی های کوچک که فقط توسط هر دوی شما درک می شود ، دسترسی آسان شما به یکدیگر، و در بعضی موارد – حتی ممکن است یک دوست خود را نیز از دست دهید.

اگر تازه کات کردن را تجربه کرده اید ، طبیعی است که کمی در افکار غرق شوید. قدم های بعدی شما می تواند احساس سردرگمی ایجاد کند، و چشم انداز زندگی بدون آن شخص مهم در کنار شما می تواند احساس دلهره ایجاد کند.

این مطلب راهنما احساساتی را که معمولاً بعد از پایان یک رابطه به وجود می‌آید و گام های بعدی برای پس از پایان رابطه را بررسی می کند.

بعد از اینکه کات کردم چیکار کنم؟

روابط می تواند یک غلتک عاطفی باشد. خوشبختی در یافتن شخصی وجود دارد که با ‌ایده آل ها و ارزش های شما مطابقت دارد.

عدم اطمینان در مورد اینکه آیا تصمیم صحیح گرفته شده است ، درد در از دست دادن شریک زندگی ، حسادت به فکر حضور افراد دیگر در زندگی او وضعیت بدی است.

5 نشانه که مغز و بدن شما، نیازفوری به “زمانی برای تنهایی” دارند!

از آنجا که احساسات می توانند پس از کات کردن بی ثبات باشند ، ممکن است احساس عدم اطمینان از آنچه در آینده انجام دهید برایتان ایجاد شود. ممکن است شما وسوسه شوید که با شریک زندگی خود تماس بگیرید تا عذرخواهی کنید یا آنها را از رسانه های اجتماعی حذف کنید. همه چیز ممکن است بسیار گیج کننده به نظر برسد.

 در اینجا اقدامات احتمالی برای شما که می‌گویید کات کردم چیکار کنم آورده شده است:

کمی فاصله بگیرید

اگر پس از بررسی دقیق ، شریک زندگی خود را کنار گذاشته‌اید ، احتمالاً بهتر است از  تصمیم خود پیروی کنید. در این مرحله ، لازم است از این فرد جدا بمانید

مسلما گفتنش ساده تر از عمل کردن به آن است. از این گذشته ، درد ناشی از کات کردن کافی است تا منجر به افسردگی شود . شاید تصمیم بگیرید دوباره پیش او برگردید. با این حال ، اگرچه این هم ممکن است مانند یک برنامه به نظر برسد ، واقعیت این است که این فقط ممکن است راحتی کوتاه مدت را فراهم کند ، و می‌تواند به سادگی جدایی اجتناب ناپذیر را به تأخیر بیندازد.

اعتماد به نفس ندارم چیکار کنم؟ نشانه ها و راهکار و درمان برای اعتماد به نفس پایین! چگونه آن را بالا ببریم؟!

بعد از کات کردن می‌توانم باز با او ارتباط برقرار کنم؟

جدا شدن از آن فرد می تواند فضا را برای بررسی تصمیم شما فراهم کند. این همیشه به معنای قطع ارتباط یا امتناع از دیدن او نیست. یک دوستی می تواند پس از پایان دادن به رابطه عاشقانه باقی بماند. درعوض ، کاهش زمان صرف شده در کنار هم ، و همچنین جلوگیری از فضاهای صمیمی هنگام تعامل می تواند شروع خوبی باشد.


بسته به خلق و خوی شما ، ممکن است بخواهید تصاویر و یادآوری های دیگر در مورد زمان صرف شده در کنار هم را پاک کنید. با این حال ، اگر شما قادر به تحمل یادآوری ها هستید ، این حرکت ممکن است غیر ضروری باشد.

مکالمات صادقانه داشته باشید

وقتی رابطه به پایان برسد ، ممکن است نیاز به مکالمه بیشتر بی ربط به نظر برسد. با این حال ، ضمن حفظ فاصله قابل احترام ، شرکای زندگی سابق می توانند در مورد مراحل بعدی پس از جدایی صحبت کنند.

این مذاکرات می تواند انتظارات را در هنگام ملاقات در ملاء عام ، چگونگی گفتن اخبار به دوستان و خانواده یا حتی برنامه ای برای جلوگیری از ملاقات در نقاط مورد علاقه ، پوشش دهند.

این مکالمات به شما کمک می کند تا جزئیات خوب زندگی را بعد از شریک زندگی سابقتان ادامه دهید و می تواند به سهولت در تغییر کمک کند.

اجازه دادن به زمان گذراندن غم و اندوه

وقتی یک رابطه به پایان می رسد ، احساسات خود را همانطور که می خواهید پردازش کنید. ممکن است گاهی اوقات به معنای گریه کردن از طریق تلفن در طی صحبت با یک دوست باشد.

از این فکر که چرا هنوز احساس بدی دارید با اینکه زمان زیادی گذشته است اجتناب کنید. محدودیت زمانی برای خودتان قائل نشوید. درعوض ، به خودتان اجازه دهید با زمانی که برای شما طول می‌کشد بر این احساس از دست دادن غلبه کنید.

بعد از اینکه کات کردم چیکار کنم؟!

خود را در اولویت قرار دهید!

در پایان رابطه شما ، یک چیز باید در صدر لیست نگرانی های شما باشد: خودتان.

اکنون زمان تمرکز بر مراقبت از خود و پیشرفت است. غذاهایی که دوست دارید را میخورید و حمام‌های آرامش‌بخش می‌روید. آن سفر انفرادی را که می خواهید انجام دهید.

شما تنها به دنیا آمدید و تنها می‌روید ، و کات کردن یکی از بهترین زمان ها برای تصدیق و سرمایه گذاری بر روی این واقعیت است.

برای دوستان و خانواده وقت بگذارید

در حالی که ممکن است یک رابطه به پایان برسد ، سایر ارتباطات در زندگی شما مجبور به در حاشیه رفتن نیست. اکنون بیش از هر زمان دیگری زمان تکیه بر دوستان و خانواده برای گرفتن پشتیبانی است.

برنامه ریزی برای دیدن بازی های فوتبال ، ترسیم سفرهای آخر هفته ، گریه کردن از طریق تلفن و خندیدن در تلاش برای تشویق شما ، فقط چند مورد از راه هایی است که دوستان و اعضای خانواده می تواند به شما کمک کنند.

“من خیلی تنهام چیکار کنم؟” اگر احساس میکنید تنها هستید این 10 راهکار را ببینید

حرف آخر

کات کردن می تواند سخت باشد ، از دست دادن او کاملاً می تواند عذاب آور باشد. با این حال ، ارزش های منحصر به فرد شما را ارزیابی می کند. اگر در حال پردازش این احساسات با مشکلاتی روبه‌رو هستید ، ممکن است صحبت با یک متخصص سلامت روان کمک کننده باشد.

از کمک گرفتن دریغ نکنید و بدانید سلامت روان شما مهم ترین چیز است. برنامه های جامع ما می تواند به شما کمک کند تا سلامت روان خود را ارتقا بخشید. اگر می‌خواهید درباره روش‌هایی که می‌توانید سلامت روان خود را به سلامت بهینه برگردانید، بیشتر بدانید، با انستیتو سلامت مغز دانا تماس بگیرید.

منابع:

  1. Rhoades GK, Kamp Dush CM, Atkins DC, Stanley SM, Markman HJ. Breaking up is hard to do: the impact of unmarried relationship dissolution on mental health and life satisfaction. J Fam Psychol. 2011;25(3):366-374. doi:10.1037/a0023627
  2. Verhallen AM, Renken RJ, Marsman JC, Ter Horst GJ. Romantic relationship breakup: An experimental model to study effects of stress on depression (-like) symptoms. PLoS One. 2019;14(5):e0217320. Published 2019 May 31. doi:10.1371/journal.pone.0217320
به این مقاله امتیاز دهید