07136476172 - 09172030360 [email protected]

مقدمه

اکثریت قریب به اتفاق مردم برای اینکه احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند، جراحی پلاستیک را انتخاب می کنند. با این حال، انجام یک روش – و زمان بهبودی طولانی پس از انجام جراحی – نباید ساده گرفته شود. در حالی که جنبه مثبت جراحی زیبایی به طور مرتب در تصاویر قبل و بعد و از طریق تبلیغاتی که توسط کلینیک ها منتشر می شود،  خطرات سلامت روان افراد به ندرت مورد بحث قرار می گیرد.

علاوه بر این، شیوع روزافزون روش‌های زیبایی غیرجراحی – مانند بوتاکس و پرکننده‌های پوستی – تأثیر قابل‌توجهی بر نگرش به این گونه درمان‌های زیبایی داشته است. باعث دسترسی بیشتر به آن‌ها و افزایش شانس انجام روش‌های غیراستاندارد شده است.

اغلب، بیماران جراحی پلاستیک آینده نگر جنبه های احساسی جراحی زیبایی را در نظر نمی گیرند. افرادی که از قبل مشکلات سلامت روانی یا عزت نفس دارند. به ویژه در برابر تأثیر دائمی مشکلات مرتبط با جراحی زیبایی آسیب پذیر هستند. در ادامه به بررسی این موضوع مهم می پردازیم.

آیا مسائل مربوط به سلامت روان پس از جراحی بدتر می شود؟

وقتی شخصی جنبه خاصی از ظاهر خود را دوست ندارد، می تواند بر احساس او نسبت به خود به طور کلی تأثیر بگذارد. بنابراین، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که برای تغییر ظاهر خود اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. تا از مزایای عاطفی همراه با آن لذت ببرند.

با این حال، آیا همیشه اینطور است؟ تحقیقات منتشر شده در Plastic and Reconstructive Surgery نشان داد که در برخی شرایط، پیامدهای روانی و روانی اجتماعی جراحی پلاستیک مثبت نبود. در حالی که اکثر افراد در این مطالعه بهبودهایی را در سلامت روانی خود پس از جراحی گزارش کردند. گروه‌های خاصی این کار را نکردند. حتی زمانی که جراحی نتایج مورد نظر خود را ارائه کرد.

به طور خاص

افرادی که انتظارات غیرواقع بینانه ای در مورد نتیجه جراحی خود داشتند. قبلاً تحت عمل جراحی پلاستیک نامطلوب قرار گرفته بودند و کسانی که سابقه برخی از اختلالات روانی – از جمله اختلال بدشکلی بدن – داشتند. از مزایای روانشناختی مشابهی برخوردار نبودند.

بسیاری از افرادی که از اختلال بدشکلی بدن رنج می‌برند، سعی می‌کنند ویژگی‌های فیزیکی خود را با جراحی‌های زیبایی مکرر و مکرر تغییر دهند. با این حال، کمتر از 10٪ از بیماران مبتلا به اختلال بدشکلی بدن از نتایج جراحی راضی خواهند بود. اضطراب آنها اغلب به جنبه دیگری از ظاهر آنها منتقل می شود.

محققان بر این باورند که حدود 15 درصد از افرادی که به دنبال جراحی پلاستیک هستند، دارای اختلال بدشکلی بدن هستند.

یک مطالعه جداگانه در مورد ارتباط جراحی زیبایی و سلامت روان توسط محققان در نروژ انجام شد. 

به طور دوره ای، گروهی از دانشجویان دختر را طی چندین سال مورد بررسی قرار داد. نشان داد که زنان مبتلا به مشکلات روانی بیشتر احتمال دارد جراحی را انتخاب کنند. شرکت‌کنندگان زنی که جراحی زیبایی انجام دادند، به احتمال زیاد سابقه سلامت روان ضعیف‌تری از جمله افسردگی و اضطراب داشتند.

حفاظت از سلامت روان

با افزایش محبوبیت و دسترسی به روش‌های غیرجراحی، که به‌ویژه تنظیم آن‌ها دشوار است، بسیاری از مبارزان خواستار انجام کارهای بیشتری برای محافظت از سلامت روان افراد در مورد روش‌های موجود در خیابان‌ها شده‌اند.

در اوایل سال جاری، Superdrug اعلام کرد که بررسی‌های سلامت روان جدیدی را برای مشتریانی که می‌خواهند تحت عمل‌های زیبایی قرار گیرند، معرفی می‌کند. در میان درخواست‌ها برای محافظت از افراد تأثیرپذیر در برابر فشارهای ظاهر بدن، این کار را انجام میدهد.

این درخواست‌ها پس از آن مطرح شد که پروفسور استفان پاویس، مدیر پزشکی NHS به Superdrug نامه نوشت. نگرانی‌هایی را درباره تصمیم این شرکت برای ارائه بوتاکس و پرکننده‌ها در فروشگاه‌های خیابانی خود مطرح کرد.

در حالی که حرکت از Superdrug مطمئناً گامی در مسیر درست است. هنوز راه درازی در پیش است. تا سلامت روان از اهمیتی برابر با سلامت جسمانی در مورد روش‌های زیبایی در نظر گرفته شود.

تمام درمان‌های زیبایی و جراحی خطرات خاص خود را دارند. بسیاری از افراد برای حل مشکلات دیگری که در زندگی خود دارند به دنبال یک روش زیبایی هستند. با این حال، اگر از نتیجه جراحی خود ناامید شده اید، این می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان شما داشته باشد.

این خطرناک است که تصور کنید یک عمل زیبایی همه چیز را در زندگی شما بهتر می کند.

باید بدانید که عوارض جانبی عاطفی می تواند طولانی مدت باشد. به همین دلیل ضروری است که افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی را دارند عواقب آن را به دقت در نظر بگیرند.

افسردگی بعد از جراحی پلاستیک چقدر طول می کشد؟

مدتی است که می دانیم تا 75 درصد افراد، افسردگی پس از جراحی را تجربه می کنند. اما، جراحان زیبایی به ندرت قبل از آن با بیماران خود صحبت می کنند. خبر خوب این است که موقتی است و تقریباً همیشه ظرف 6 ماه برطرف می شود.

افسردگی می تواند یکی از عوارض جراحی باشد. برای هر کسی که تحت عمل جراحی قرار می گیرد، دانستن این موضوع که افسردگی یک احتمال است و در صورت بروز علائم آن را تشخیص دهد، می تواند برای آنها و خانواده هایشان مفید باشد. به این ترتیب، آنها می توانند بدانند چه زمانی باید به دنبال کمک پزشکی باشند. تا بتوانند به موقع درمان شوند. خودشیفتگی همچنین شایع ترین اختلال شخصیت در بیمارانی بود که تحت عمل جراحی زیبایی پلاستیک قرار می گرفتند.

  • بین 0.5٪ تا 2٪ از بیماران جراحی که تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند ممکن است با یادآوری صریح آگاهی را تجربه کنند. این بیماران در معرض خطر ابتلا به علائم اضطرابی هستند. ممکن است گذرا باشد یا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) منجر شود.

 

چرا یک خودشیفته به شما به عنوان یک دشمن نگاه می کند؟

خودشیفته ها اغلب نیاز به رقابت با دیگران را احساس می کنند. زیرا در واقع آنقدرها هم خاص نیستند و به شدت ناامن هستند. آنها تظاهر می کنند. دروغ می گویند. به دیگران صدمه می زنند یا استثمار می کنند.

یا هر کار دیگری که برای منافع شخصی لازم بدانند انجام می دهند. در نتیجه، آنها ممکن است ویژگی ها و دستاوردهای شخصیتی افراد دیگر را به خود اختصاص دهند.

پاسخ های هورمونی میزان استرس جراحی را منعکس می کند. تغییرات هورمونی گذرا است. در بیماران پس از جراحی بدون عارضه بیش از 24 ساعت طول نمی کشد.  پاسخ های هورمونی به حداقل استرس جراحی ناچیز است.

به طور کلی توجه به سلامت روان در هر فرایند پزشکی ضروری است. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

منبع: How cosmetic surgery affects mental health :: Cosmetic Surgery Solicitors

حساسیت یا آلرژی چگونه بر سلامت روان تاثیر میگذارد؟

کاهش وزن به روشی سالم! تغذیه و سلامت روان!

 

 

 

به این مقاله امتیاز دهید