07136476172 - 09172030360 [email protected]

8. تعارض

 

مشکلات روابط، مشاجرات، اختلاف نظرها – این تعارضات همگی می توانند باعث تشدید اضطراب شوند. اگر تعارض به طور خاص شما را تحریک می کند، ممکن است لازم باشد استراتژی های حل تعارض را یاد بگیرید. همچنین، با یک درمانگر یا دیگر متخصص سلامت روان صحبت کنید تا یاد بگیرید چگونه احساساتی که این تعارضات ایجاد می کند را مدیریت کنید

 

  1. استرس

 

استرس های روزانه مانند راه بندان یا از دست دادن قطار می تواند باعث اضطراب هر کسی شود. اما استرس طولانی مدت یا مزمن می تواند منجر به اضطراب طولانی مدت و بدتر شدن علائم و همچنین سایر مشکلات سلامتی شود.

 

استرس همچنین می تواند منجر به رفتارهایی مانند حذف وعده های غذایی، نوشیدن الکل یا کم خوابی شود. این عوامل همچنین می توانند اضطراب را تحریک یا تشدید کنند.

 

درمان و پیشگیری از استرس اغلب نیازمند یادگیری مکانیسم های مقابله ای است. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید منابع استرس خود را بشناسید و زمانی که آنها طاقت فرسا یا مشکل ساز می شوند با آنها مقابله کنید.

 

  1. رویدادها یا اجراهای عمومی

 

صحبت کردن در جمع، صحبت کردن در مقابل رئیستان، اجرا در یک مسابقه یا حتی خواندن با صدای بلند یکی از محرک های رایج اضطراب است. اگر شغل یا سرگرمی‌های شما به این نیاز دارد، پزشک یا درمانگر می‌تواند با شما همکاری کند تا راه‌هایی را بیاموزد که در این تنظیمات راحت‌تر باشید.

 

همچنین، تقویت مثبت دوستان و همکاران می تواند به شما کمک کند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

 

  1. محرک های شخصی

 

شناسایی این محرک ها ممکن است دشوار باشد، اما یک متخصص سلامت روان برای کمک به شناسایی آنها آموزش دیده است. اینها ممکن است با یک بو، یک مکان یا حتی یک آهنگ شروع شوند. محرک های شخصی، آگاهانه یا ناخودآگاه، خاطره بد یا رویداد آسیب زا در زندگی را به شما یادآوری می کنند. افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) اغلب محرک های اضطراب ناشی از محرک های محیطی را تجربه می کنند.

 

شناسایی محرک های شخصی ممکن است زمان ببرد، اما مهم است تا بتوانید یاد بگیرید بر آنها غلبه کنید.

 

نکاتی برای شناسایی محرک ها

 

اگر بتوانید محرک های خود را شناسایی و درک کنید، می توانید برای اجتناب از آنها و مقابله با آنها تلاش کنید. می‌توانید استراتژی‌های مقابله‌ای خاص را یاد بگیرید تا وقتی محرک‌ها اتفاق می‌افتند، آن‌ها را مدیریت کنید.

 

در اینجا سه ​​نکته برای شناسایی محرک ها وجود دارد:

 

  •     یک مجله راه اندازی کنید. زمانی که اضطراب شما قابل توجه است، یادداشت کنید و آنچه را که فکر می کنید ممکن است منجر به محرک شده باشد را یادداشت کنید. برخی از برنامه ها نیز می توانند به شما در ردیابی اضطراب کمک کنند.
  •     با یک درمانگر کار کنید. شناسایی برخی از محرک های اضطراب ممکن است دشوار باشد، اما یک متخصص سلامت روان آموزش هایی دارد که می تواند به شما کمک کند. آنها ممکن است از گفتار درمانی، ژورنال یا روش های دیگر برای یافتن محرک ها استفاده کنند.
  •     با خودت صادق باش. اضطراب می تواند باعث افکار منفی و خود ارزیابی ضعیف شود. این می تواند شناسایی محرک ها را به دلیل واکنش های اضطرابی دشوار کند. با خودتان صبور باشید و مایل باشید چیزهای گذشته تان را بررسی کنید تا بفهمید چطور ممکن است امروز روی شما تأثیر بگذارد

 

علائم اضطراب

 

شایع ترین علائم اضطراب عبارتند از:

 

  •     نگرانی غیر قابل کنترل
  •     ترس
  •     تنش عضلانی
  •     ضربان قلب سریع
  •     مشکل در خواب یا بی خوابی
  •     مشکل در تمرکز
  •     ناراحتی فیزیکی
  •     مور مور
  •     بی قراری
  •     عصبی بودن
  •     تحریک پذیری

 

اگر این علائم را به طور منظم برای شش ماه یا بیشتر تجربه می کنید، ممکن است به اختلال اضطراب فراگیر (GAD) مبتلا باشید. انواع دیگر اختلالات اضطرابی نیز وجود دارد. علائم برای آنها ممکن است متفاوت از GAD باشد. به عنوان مثال، با اختلال هراس ممکن است تجربه کنید:

 

  •     ضربان قلب سریع یا تپش قلب
  •     تعریق
  •     لرزیدن
  •     تکان دادن
  •     احساس می کنید گلوی شما در حال بسته شدن است

 

به دنبال کمک

 

اگر فکر می کنید بیش از حد نگران هستید یا مشکوک به اختلال اضطراب هستید، وقت آن است که به دنبال کمک باشید. تشخیص اضطراب اغلب دشوار است زیرا علائم با گذشت زمان رایج می شوند.

 

بحث را با صحبت با پزشک خود شروع کنید. آنها علائم شما را مورد بحث قرار می دهند، سابقه سلامتی را انجام می دهند و یک معاینه فیزیکی انجام می دهند. آن‌ها می‌خواهند هر گونه مشکل فیزیکی احتمالی را که ممکن است باعث این مشکلات شود را رد کنند.

 

از آنجا، پزشک ممکن است شما را با دارو درمان کند. آنها همچنین ممکن است شما را به یک متخصص سلامت روان مانند روانشناس یا روانپزشک ارجاع دهند. این پزشکان می توانند از ترکیبی از گفتگو درمانی و دارو برای درمان اضطراب و جلوگیری از محرک ها استفاده کنند

 

اضطراب گاه به گاه رایج است، اما احساس مزمن نگرانی، ترس  رایج نیست. آنها نشانه ای هستند که باید به دنبال کمک حرفه ای باشید. خبر خوب این است که اضطراب یک وضعیت سلامت روان بسیار قابل درمان است. با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب به دنبال درمان نیستند.

 

اگر اضطراب شما مانع زندگی روزمره شما می شود، باید به دنبال کمک باشید. یک متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند یک برنامه درمانی پیدا کنید که علائم شما را کاهش دهد و به شما کمک کند تا با محرک های اضطراب خود کنار بیایید.

 

هفت نکته برای کاهش استرس دورکاری

رسانه های اجتماعی استرس شما را از بین می برند یا افزایش می دهند؟

به این مقاله امتیاز دهید