07136476172 - 09172030360 [email protected]

چه کسی بیشترین احتمال را دارد که عاشق شخص اشتباه شود؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد همیشه به نظر می رسد که شریک نامناسبی را جذب می کنند؟ شاید آن شخص حتی شما بوده اید.

 

با این حال هیچ کس از روی میل و آگاهانه یک شریک بد انتخاب نمی کند. فهمیدن اینکه چه کسی مسئول یک مسابقه بد جفت گیری است کمی شبیه نحوه مقصر دانستن یک تنظیم کننده بیمه پس از یک تصادف اتومبیل است:

 

هر کسی که درگیر شده حداقل کمی از مسئولیت تصادف را بر عهده دارد.

 

این نشان می دهد که ممکن است شما بخشی از مشکل باشید، حتی اگر به نظر می رسد که همه چیز را درست انجام می دهید. برای مثال، نحوه برخوردتان با عشق را در نظر بگیرید. عاشق شدن بدون شک حس خوبی دارد، بنابراین جای تعجب نیست که ما به دنبال آن احساس باشیم.

 

اما اگر چه عاشقانه به نظر می رسد، اگر به آموفیلی مبتلا هستید – تمایل به عاشق شدن خیلی سریع، خیلی آسان و خیلی مکرر چطور؟  اما اینکه بخواهید به زور عاشق شوید ، به سمت و سوی اشتباهی می روید.

هنگام انتخاب یک شریک رابطه، یکی از بدترین انتخاب هایی که می توانید انجام دهید، شخصی است که سه گانه تاریک را به نمایش بگذارد (اگرچه این به وضوح بد به نظر می رسد، اما وقتی برای اولین بار با فردی که این ویژگی ها را دارد ملاقات می کنید، اغلب آنقدرها منفی به نظر نمی رسند. در واقع، بسیاری از افراد «تاریک» در ابتدا به دلیل کاریزما، جذابیت، اعتماد به نفس، اجتماعی بودن و حضور کاملاً فریبنده، بسیار جذاب هستند.

 

خوب به نظر می رسد – اما آنچه در زیر آن نهفته است:

 

  •  خودشیفتگی است (یعنی آنها حق دارند و برتر هستند)،
  • روان پریشی (یعنی پرخاشگر هستند)
  • و/یا ماکیاولیسم ( به دنبال قدرت بر دیگران هستند).

این سه ویژگی در لیست خصوصیات مطلوب شریک زندگی هیچ کس نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که شرکای زن و مردی که دارای ویژگی‌های سه‌ گانه تاریک بیشتری بودند، احتمالاً در گذشته به افراد مهم خود خیانت کرده‌اند. واضح است که اینها شرکایی هستند که اکثر ما می خواهیم از آنها اجتناب کنیم، به خصوص اگر به دنبال یک شریک طولانی مدت هستیم.

 

با این حال، محققین ژاکلین لچوگا از دانشگاه تگزاس در ال پاسو و دانیل جونز از دانشگاه نوادا، مشکوک شدند که وقتی نوبت به سه گانه تاریک می رسد، برخی از افراد نمی توانند به خودشان کمک کنند – به ویژه آنهایی که اموفیلی دارند.

 

یافته ها

 

در مطالعه اول، محققان 267 مرد و زن را معیارهای کامل آموفیلی (مثلاً “من تمایل دارم وارد روابط شوم”، “من به راحتی عاشق می شوم” و غیره) و معیاری برای سنجش میزان تمایل آنها به ویژگی های سه گانه تاریک در آنها داشتند، انتخاب کردند. یک شریک بالقوه مطابق با فرضیه‌های آن‌ها، آن‌هایی که در آموفیلی بالاتر بودند، به احتمال زیاد جذب شرکای بالقوه‌ای با خودشیفتگی و روان‌پریشی شدند. هر چه یک شریک دارای ویژگی های سه گانه تاریک بیشتری باشد، برای کسانی که عاشق عاشق شدن هستند ایده آل تر به نظر می رسد.

 

 

جمع بندی

اگر می‌خواهید خود را برای موفقیت در روابط بلندمدت آماده کنید، شریکی که در سه گانه تاریک قرار دارد بهترین انتخاب نیست. با این حال، به نظر می رسد کسانی که به شدت به دنبال عشق هستند، این شرکا را جذاب می یابند.

 

واضح است که تمایل به عاشق شدن چیز بدی نیست. اما دوست داشتن شدید می تواند باعث شود که عاشق شدن را بر انتخاب فرد مناسب اولویت دهید. بدتر از آن، تحقیقات دیگر نشان می دهد که هموفیلی بیشتر می تواند سایر رفتارهای منفی مانند درگیر شدن در رابطه جنسی محافظت نشده را نیز تشویق کند. در نهایت، اگر نمی خواهید عاشق شخص اشتباهی شوید، شاید بهترین کار این باشد که به این راحتی عاشق نشوید.

 

https://www.psychologytoday.com/au/blog/the-psychology-relationships/202009/who-is-most-likely-fall-in-love-the-wrong-person

نوروساینس روابط آگاهانه و عاشقانه

 

9 علامت که نشان می دهد با یک خودشیفته قرار ملاقات دارید

به این مقاله امتیاز دهید