07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان می گویند میلیون ها نفر به خوبی با تعیین جنسیت تعیین شده در بدو تولد مطابقت ندارند و یک شناسایی نادرست می تواند آنها را برای یک عمر سلامت روانی و چالش های فیزیکی ایجاد کند.

 

شناسنامه خود را بررسی کنید و مطمئناً نامی برای جنسیت خواهید دید. هنگامی که به دنیا آمدید. یک پزشک بر اساس نگاهی به اندام تناسلی. برچسب “مرد” یا “زن” را به شما اختصاص داد. در ایالات متحده. این روش استاندارد برای بیش از یک قرن بوده است.

اما تعیین جنسیت به سادگی یک نگاه و سپس بررسی این یا آن جعبه نیست. در عوض. شواهد قاطع نشان می دهد که رابطه جنسی دوتایی نیست. به بیان دیگر. اصطلاحات «مذکر» و «مونث» به طور کامل تغییرات پیچیده بیولوژیکی. تشریحی و کروموزومی را که در بدن انسان رخ می دهد. نشان نمی دهند.

 

به همین دلیل است که درخواست ها برای حذف تعیین جنسیت از گواهی تولد. از جمله توصیه اخیر انجمن پزشکی آمریکا. در حال افزایش است.

 

تعیین چنسیت

 

من یک استاد پزشکی هستم که به طور گسترده روی مسائل لزبین. همجنس گرا. دوجنس گرا. تراجنسیتی. دگرباش. اینترسکس و غیرجنسی (LGBTQIA+) کار کرده است. یکی از نویسندگان من یک استاد متخصص زنان است که عمیقاً درگیر سلامت افراد ترنس و اینترسکس است.

 

تحقیقات و تجربه بالینی ما نشان می‌دهد که تعیین جنسیت چیزی نیست که بدیهی باشد. برای کسانی که به طور منظم در یکی از دو دسته قرار نمی گیرند – و میلیون ها نفر وجود دارد – یک طبقه بندی نامناسب در شناسنامه می تواند عواقبی داشته باشد که مادام العمر باقی می ماند.

 

مشکلات مربوط به تعیین جنسیت

 

تغییرات در آناتومی دستگاه تناسلی بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. آنها در 0.1 تا 0.2 درصد از تولدها سالانه رخ می دهند. در ایالات متحده. این حدود 4000 تا 8000 نوزاد در سال است.

 

سایر ویژگی های جنسی نیز لزوما کمکی نمی کنند. پزشکانی که اندام‌های تناسلی را بررسی می‌کنند. می‌توانند افرادی را که هم با واژن و هم با بیضه متولد می‌شوند و هم کسانی که بدون غدد جنسی متولد شده‌اند پیدا کنند.

و هنگام ارزیابی سطح هورمون استروژن و تستوسترون یک فرد. که مدت‌ها به عنوان عوامل کلیدی تعیین‌کننده بدن زن و مرد تعریف می‌شود. پزشکان متوجه می‌شوند که برخی از افراد واژن هنوز مقادیر قابل توجهی تستوسترون تولید می‌کنند. به همین دلیل. تستوسترون یک شاخص عالی برای تعریف جنسیت نیست. مقادیر بالاتر تستوسترون لزوماً باعث مذکر شدن افراد نمی شود.

حتی کاریوتایپینگ – یک روش آزمایشگاهی که از دهه 1950 برای ارزیابی تعداد و نوع کروموزوم‌های یک فرد استفاده می‌شود – تمام داستان را بیان نمی‌کند. در حالی که ما معمولاً انتظار داریم که افراد دارای جفت کروموزوم جنسی XX یا XY باشند. بسیاری از افراد دارای تغییراتی هستند که با هیچ یک از گروه‌ها مطابقت ندارند. اینها شامل سندرم ترنر است که در آن فرد با یک کروموزوم X به دنیا می آید و سندرم کلاینفلتر که زمانی رخ می دهد که فرد با ترکیبی از کروموزوم های XXY متولد شود.

 

به طور خلاصه. تنوع انسانی نشان داده است که دسته های دوتایی مرد و زن ناقص و نادرست هستند. تعیین جنسیت. به جای “دو اندازه مناسب همه”. در یک طیف است. بیش از 1.7٪ از جمعیت ایالات متحده – که بیش از 5 میلیون آمریکایی است – دارای آناتومی و فیزیولوژی هستند که ویژگی های بین جنسیتی را نشان می دهد.

 

نامگذاری های باینری می تواند آسیب زا باشد

 

کسانی که دارای ویژگی های بین جنسیتی هستند که در بدو تولد به آنها زن یا مرد اختصاص داده شده است. می توانند مراقبت های پزشکی را تجربه کنند که به آنها آسیب جسمی و روانی می رساند.

 

گاهی اوقات پزشکان جراحی هایی را انجام می دهند تا بدن ها را در دسته های دوتایی قرار دهند. به عنوان مثال. کسانی که با کلیتوریس بزرگتر از معمولی متولد می شوند. ممکن است اندازه آن کاهش یابد. اما برخی از کسانی که این جراحی را در دوران کودکی انجام می دهند. در بزرگسالی از درد و مشکل در رابطه جنسی رنج می برند.

 

علاوه بر این. گاهی اوقات دولت ها افرادی را که دارای ویژگی های بین جنسیتی هستند از مشارکت کامل در جامعه محدود می کنند. به عنوان مثال. در استرالیا. ازدواج ها باطل شده اند. زیرا دولت ها قبلاً حکم داده بودند که یک فرد بین جنسی – کسی که “100٪ مرد” یا “100٪ زن” دیده نمی شود – نمی تواند به طور قانونی ازدواج کند.

نهادهای خصوصی اغلب همین کار را می کنند. کمیته بین‌المللی المپیک برای تعیین اینکه چه کسی در ورزش زنان بازی می‌کند. از کاهش سطح هورمون استفاده می‌کند. در نتیجه برخی از ورزشکاران از حضور در این مسابقات منع شده اند.

 

تصمیم دولت ها

 

و برای کسانی که هویت جنسیتی دارند که با تعیین جنسیت در یک سند دولتی متفاوت است. ممکن است تبعیض. آزار و اذیت یا خشونت باشد.

 

دولت های ایالتی شروع به پذیرفتن تنوع جنسیتی کرده اند. برخی به افراد دارای تنوع جنسیتی اجازه می دهند نام خود را در شناسنامه تغییر دهند. اگرچه محدودیت هایی وجود دارد. پزشکی نیز در حال تغییر است. به عنوان مثال. برخی از مراکز اطفال انجام جراحی بر روی نوزادان با تفاوت در رشد جنسی را متوقف کرده اند. با این حال. جامعه در کل بسیار کندتر از استفاده از مقوله‌های کاملاً دوتایی حرکت کرده است.

 

به عنوان پزشکان. ما تلاش می کنیم دقیق باشیم. شواهد نشان می دهد که استفاده از مرد و زن به عنوان تنها گزینه در شناسنامه با واقعیت علمی سازگار نیست. شواهد نشان می‌دهد که حذف این نام به والدین جدید می‌گوید که در بدو تولد. تعیین جنسیت مهم‌تر نیست. بلکه جشن داشتن یک نوزاد سالم و شاد است.

کارل استرید از موسسه ملی قلب. ریه و خون و انجمن قلب آمریکا بودجه دریافت می کند. او به انجمن حرفه ای ایالات متحده برای سلامت تراجنسیتی ها و انجمن پزشکی آمریکا وابسته است.

 

تاثیر جنسیت بر تست حافظه

 

تئوری “ثبات جنسیت” و چگونگی درک آن در کودکان

به این مقاله امتیاز دهید