07136476172 - 09172030360 [email protected]

بررسی های جدید نشان می دهد که استنشاق اکسید نیتریک ممکن است برخی از اثرات شدید ویروس کرونا COVID-19 را بهبود ببخشد، که برخی از آنها ممکن است کشنده باشند.

 

این مطالعه راه را برای تحقیقات آینده هموار می کند تا ببینیم آیا این تئوری در مرحله عمل جواب می دهد یا خیر.

 

واکسن ها و روش های درمانی

 

ظهور ناگهانی و گسترش سریع ویروس کرونا SARS-CoV-2، دانشمندان را فوراً به دنبال روشهای درمانی برای کاهش سرعت انتقال ویروس و تسکین علائم این بیماری، به تلاش زیادی واداشته است.

COVID-19 به عنوان تهدیدی جدی برای زندگی انسان، مراقبت های ویژه را نیز در سرتاسر جهان تحت الشعاع خود قرار داده است، حتی زندگی افرادی که این بیماری را ندارند، ولی به دسترسی فوری به مراقبت های ویژه نیاز دارند، ممکن است تحت تأثیر این ویروس به خطر بیفتد.

در حالی که قدم های امیدوارکننده ای به سمت کشف واکسن در حال انجام است، هیچ کدام برای استفاده تایید نشده است. علاوه بر این، حتی در صورت کشف واکسن، توزیع و تجویز آن در سطح جهان احتمالاً به طول می انجامد.

سرانجام، دوره ای که یک واکسن، ایمنی ایجاد می کند نیز می تواند متفاوت باشد، می تواند ایمنی دائمی باشد یا آن که فقط چند ماه طول بکشد.

در نتیجه، تحقیقات زیادی در تلاش است تا روشهای درمانی مؤثری را شناسایی کند که ممکن است بیماری را کاملا “بهبود ندهد” اما با این وجود شدت آن را کاهش دهد، و بنابراین به طور بالقوه موجب نجات جان افراد و کاهش فشار شدید در بخش مراقبت های ویژه شود.

در این زمینه، تیمی از محققان، در دانشگاه جورج واشنگتن، ارزیابی کرده اند که آیا اکسید نیتریک ممکن است در درمان COVID-19 نقشی داشته باشد یا خیر؟

 

 

اکسید نیتریک

 

در حال حاضر، پزشکان از اکسید نیتریک هنگامی که افراد اکسیژن خون بسیار کمی دارند، استفاده می کنند که اغلب در نتیجه سندرم حاد تنفسی اتفاق می افتد.

با این حال، همیشه مؤثر نیست. در حالی که می تواند سطح اکسیژن خون بیمار را بالا ببرد، یک بررسی 2016 در ژورنال بیهوشی منتشر شد که نشان می دهد این درمان به میزان قابل توجهی میزان مرگ و میر را بهبود نمی بخشد.

در حالی که تحقیقات نشان نمی دهد که اکسید نیتریک لزوماً احتمال زنده ماندن در افراد مبتلا به سندرم حاد تنفسی را بهبود می بخشد، دانشمندان در سال 2002 دریافته اند که اکسید نیتریک میتواند مانع از تکثیر ویروس SARS-CoV شود، که در آن زمان انتشار یافت.

در تحقیق حاضر، این تیم تمرکز خود را روی اکسید نیتریک نشان داد. زیرا، “یک مولکول ضد میکروبی و ضد التهابی است که نقش اصلی در عملکرد عروق ریوی در زمینه عفونت های ویروسی و سایر بیماری های ریوی دارد.”

بنابراین محققان دلیل “استفاده از اکسید نیتریک برای COVID-19” را مورد بررسی قرار دادند، با تمرکز بر “پتانسیل آن برای کمک به نتایج بالینی بهتر و کاهش فشار در ظرفیت مراقبت های بهداشتی.”

 

 

درمان COVID-19؟

 

SARS-CoV با ویروس مسئول بیماری همه گیر فعلی، SARS-CoV-2 متفاوت است، اما این دو ویژگی های مشترک بسیاری دارند: هر دو ویروس کرونا هستند، آنها به روش های قابل مقایسه ای عمل می کنند و حدود 79 درصد از توالی نوکلئوتیدی آن ها مشترک است.

در نتیجه، و با توجه به اینکه اثربخشی اکسید نیتریک در معالجه سندرم تنفسی حاد به طور قطعی اثبات نشده و یا رد نشده است، نویسندگان معتقدند که اکسید نیتریک می تواند در درمان ویروس کرونا COVID-19 نقش داشته باشد.

به گفته دکتر آدام فریدمن، نویسنده پژوهش حاضر: “اکسید نیتریک در حفظ عملکرد طبیعی عروق و تنظیم واکنش های التهابی که به آسیب حاد ریه کمک می کنند، نقش اصلی را ایفا می کند.”

“مداخلات محافظت در برابر آسیب حاد ریه و سندرم حاد تنفسی می توانند نقش اساسی در بیماران و سیستم های بهداشتی در طول همه گیری داشته باشند.”

لازم به ذکر است که این پژوهش یک مطالعه مروری است. آنچه اکنون مورد نیاز است شواهد موجود در دنیای واقعی است که نشان می دهد این یک روش درمانی ایمن و مؤثر است.

با این وجود، با توجه به تأثیرات عمده این بیماری و عواقب ژرف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، شناسایی روشهای درمانی مؤثر و تأیید دلیل با تحقیق، ضروری است.

همانطور که دکتر فریدمن خاطرنشان می کند، “با ظهور COVID-19 به عنوان همه گیر با توانایی غلبه بر بدن و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی ما، بیماران نیاز مبرم به عوامل مؤثری دارند که بتوانند بیماری را در بدن و جوامع خود کند کنند. ”

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مرجعه کنید.

 

منبع:

Medical News Today

به این مقاله امتیاز دهید