07136476172 - 09172030360 [email protected]

مطالعه بر روی دانشجویان دانشگاه ژاپن  نشان داده است که نوشتن بر روی کاغذ فیزیکی می تواند منجر به فعالیت مغزی بیشتری برای یادآوری اطلاعات حتی تا یک ساعت بعد شود. محققان می گویند که اطلاعات منحصر به فرد ، پیچیده ، فضایی و لمسی مرتبط با نوشتن با دست روی کاغذ فیزیکی احتمالاً منجر به بهبود حافظه می شود.

 

 

برخلاف تصور رایج مبنی بر اینکه ابزارهای دیجیتال کارایی را افزایش می دهند ، داوطلبانی که از کاغذ استفاده می کردند کار یادداشت برداری را حدود 25٪ سریعتر از کسانی که از تبلت های دیجیتال یا تلفن های هوشمند استفاده می کردند به اتمام می رسانند.

 

اگرچه داوطلبان با دست و کاغذ یا قلم و تبلت دیجیتال می نوشتند ، محققان می گویند دفترهای کاغذی اطلاعات مکانی پیچیده تری از کاغذهای دیجیتال دارند. کاغذ دیجیتال یکنواخت است ، هنگام پیمایش موقعیت ثابتی ندارد و با بستن برنامه ناپدید می شود.

 

 استفاده از دفترهای کاغذی برای اطلاعاتی که برای یادگیری یا حفظ کردن نیاز داریم.”

 

در این مطالعه ، در مجموع 48 داوطلب یک مکالمه داستانی را بین شخصیت هایی که در مورد برنامه های خود برای دو ماه در آینده نزدیک بحث کردند ، از جمله 14 زمان کلاس مختلف ، تاریخ های تعیین تکلیف و قرارهای شخصی خواندند.

 

داوطلبان سپس برنامه داستانی را با استفاده از یک کتاب تاریخ و قلم کاغذی ، یک برنامه تقویم در یک تبلت دیجیتال و یک قلم ، یا یک برنامه تقویم در یک تلفن هوشمند بزرگ و صفحه کلید صفحه لمسی ضبط کردند. محدودیت زمانی وجود نداشت و از داوطلبان خواسته شد بدون اینکه وقت اضافی برای حفظ برنامه صرف کنند ، وقایع خیالی را به همان روشی که برای برنامه های زندگی واقعی خود می گذرانند ، ضبط کنند.

 

داوطلبان پس از یک ساعت ، از جمله استراحت و انجام دادن یک کار برای منحرف کردن آنها از فکر کردن در مورد تقویم ، به طیف وسیعی از گزینه های ساده (چه موقع تعیین تکلیف؟) و پیچیده (کدام یک از موعدهای زودتر برای تعیین تکلیف است؟) پاسخ دادند سوالات برای تست حافظه بود.

 

در حالی که آزمایش را به پایان می رساندند ، داوطلبان داخل اسکنر تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) بودند ، که جریان خون در اطراف مغز را اندازه گیری می کند. این یک تکنیک به نام MRI عملکردی (fMRI) است و افزایش جریان خون مشاهده شده در یک منطقه خاص از مغز نشانه افزایش فعالیت عصبی در آن منطقه است.

 

شرکت کنندگانی که از یک کتاب تاریخ کاغذی استفاده کردند ، تقویم را در حدود 11 دقیقه پر کردند. کاربران تبلت 14 دقیقه و کاربران تلفن های هوشمند حدود 16 دقیقه وقت صرف کردند.

 

داوطلبانی که از روش های آنالوگ در زندگی شخصی خود استفاده می کردند ، به همان اندازه که داوطلبانی که به طور منظم از ابزار دیجیتال استفاده می کنند ، در استفاده از این وسایل کند بودند ، بنابراین محققان اطمینان دارند که تفاوت سرعت مربوط به حفظ یا رمزگذاری مرتبط در مغز است ، نه فقط تفاوت در استفاده معمول از ابزار!

 

داوطلبانی که از روش های آنالوگ استفاده می کردند تنها در سوالات ساده آزمون نمره بهتری نسبت به سایر داوطلبان کسب کردند. با این حال ، محققان می گویند که اطلاعات فعال سازی مغز تفاوت های قابل توجهی را نشان داد.

 

داوطلبانی که از کاغذ استفاده می کردند در مناطق مرتبط با زبان ، تجسم خیالی و در ناحیه هیپوکامپ فعالیت مغزی بیشتری داشتند – منطقه ای که برای حافظه و پیمایش مهم است. محققان می گویند که فعال شدن هیپوکامپ نشان می دهد که روش های آنالوگ حاوی جزئیات فضایی غنی تری هستند که می توان آنها را به یاد آورد و در چشم ذهن هدایت کرد.

 

 

“ابزارهای دیجیتال دارای پیمایش یکنواخت به بالا و پایین و چیدمان استاندارد متن و اندازه تصویر ، مانند صفحه وب هستند. اما اگر

یک کتاب درسی فیزیکی را که روی کاغذ چاپ شده است به یاد دارید ، می توانید چشمان خود را ببندید و عکس را در یک سمت

پایین سمت چپ ، و همچنین یادداشت هایی را که در حاشیه پایین اضافه کرده اید تجسم کنید. “

 

 

محققان می گویند شخصی سازی اسناد دیجیتالی با برجسته سازی ، زیر خط زدن ، حلقه زدن ، کشیدن فلش ، نوشتن دست نوشته های رنگی در حاشیه ، افزودن یادداشت های چسبنده مجازی یا انواع دیگر نشانه گذاری های منحصر به فرد می تواند از غنی سازی فضایی به سبک آنالوگ تقلید کند که ممکن است حافظه را تقویت کند.

 

اگرچه آنها هیچ داده ای از داوطلبان جوان ندارند ، اما محققان گمان می کنند که تفاوت در فعال سازی مغز بین روش های آنالوگ و دیجیتال احتمالاً در افراد جوان بیشتر است.

 

ساکای گفت: “مغز دانش آموزان دبیرستان هنوز در حال پیشرفت است و بسیار حساس تر از مغز بزرگسالان است.”

 

اگرچه تحقیقات فعلی بر یادگیری و به خاطر سپاری متمرکز بوده است ، اما محققان استفاده از مقاله برای کارهای خلاقانه را نیز تشویق می کنند.

 

نهایتا محققان این پژوهش بر این باورند که :

 

“منطقی است که اگر دانش قبلی با یادگیری قوی تر و دقیق تر از حافظه بازیابی شود ، خلاقیت فرد ثمربخش تر خواهد شد. برای هنر ، آهنگ سازی موسیقی یا سایر کارهای خلاقانه ، من بر استفاده از کاغذ به جای روش های دیجیتالی تأکید می کنم. ”

 

آیا موبایل، احساس خوشبختی شما را زیاد می کند؟

دانشمندان از گوشی های هوشمند برای تزریق داروها به مغز، استفاده می کنند

به این مقاله امتیاز دهید