07136476172 - 09172030360 [email protected]

نوبت بهترین دکتر درمان فوبیا در شیراز: متخصص مقابله با ترس و اضطراب با هم بشنویم:

فوبیا می تواند ناتوان کننده باشد و بر همه چیز از رفت و آمد روزانه تا تعاملات اجتماعی تأثیر بگذارد. اما امیدی هست! با درمان مناسب، می توانید فوبیای خود را مدیریت کنید و زندگی رضایت بخشی داشته باشید. اگر به دنبال نوبت بهترین دکتر درمان فوبیا در شیراز هستید، این مطلب برای شماست.

اگر در شیراز هستید و به دنبال یک متخصص در درمان فوبیا هستید، ممکن است از خود بپرسید: اصلا از کجا باید شروع کنم؟ این مطلب شما را در فرآیند یافتن بهترین دکتر درمان فوبیا در شیراز راهنمایی می کند.

همین حالا می توانید نوبت خود را از طریق لینک زیر رزرو کنید!

در مسیر یافتن بهترین دکتر درمان فوبیا در شیراز به دنبال چه چیزی باشید:

  • تجربه: به دنبال پزشکی با تجربه در درمان فوبیا باشید.
  • رویکرد درمانی: درمان شناختی رفتاری (CBT) یک استاندارد طلایی برای درمان فوبیا است. آیا پزشک از CBT یا سایر روش های مبتنی بر شواهد استفاده می کند؟
  • سبک ارتباطی: پیدا کردن پزشکی که در صحبت کردن با او احساس راحتی می کنید بسیار مهم است. آیا در نظزاتی که برای آن‌ها نوشته شده است به رفتار مثبت اشاره شده است؟

پیدا کردن نوبت بهترین دکتر درمان فوبیا در شیراز:

منابع آنلاین:

با جستجوی «درمان فوبیا شیراز» یا کلمات کلیدی مشابه شروع کنید. سایت هایی که نظرات بیماران را شامل می شوند می توانند بینش های ارزشمندی ارائه دهند.

از پزشک خود بپرسید:

اگر یک پزشک مورد اعتماد را می شناسید، ممکن است بتواند یک متخصص درمان فوبیا را توصیه کند.

چرا باید کلینیک سلامت مغز دانا را در نظر بگیرید؟

کلینیک سلامت مغز دانا دارای تیمی از متخصصان بسیار ماهر است که برای کمک به بیماران برای غلبه بر فوبیا و سایر اختلالات سلامت روان فعالیت می‌کنند. در اینجا چیزی که آنها را متمایز می کند آورده شده است:

متخصصان مجرب در درمان فوبیا:

پزشکان مرکز سلامت مغز دانا تجربه جامعی در درمان فوبیا با استفاده از ترکیبی از درمان شناختی رفتاری و سایر تکنیک های موثر دارند.

برنامه های درمانی شخصی سازی شده:

متخصصان کلینیک سلامت مغز دانا برنامه های درمانی را با توجه به نیازها و اضطراب های خاص هر بیمار تنظیم می کند.

مراقبت دلسوزانه:

تیم کلینیک سلامت مغز دانا یک محیط حمایتی را فراهم می کند که در آن می توانید در مورد ترس های خود احساس راحتی کنید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: درمان فوبیا با واقعیت مجازی یا virtual reality: رفع ترس با VR

تشخیص فوبیا

می توانید با مراجعه به پزشک شروع کنید. همچنین ممکن است لازم باشد به یک متخصص سلامت روان مانند روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنید. آنها می توانند فوبیای خاص را تشخیص داده و درمان کنند.

برای تشخیص فوبیای خاص، پزشک یا متخصص سلامت روان ممکن است:

  • با شما صحبت کنید تا ببینید چه عوامل خطری ممکن است داشته باشید.
  • درباره علائمتان سؤال بپرسند و یک تاریخچه پزشکی، سلامت روان و اجتماعی بگیرند.
  • در مورد چیزهایی که به دلیل ترس اجتناب می کنید صحبت کنید.

درمان فوبیا

بهترین درمان برای فوبیای خاص، نوعی درمان به نام مواجهه درمانی است. گاهی اوقات پزشک شما نیز ممکن است درمان یا داروی دیگری را توصیه کند.

هدف از درمان این است که کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد تا دیگر توسط فوبیاها محدود نشوید. همانطور که یاد می گیرید چگونه پاسخ ها، افکار و احساسات خود را بهتر مدیریت کنید، اضطراب و ترس شما کاهش می یابد و دیگر کنترلی بر زندگی شما نخواهد داشت.

روان درمانی

صحبت با یک متخصص سلامت روان می تواند به شما در مدیریت فوبیای خاص کمک کند.

موثرترین درمان ها عبارتند از:

درمان از طریق مواجهه

این درمان بر تغییر پاسخ شما به شی یا موقعیتی که از آن می ترسید متمرکز است. قرار گرفتن تدریجی و مکرر با منبع فوبیای خاص خود، و افکار و احساسات مرتبط، ممکن است به شما کمک کند تا مدیریت اضطراب خود را یاد بگیرید. به عنوان مثال، اگر از آسانسور می ترسید، درمان شما ممکن است از فکر کردن در مورد سوار شدن به آسانسور، به تماشای تصاویر آسانسور، نزدیک شدن به آسانسور، تا قدم گذاشتن در آسانسور پیشرفت کند. در مرحله بعد، می توانید یک طبقه سوار شوید، سپس چندین طبقه را سوار شوید و سپس در یک آسانسور شلوغ سوار شوید.

درمان شناختی رفتاری (CBT)

CBT شامل قرار گرفتن در معرض تدریجی همراه با روش های دیگر برای یادگیری نحوه مشاهده و کنار آمدن با شی یا موقعیت ترسناک متفاوت است. شما یاد می گیرید که چگونه نگرانی های خود را به چالش بکشید و احساسات ناخوشایند را تحمل کنید. درمان شناختی رفتاری به شما کمک می کند بیاموزید که چگونه با افکار و احساسات خود حس تسلط و اعتماد به نفس ایجاد کنید نه اینکه احساس کنید بر آنها غلبه کنید.

داروها

به طور کلی، مواجهه درمانی با موفقیت فوبیا های خاص را درمان می کند. اما گاهی اوقات داروها می توانند علائم اضطراب و هراسی را که از فکر کردن یا قرار گرفتن در معرض آن شی یا موقعیتی که از آن می ترسید ناشی می شوند، کاهش دهند.

داروها ممکن است در طول درمان در ابتدا یا برای استفاده کوتاه مدت در موقعیت‌های خاص مانند پرواز در هواپیما، سخنرانی در جمع یا انجام MRI استفاده شوند.

داروهای درمان فوبیا عبارتند از:

مسدود کننده های بتا

این داروها اثرات محرک آدرنالین مانند افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا، تپش قلب و لرزش صدا و اندام‌ها را که باعث اضطراب می‌شود، مسدود می‌کنند.

آرام بخش ها

داروهایی به نام بنزودیازپین ها با کاهش اضطراب به شما کمک می کنند تا آرام شوید. آرام بخش ها با احتیاط استفاده می شوند زیرا می توانند اعتیادآور باشند. اگر سابقه اعتیاد به الکل یا مواد مخدر دارید، نباید از آنها استفاده کنید.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

از پزشک خود یا سایر متخصصان بخواهید که سبک زندگی و استراتژی های دیگری را برای کمک به مدیریت اضطراب ناشی از فوبیاهای خاص به شما پیشنهاد دهد. مثلا:

راهبردهای ذهن آگاهی میتواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه اضطراب را مدیریت کنید و رفتارهای اجتنابی را کاهش دهید.

اگر میخواهید تمرینات مدیتیشن را مبتنی بر پایه دینامیک مغز انجام دهید، میتوانید از انستیتو سلامت مغز دانا کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر واحد مربوطه را در سایت ما ببینید و روی لینک زیر کلیک کنید: مدیتیشن هندسی بر پایه دینامیک مغز (BBFGM)

تکنیک های تمدد اعصاب، مانند تنفس عمیق، آرام سازی پیشرونده عضلانی یا یوگا، ممکن است به شما کمک کند تا با علائم فیزیکی اضطراب و استرس مقابله کنید.
فعالیت بدنی و ورزش ممکن است به مدیریت اضطراب مربوط به فوبیای خاص کمک کند.

سازگاری و حمایت

درمان حرفه ای می تواند به شما کمک کند بر فوبیای خاص خود غلبه کنید یا آن را به طور مؤثر مدیریت کنید تا اسیر ترس های خود نشوید. شما همچنین می توانید برخی از اقدامات را به تنهایی انجام دهید:

سعی کنید از موقعیت های ترسناک دوری نکنید.

تمرین کنید تا جایی که می توانید نزدیک اشیا یا موقعیت های ترسناک بمانید نه اینکه کاملاً از آنها دور بمانید. خانواده، دوستان و درمانگرتان می توانند به شما کمک کنند تا در این زمینه کار کنید. آنچه را که در درمان یاد می گیرید تمرین کنید و در صورت بدتر شدن علائم، با درمانگر خود برای ایجاد برنامه کار کنید.

ارتباط گرفتن.

در مورد پیوستن به یک گروه خودیاری یا پشتیبانی فکر کنید که در آن می توانید با دیگرانی که می دانند در چه شرایطی هستید ارتباط برقرار کنید.

مراقب خودتان باشید

استراحت کافی داشته باشید، غذای سالم بخورید و سعی کنید هر روز از نظر بدنی فعال باشید. کافئین را کاهش دهید یا از آن اجتناب کنید، زیرا می تواند اضطراب را بدتر کند. و فراموش نکنید که با بهتر شدن اوضاع، موفقیت ها را جشن بگیرید.

فوبیا در کودکان: به کودک خود کمک کنید تا با ترس ها کنار بیاید

به عنوان والدین، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا به فرزندتان کمک کنید تا با ترس ها کنار بیاید. مثلا:

علناً در مورد ترس ها صحبت کنید

به کودک خود اجازه دهید بداند که همه گاهی اوقات افکار و احساسات ترسناکی دارند، اما برخی بیشتر از دیگران. اهمیت مشکل را کم نکنید و از ترس فرزندتان انتقاد نکنید. در عوض، با فرزندتان در مورد افکار و احساساتش صحبت کنید و توضیح دهید که شما برای گوش دادن و کمک کردن کنارشان هستید.

فوبیای خاص را تقویت نکنید

از مواقعی استفاده کنید که می تواند به فرزندتان کمک کند بر ترس ها غلبه کند. برای مثال، اگر فرزندتان از سگ دوست همسایه می ترسد، برای دوری از حیوان راهتان را کج نکنید. در عوض، به کودک خود کمک کنید هنگام مواجهه با سگ با او کنار بیاید و راه هایی برای شجاع بودن نشان دهید. برای مثال، ممکن است پیشنهاد دهید که کنارش باشید، در حالی که کودکتان کمی به سگ نزدیک‌تر می‌شود، منتظر بمانید و از او حمایت کنید و سپس نزد شما بازگردد. با گذشت زمان، از کودک خود بخواهید که فاصله را کمتر کند.

الگوی رفتار مثبت باشید

از آنجایی که کودکان با تماشا کردن یاد می‌گیرند، می‌توانید نشان دهید که در مواجهه با چیزی که فرزندتان از آن می‌ترسد یا از آن می‌ترسید، چگونه واکنش نشان دهید. می توانید ابتدا ترس را نشان دهید و سپس نشان دهید که چگونه با ترس کنار بیایید.

اگر ترس های فرزندتان همچنان ادامه دارد، به نظر می رسد افراطی است و در مسیر زندگی روزمره تداخل ایجاد می کند، برای مشاوره با روانپزشک کودک صحبت کنید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: بهترین روانپزشک کودک در شیراز

جلوگیری
اگر فوبیای خاصی دارید، کمک بگیرید، به خصوص اگر بچه دارید. اگرچه ژنتیک احتمالاً در چگونگی شروع فوبیای خاص نقش دارد، اما دیدن پاسخ فوبیای شخص دیگری به طور مکرر می تواند باعث ایجاد فوبیای خاص در کودکان شود.

با مقابله با ترس‌های خود، می‌توانید به فرزندتان بیاموزید که چگونه با ترس‌ها روبرو شود و به او انگیزه دهید تا مانند شما اقدامات شجاعانه انجام دهد.

آماده شدن برای نوبت ویزیت بهترین دکتر درمان فوبیا در شیراز

اگر تصمیم گرفته اید برای فوبیای خاصی کمک بگیرید، اولین قدم بزرگ را برداشته اید. می توانید با صحبت با پزشک یا سایر متخصصان سلامت روان شروع کنید. بسته به شرایط شما، ممکن است برای شناسایی مشکل و دریافت درمان مناسب به یک متخصص سلامت روان ماهر در درمان فوبیا ارجاع داده شوید.

قبل از نوبت، فهرستی از موارد زیر تهیه کنید:

  • علائم شما، حتی اگر به نظر نمی رسد که با اضطراب شما مرتبط باشند. فوبیای خاص ممکن است باعث ناراحتی جسمی، عاطفی و روانی شود.
  • محرک‌ها، مانند مکان‌ها یا چیزهایی که به دلیل اضطراب و ترس‌هایتان از آن‌ها دور می‌مانید. نحوه برخورد با این محرک‌ها و اینکه چه چیزی وضعیت را بهتر یا بدتر می‌کند را درج کنید.
  • اطلاعات شخصی کلیدی، از جمله هرگونه استرس عمده یا تغییرات اخیر در زندگی.
  • تمام داروها، ویتامین ها، محصولات گیاهی یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید و دوز آنها. الکل یا سایر داروهایی را که ممکن است برای کاهش اضطراب خود استفاده کنید را هم در این فهرست بگنجانید.
  • سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید تا بهترین استفاده را از زمان داشته باشید.

سوالاتی که باید بپرسید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چرا این ترس در من ایجاد شد؟
  • آیا این ترس به خودی خود از بین می رود؟
  • برای بهبود علائمم چه کنم؟
  • چه درمان هایی را توصیه می کنید؟
  • آیا مواجهه درمانی یا درمان شناختی رفتاری CBT به من کمک می کند؟
  • عوارض جانبی داروهایی که معمولاً برای این بیماری استفاده می شوند چیست؟
  • اگر تصمیم به مصرف دارو داشته باشم، چه مدت طول می کشد تا علائمم بهبود یابد؟
  • اگر از برنامه درمانی پیروی کنم چقدر می توانم انتظار بهبودی داشته باشم؟
  • من بیماری دیگری دارم. چگونه می توانم آنها را با هم مدیریت کنم؟
  • آیا بروشور یا راهنمای دیگری وجود دارد که بتوانم داشته باشم؟
  • چه وب سایت هایی را پیشنهاد می کنید؟

از پرسیدن سؤالات دیگر در طول ویزیت دریغ نکنید.

از پزشک خود چه انتظاری دارید

پزشک این سوالات را ممکن است بپرسد:

  • آیا از موقعیت یا مکان های خاصی اجتناب می کنید زیرا می ترسید علائم شما را تحریک کند؟
  • اولین بار چه زمانی متوجه این علائم شدید؟
  • احتمال بروز علائم شما چه زمانی است؟
  • آیا به نظر می رسد چیزی علائم شما را بهتر یا بدتر کند؟
  • آیا اخیراً دچار حمله ای شده اید که ناگهان احساس ترس یا اضطراب کرده اید؟
  • در طول این حملات ترس یا اضطراب، آیا تا به حال احساس کرده اید که نمی توانید نفس بکشید یا اینکه دچار حمله قلبی شده اید؟
  • آیا اخیراً احساس عصبی، مضطرب بودن یا پرخاشگری کرده اید؟
  • چه علائم دیگری دارید؟
  • علائم شما چگونه بر زندگی شما و نزدیک ترین افراد به شما تأثیر می گذارد؟
  • آیا بیماری دیگری دارید؟
  • آیا در گذشته برای سایر مشکلات سلامت روان تحت درمان قرار گرفته اید؟
  • اگر بله، چه نوع درمانی بیشتر کمک کرد؟
  • هر چند وقت یکبار نوشیدنی های حاوی کافئین مصرف می کنید؟ چند نوشیدنی کافئین دار می نوشید؟
  • هر چند وقت یک بار الکل می نوشید یا از مواد مخدر استفاده می کنید؟
  • آیا تا به حال به آسیب رساندن به خود فکر کرده اید؟

آماده پاسخ دادن به سؤالات باشید تا مطمئن شوید که برای مرور نکاتی که می خواهید زمان بیشتری را روی آنها صرف کنید، وقت دارید.

بهترین دکتر درمان فوبیا در شیراز: کنترل زندگی خود را به دست بگیرید

فوبیا نباید شما را عقب نگه دارد. با رعایت این نکات و در نظر گرفتن کلینیک سلامت مغز دانا می توانید اولین قدم را به سوی زندگی عاری از ترس بردارید. به یاد داشته باشید، با حمایت مناسب، می توانید فوبیای خود را مدیریت کنید و به اهداف خود برسید.

همین حالا می توانید نوبت خود را از طریق لینک زیر رزرو کنید!

تیم متخصص ما همراه شماست. با تجربه، دانش و استفاده از فناوری های روز دنیا، در کنار شما هستیم تا بهترین راهکارها را به شما ارائه دهیم. همین امروز با ما تماس بگیرید و نوبت خود را تنظیم کنید. شما شایسته بهترین ها هستید!

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

به این مقاله امتیاز دهید