07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

تحقیقات جدید نشان می دهد که احساس یک زن در مورد نقش خود در خانه و محل کار در دوران میانسالی می تواند بر چندین عامل موثر در سلامت قلب او تأثیر بگذارد.

 

این مطالعه نشان داد زنانی که در کار خود یا در نقش مراقب، مادر و همسر احساس استرس بیشتری می کنند، فشار خون بالا، اضافه وزن و عدم رژیم غذایی سالم بیشتری را تجربه می کنند.

برعکس، کسانی که احساس می کردند نقش هایشان پاداش بیشتری دارد، به طور قابل توجهی بیشتر از نظر جسمی فعال بودند و سیگار نمی کشند. این به طور بالقوه می تواند به سلامت قلب آنها کمک کند.

این مطالعه تحلیل کرد که آیا استرس و پاداش نقش های اجتماعی برای زنان بین 42 تا 61 سال، بر توانایی آنها در حفظ سلامت قلب تأثیر می گذارد، که توسط هفت عامل خطر اندازه گیری می شود:

شاخص توده بدن، فشار خون، قند خون، سطح کلسترول، فعالیت بدنی، رژیم غذایی و سیگار کشیدن. این اقدامات بخشی از آن چیزی است که انجمن قلب آمریکا آن را 7 اصل زندگی می نامد.

این مطالعه نشان داد زنانی که احساس می کنند نقش هایشان پاداش آور است، 58٪ احتمال بیشتری برای داشتن حداقل دو ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در هفته و 30٪ احتمال بیشتری برای عدم استعمال سیگار دارند.

دستورالعمل ها توصیه می کنند بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه در هفته فعالیت هوازی شدید داشته باشند – یا ترکیبی از هر دو.

این مطالعه همچنین نشان داد که به ازای هر امتیاز بالاتر در میانگین استرس زنان، 13٪ شانس پایین تر برای حفظ فشار خون ایده آل، 10٪ شانس پایین تر برای حفظ BMI زیر 30 است، که تعریف بالینی چاقی است، و 18٪ شانس کمتری برای داشتن رژیم غذایی سالم دارند.

اما اینکه آیا این استرس و پاداش ها بر رفتارهای سالم قلب زن تأثیرگذار بوده است یا اینکه این رفتارها بر احساسات وی در مورد نقش های او تأثیر گذاشته است، هنوز مشخص نیست.

حتی برای زنانی که عادت های سالمی دارند، محققان نمی دانند که آیا استرس کمتر و رضایت بالاتر در آن نقش دارد. “آیا زنانی که دارای نقشهای اجتماعی پاداش بیشتری هستند، انگیزه بیشتری برای شرکت در فعالیتهای بدنی منظم احساس می کنند؟ یا آیا در نقشهای اجتماعی خود از نظر جسمی فعال ترند؟”

بسیاری از زنان در دوران میانسالی از حمایت اجتماعی و منابع بیشتری برای مقابله با استرس بهره مند می شوند. “زنان نباید آنقدر بار را به دوش بکشند که سلامت جسمی آنها به خطر بیفتد.”

میانسالی می تواند یک زمان حساس برای سلامتی، به ویژه در خانم ها باشد.

“علاوه بر تغییرات جسمی و روحی، زنان ممکن است از فرزندان و والدین مسن نیز مراقبت کنند و روابط آنها با همسر و شغل آنها نیز تغییر کند.”

آنچه در طی این سالها برای فرد اتفاق می افتد، با پیشرفت در سنین پیری، هنگامی که احتمال بیشتری دارد بیماری جسمی یا ناتوانی را تجربه کنند، پیامدهای مستقیمی برای سلامتی و تندرستی وی دارد.

مدیریت عوامل خطر نشان داده شده توسط این هفت معیار سلامت به حفظ سلامت قلب کمک می کند – همچنین ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد و به طور بالقوه از بروز زوال عقل جلوگیری کند یا آن را به تعویق بیندازد.

“تحقیقات انجام شده طی چند سال گذشته نشان داده است که آنچه برای قلب سالم است برای مغز سالم است.”

“این مطالعه برخی نشانه ها را یادآور می شود که نقش های پر پاداش در زندگی ما می توانند برخی از اثرات منفی استرس در سلامتی را از بین ببرند.”

“نقش های پاداش دهنده راهی واقعاً مهم برای تأمل در مورد آن است. زیرا این چیزی است که قابل تغییر است. به عنوان مثال، ما می توانیم فرصت های شغلی و پاداش بیشتری را پیدا کنیم که بتواند استرس ما را متعادل کند.”

انجام چنین کاری اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. تغییر در نقش ها و مسئولیت های زنان ناشی از قرنطینه ها و ترتیب کار در خانه در طی بیماری همه گیر COVID-19 می تواند باعث تشدید استرس، کاهش حمایت های اجتماعی و محدود کردن فرصت های فعالیت بدنی شود.

“زنان در حالی که به طور همزمان از کودکان خردسال مراقبت می کنند، بر مدرسه از راه دور نظارت می کنند و از اعضای بزرگتر خانواده نیز مراقبت می کنند، کار در خانه را مدیریت می کنند. برای بسیاری از ما، استرس های ذکر شده در این مقاله در طی همه گیری افزایش یافته است.”

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیریت استرس و خدمات تخصصی در این خصوص به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

Journal of the American Heart Association

 

به این مقاله امتیاز دهید