07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک مطالعه ی اخیر نشان می دهد، دخترانی که به بلوغ زودرس می رسند، ممکن است احتمال بیشتری برای ابتلا به سردردهای میگرنی داشته باشند. تحقیقات قبلی حاکی از آن است که میگرن غالباً با شروع چرخه قاعدگی در دوران قاعدگی در دختران نوجوان شروع می شود. اما این مطالعه به مراحل اولیه بلوغ مانند thelarche و pubarche می پردازد.

دختران بیشتری بعد از اینکه کودکان در سن بلوغ قرار گرفتند، نسبت به پسران میگرن دارند.
طبق مطالعه ای که در انجمن سردردهای آمریکا انجام شده، حدود 10 درصد از کودکان در سن مدرسه از میگرن رنج می برند.

با نزدیک شدن به بزرگسالی، شیوع میگرن در دختران به سرعت افزایش می یابد و تا سن 17 سالگی، حدود 8 درصد پسران و 23 درصد دختران میگرن را تجربه کرده اند.

ما می دانیم که درصد دختران و پسرانی که میگرن دارند تا زمان شروع قاعدگی تقریباً یکسان است. وقتی قاعدگی در دختران شروع می شود، شیوع بیشتر می شود، اما آنچه اطلاعات ما نشان می دهد این است که حتی قبل از آن نیز اتفاق می افتد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد راه کارهای بهبود میگرن به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

 

 

نتایج پرسشنامه ی سردرد برای دختران جوان


دختران به یک پرسشنامه سردرد پاسخ دادند تا دریابند که آیا دچار سردرد میگرنی، یا میگرن احتمالی هستند؟  
میانگین سنی که در آن نظرسنجی را انجام دادند 16 سال بود.
از این بررسی نتیجه شده، 85 دختر (11٪) دچار سردرد میگرنی بودند، در حالی که 53 نفر (7٪) میگرن احتمالی و 623 نفر (82٪) فاقد میگرن بودند.
محققان دریافتند که دختران مبتلا به میگرن در سن بلوغ (رشد اندام های تولید مثلی) و شروع منارک (دوره قاعدگی) نسبت به دخترانی که میگرن ندارند، تعداد بیشتری داشتند.
به طور متوسط ، رشد پستان در افراد مبتلا به میگرن چهار ماه زودتر رخ داده است و قاعدگی پنج ماه زودتر شروع شده است.
سوزان پینی،  بازپرس این مطالعه گفت: “افزایش 25 درصدی احتمال ابتلا به میگرن برای دختری که تلارک  یا منارک را تجربه کرده اند، وجود داشته است که. این نشان دهنده رابطه قوی بین بلوغ زودرس و پیشرفت میگرن در دختران نوجوان است.” 

قرار گرفتن در معرض استروژن برای اولین بار می تواند محرکی برای ابتلا به میگرن باشد


“نشان دادن منشا میگرن در حقیقت قبل از شروع دوره قاعدگی، بسیار یافته ی جدیدی است. در هر یک از این مراحل، هورمونهای مختلفی در دختران ظاهر می شوند. در دوران بلوغ pubarche پوبارک، تستوسترون و آندروژن ها وجود دارند، و در حین thelarche تلارک استروژن زیادی شروع به ترشح می کند که اولین بار قرار گرفتن در معرض استروژن است. منارک Menarche نیز وقتی است که الگوی هورمونی بلوغ ظاهر می شود. مطالعه ما حاکی از آن است که اولین بار قرار گرفتن در معرض هورمون استروژن می تواند نقطه شروع میگرن در برخی از دختران نوجوان باشد. این همان نظریه بیگ بنگ میگرن می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید