07136476172 - 09172030360 [email protected]

نشانه های افسردگی با هم بشنویم:

افسردگی بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، طبقه ی اجتماعی یا جنسیت، بر هر کسی تأثیر می گذارد. طبق آمار روانپزشکی آمریکا، افسردگی سالانه بیش از 19 میلیون بزرگسال آمریکایی را مبتلا می کند که تقریباً 12 میلیون نفر از آنها زن هستند.

در حالی که طبیعی است گاهی اوقات احساس غم و اندوه کنید، اما افسردگی متفاوت است. این ممکن است در زندگی و عملکرد روزمره اختلال ایجاد کند. 

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید. شما می توانید برای کمک به رفع هرگونه نگرانی قدمی بردارید. افسردگی ممکن است به خوبی به دارو، رفتار درمانی و روش های نوین دیگر پاسخ دهد. درمان های جایگزین از جمله استفاده از تحریک مغز، ورزش، طب سوزنی، مدیتیشن و تغذیه نیز می توانند کمک کننده باشند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سایر افسردگی و روش های نوین بهبود آن، به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

در اینجا برخی از علائم افسردگی در زنان ذکر شده که هرگز نباید آنها را نادیده بگیرید:

 

احساس افسردگی ، تحریک پذیری یا حتی خودکشی 

 

یکی از ویژگی های بارز افسردگی، روحیه افسرده یا فرار و کاهش علاقه یا لذت در اکثر فعالیت ها است. بعضی اوقات دیگران متوجه خواهند شد و اظهار نظر می کنند که شما غمگین به نظر می آیید یا اغلب اشک می ریزید. افکار خودکشی، افکار مرگ یا افکار یک طرح خودکشی علائم افسردگی است که در آن شما باید فوراً از یک پزشک کمک بگیرید.

 

درد ها 

 وقتی با یک وضعیت بهداشت روانی روبرو هستید، ممکن است مشکلات جسمی را نیز تجربه کنید. سردرد، کمردرد، مشکلات گوارشی و درد عضلات، اگر دلیل جسمی مشخصی نداشته باشد یا به درمان پاسخ ندهید، همگی می توانند علائم افسردگی باشند. لوئیس-هال می گوید: “به بدن خود گوش فرا دهید و از پیری و آسیب دیدگی عضلات خودداری کنید.” “افسردگی و دردهای جسمی می توانند ارتباط بیولوژیکی داشته باشند. اگر دردهای جسمی را تجربه می کنید، آنها را با پزشک یا مشاور خود  به اشتراک بگذارید.”

 

مشکل در تمرکز


برخی از افراد مبتلا به افسردگی ممکن است اشیائی مانند کلیدهای خود را نه تنها یک بار (که کاملاً عادی است) بلکه همیشه فراموش کنند. در تمرکز داشتن مشکل دارند یا احساس می کنند دائماً در حالت سردرگمی و گیجی هستند. تحقیقات نشان می دهد که مغز افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، در دریافت سریع و کارآمد اطلاعات جدید، دچار مشکل هستند که می تواند بر کار و روابط شخصی آن ها تأثیر بگذارد.

 

تغییر وزن ناگهانی 


برای اکثر ما، غذا خوردن احساس شادی و رضایت خاطر را به ارمغان می آورد. اما وقتی افسرده هستید، افزایش هورمونهای استرس می تواند باعث کاهش اشتها شود. از طرف دیگر، تغییر در سیستم ایمنی بدن یا متابولیسم ناشی از افسردگی نیز می تواند باعث پرخوری شما شود. دکتر لوئیس-هال می گوید، هرگونه تغییر عمده در اشتها یا عادت های غذایی را به پزشک خود اطلاع دهید  تا او از وضعیت سلامتی شما تصور کامل و درستی داشته باشد.

 

عدم توانایی در خوابیدن

 


همه ما گاهی اوقات خواب خوب و مطلوبی نداریم. این هیچ دلیلی برای هشدار نیست. اگر مشکل خواب مداوم داشته باشید، ممکن است نشانه افسردگی باشد. حتی وقتی افراد مبتلا به افسردگی خسته هستند، برای به خواب رفتن دچار مشکل می شوند. برعکس، برخی افراد ممکن است خستگی، از دست دادن انرژی را تجربه کنند و حتی اگر ساعات زیادی را صرف خواب کرده باشند، نتوانند به راحتی صبح از خواب بیدار شوند. در حالی که بی خوابی – شایع ترین نوع اختلال خواب – همواره با افسردگی در ارتباط نیست، اما هنوز هم باید به تغییر در الگوهای خواب خود توجه کنید و از یک متخصص مراقبت های بهداشتی کمک بگیرید.

 

احساس گناه 


“متاسفم” تمام روز از دهان شما بیرون می آید. شما حتی برای اشتباهات جزئی عذرخواهی می کنید و احساس می کنید روزانه چندین بار مرتکب اشتباهی شده اید. دکتر لوئیس-هال می گوید احساس گناه مداوم ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد. دکتر لوئیز-هال می گوید: “اسکنهای مغزی نشان می دهند که افراد مبتلا به افسردگی گاهی اوقات به احساس گناه و مسئولیت متفاوت، واکنش نشان می دهند، این ممکن است باعث شود شما احساس کنید که مقصر هستید حتی اگر اینگونه نباشد.”

 

بی تفاوتی 


چای یا قهوه؟ تلویزیون تماشا کنید یا با یک دوست تماس بگیرید؟ حتی تصمیمات ساده و کوچک شما را تحت الشعاع قرار می دهد. مسائلی معمولی، درباره آنها ناگهان تصمیم گیری سخت می شو. اگر به طور ناگهانی و مداوم خود را قاطع ندانید، این ممکن است نشانه افسردگی باشد. این امر به این دلیل است که احساسات و نگرانی های شدید در مورد آینده می تواند بر فرآیندهای تفکر عقلانی شما و بر مهارتهای تصمیم گیری شما تأثیر بگذارد.

 

نادیده گرفتن علائم افسردگی


در حالی که زن و مرد هر دو دچار افسردگی می شوند، تمایل آنها برای صحبت درباره احساساتشان یکسان نیست. دکتر لوئیس هال می گوید: “حقیقت تاسف بار این است: برخی از افراد مبتلا به افسردگی اغلب نیاز به پنهان کردن احساسات خود را دارند.”“این می تواند منجر به رفتارهای ناسالم مانند نوشیدن بیش از حد الکل و حتی رفتارهای خشونت آمیز شود. صرف نظر از جنسیت، این علائم را نادیده نگیرید یا آنها را خنثی نکنید.”

علائم روحی و جسمی خود را با پزشک به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید تشخیص و درمانی را که برای شما مناسب است، دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید